Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Parkeringsbot utanför akutmottagningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-04, 13:51 #11
makaflOws avatar
makaflOw makaflOw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 167
makaflOw makaflOw är inte uppkopplad
Medlem
makaflOws avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 167
Hej,

Om du ska bestrida boten så säg att din bil gick sönder och att du inte kunde flytta den direkt. Enligt en kompis till mig så har hans farsa gjort så på varje å-bot han fått och då har han med hjälp av ett intyg från en verkstad klara sig från varje p-bot.

Vågar däremot inte säga om de kommer fungera, men de är ju värt ett försök. Kanske inte de mest moraliska men om du vill slippa betala boten så är de här ett alternativ för dig.

Återkom gärna hur de gick för dig.
makaflOw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-04, 13:57 #12
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av makaflOw Visa inlägg
Hej,

Om du ska bestrida boten så säg att din bil gick sönder och att du inte kunde flytta den direkt. Enligt en kompis till mig så har hans farsa gjort så på varje å-bot han fått och då har han med hjälp av ett intyg från en verkstad klara sig från varje p-bot.

Vågar däremot inte säga om de kommer fungera, men de är ju värt ett försök. Kanske inte de mest moraliska men om du vill slippa betala boten så är de här ett alternativ för dig.

Återkom gärna hur de gick för dig.
Kanske kan funka om man parkerar rätt. Men parkerar man fel från början kanske det är svårt motivera det. Samtidigt att bilen står vid just ett sjukhus minskar trovärdigheten
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-04, 14:03 #13
makaflOws avatar
makaflOw makaflOw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 167
makaflOw makaflOw är inte uppkopplad
Medlem
makaflOws avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 167
Om din bil går sönder, och du är själv, orkar du putta den själv då? De försökte jag göra och då hoppade min axel ur led. Där stod min bil, mitt i vägen. Visst, ringde en kompis som flyttade bilen en halv timme senare men ändå.

Jag tror själv de är fullt möjligt att dem river p-boten, tänker själv testa nästa gång jag får en.
makaflOw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-04, 14:04 #14
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Du kan ju alltid prova, problemet är att lyckas få rätt är minimal. Personligen hade jag behövt krävt 5000 bara för bestridningsansökan får igen förlust av min tid. Problemet är att du intr får ersättning fast dom begått fel.

Förliten summa att bråka om, dock kanske värt käftsmäll på person som skrev ut den
Det är precis som du säger. Summan är jätteliten och jag kan inte bry mig mindre om den. Jag är bara upprörd då jag fortfarande är skakad efter händelsen igår. Så sjukt irriterad på polismännen/kvinnorna som inte hade något bättre för sig kl 01:00 på en lördagskväll än att ge parkeringsböter utanför akuten...
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-04, 14:07 #15
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av makaflOw Visa inlägg
Om din bil går sönder, och du är själv, orkar du putta den själv då? De försökte jag göra och då hoppade min axel ur led. Där stod min bil, mitt i vägen. Visst, ringde en kompis som flyttade bilen en halv timme senare men ändå.

Jag tror själv de är fullt möjligt att dem river p-boten, tänker själv testa nästa gång jag får en.
Problemet med att agera så är att du minskar trovärdigheten och chanserna för dom som faktiskt fått en felaktig p-bot att få rätt. Då så många försöker luras.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-04, 14:12 #16
glennjs avatar
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
glennj glennj är inte uppkopplad
Medlem
glennjs avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 238
Det är rätt allvarligt att parkera fel utanför akuten. Hela grejen är väl att där ska vara så bilfritt som möjligt så att man kan komma fram i kris, och sedan köra bort bilen så fort det bara går. Skulle säga att du är rätt chanslös om bilen stod felparkerad i 5 timmar och det inte var du själv som var i nöd.

Satsa energi på att driva frågan om fler parkeringsplatser kring sjukhuset istället.

Skönt att höra att allt slutade väl med din sambo. Allergier är lurigt.
glennj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-04, 14:30 #17
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Citat:
Ursprungligen postat av Motormännen
En första sak att lägga märke till är att parkeringsbolagen givetvis inte driver ärenden där de inte själva anser att de kan vinna. Om den enskilde bestrider betalningsansvar och parkeringsbolaget inser att det finns omständigheter som med styrka talar emot att kontrollavgift ska utgå, läggs så klart ärendet ner och saken kommer aldrig under domstolens prövning.
http://www.motormannen.se/juridik/pa...ngarenden.html
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-04, 15:10 #18
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Var det verkligen polisen som skrev ut din lapp och inte ett vanligt vaktbolag?

* Var det polisen är du tämligen chanslös.
* Var det ett vaktbolag så har du betydligt större möjligheter att överklaga. Detta är i alla fall
min erfarenhet efter att ha lyckats överklaga flera kontrollavgifter från vaktbolag.
Mina har aldrig gått till domstol utan ett telefonsamtal till parkeringsbolaget har räckt.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-04, 15:39 #19
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av glennj Visa inlägg
Det är rätt allvarligt att parkera fel utanför akuten. Hela grejen är väl att där ska vara så bilfritt som möjligt så att man kan komma fram i kris, och sedan köra bort bilen så fort det bara går. Skulle säga att du är rätt chanslös om bilen stod felparkerad i 5 timmar och det inte var du själv som var i nöd.

Satsa energi på att driva frågan om fler parkeringsplatser kring sjukhuset istället.

Skönt att höra att allt slutade väl med din sambo. Allergier är lurigt.
Det är det som är saken, jag parkerade inte i vägen. Det var precis brevid en parkering, och inte alls i närheten. Jag tänkte nämligen att jag ABSOLUT inte ska vara i vägen. Så det tänkte jag på...
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-04, 15:40 #20
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Var det verkligen polisen som skrev ut din lapp och inte ett vanligt vaktbolag?

* Var det polisen är du tämligen chanslös.
* Var det ett vaktbolag så har du betydligt större möjligheter att överklaga. Detta är i alla fall
min erfarenhet efter att ha lyckats överklaga flera kontrollavgifter från vaktbolag.
Mina har aldrig gått till domstol utan ett telefonsamtal till parkeringsbolaget har räckt.
Ja det var polisen som skrev lappen. Kommer ägna 1-2 samtal till att lösa problemet, om de inte river boten struntar jag i det. Det är några hundralappar och jag är bara glad att min sambo mår bra igen!

Tack för er omtanke och hjälp!
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017