Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Har alltid varit en nöjd kund tills nu.. (citynetwork)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-03-23, 12:28 #11
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av overlake Visa inlägg
Det kan ju också bero på storleken på kundstocken?
Men det skulle i så fall göra saken ännu värre och allvarligare om det beror på kundstocken. Om man har byggt redundant och skalbart ska det fungera lika bra hur stort det än blir och växer. Annars så innebär det att ju större kundstock man får och ju mer man växer, ju sämre fungerar systemet/hostingen.
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-24, 12:37 #12
Gyllenflykt Gyllenflykt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 344
Gyllenflykt Gyllenflykt är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 344
Citat:
Ursprungligen postat av sioustis Visa inlägg
Byt INTE till Loopia. Sämsta hotellet efter Surftown och ONE.. Kan rekommendera Binero isåfall, bortsett från de senaste veckornas strul
Körde på Binero förut, men tyckte det gick alldeles för segt där.

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Det är dock lite komiskt att en vecka rekommenderar flera att man ska gå från CN till Binero och veckan efter att gå från Binero till CN Och som sagt, skulle jag personligen välja mellan Binero/CN och Oderland så skulle jag utan att tveka en sekund välja Oderland, och detta säger jag med nästan 10 års erfarenhet av att själv driva webbhotell och använda några vid olika tillfällen.
Håller med dig till 110 %!
Gyllenflykt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-24, 12:58 #13
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Men det skulle i så fall göra saken ännu värre och allvarligare om det beror på kundstocken. Om man har byggt redundant och skalbart ska det fungera lika bra hur stort det än blir och växer. Annars så innebär det att ju större kundstock man får och ju mer man växer, ju sämre fungerar systemet/hostingen.
Nja, så är det väl inte riktigt? Om webbhotellet fungerar bra överlag så behövs det mindre supportpersonal. Om sedan något allvarligt inträffar som drabbar många kunder så blir det en betydligt värre situation för supporten på ett större webbhotell än på ett litet. Ett större webbhotell som fungerar lika bra/dåligt som ett litet får naturligtvis också många fler klagomål.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-24, 13:03 #14
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Om webbhotellet fungerar bra överlag så behövs det mindre supportpersonal.
Tror du missförstår konversationen om kundstockens betydelse.

overlake säger att Oderland fungerar bra för att det kan bero på storleken på kundstocken är mycket mindre än Binero, och jag tolkar det som att han menar att Binero fungerar sämre pga större kundstock, dvs det är förståeligt. Och det handlar inte om egentligen vad folk tycker och deras klagomål. Om overlake har rätt, att Binero fungerar sämre pga sin storlek så säger jag att det skulle i så fall göra saken ännu värre och allvarligare om det beror på den stora kundstocken. Binero är mycket större och borde ha fler klagomål, men det är bara det att Oderland har typ noll.

Senast redigerad av Danielos den 2013-03-24 klockan 13:12
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-24, 13:10 #15
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Tror du missförstår konversationen om kundstockens betydelse.

overlake säger att Oderland fungerar bra för att det kan bero på storleken på kundstocken är mycket mindre än Binero, och jag tolkar det som att han menar att Binero fungerar sämre pga större kundstock, dvs det är förståeligt. Om overlake har rätt, så säger jag att det skulle i så fall göra saken ännu värre och allvarligare om det beror på kundstocken. Binero är mycket större och borde ha fler klagomål, men det är bara det att Oderland har typ noll.
Vi kanske missförstår varandra allihopa Jag tolkade det som att hans kommentar där endast gällde antalet klagomål på WN.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-24, 13:16 #16
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Vi kanske missförstår varandra allihopa Jag tolkade det som att hans kommentar där endast gällde antalet klagomål på WN.
Ja kanske det ja, ser att det kan tolkas så nu
Jag är väl för mycket fokuserad över Webbhotells faktiska funktionalitet och prestanda och hur det verkligen fungerar än att stirra mig blind på folks klagmål kanske

overlake kanske kan ge ljus över saken?

Senast redigerad av Danielos den 2013-03-24 klockan 13:20
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-24, 13:25 #17
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
overlake overlake är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 116
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Vi kanske missförstår varandra allihopa Jag tolkade det som att hans kommentar där endast gällde antalet klagomål på WN.
Stämmer bra det.
Om ett företag har 100k kunder och en procent är missnöjda så är det alltså 1000 potentiella människor som kan skriva och klaga på WN.
Om ett företag har 10k kunder så är det ju bara 100 stycken.
Så tar du ration av detta och slår ut på de klagotrådar som finns så är nog inte de större webbhotellen mer drabbade eller sämre. Ett klagomål på ett mindre webbhotell borde då värderas som 10 på ett större (ett exempel nu utan någon backup på siffrorna).

Kikar man här:
Oderland: http://www.allabolag.se/5566808746/bokslut
City: http://www.allabolag.se/5566307806/bokslut
Binero: http://www.allabolag.se/5566890397/bokslut
Loopia: http://www.allabolag.se/5566339304/bokslut

Så ser man att Oderland oavsett vad de själva försöker säga är betydligt mindre på marknaden. Att skylla på att gratiskonton ökar tillväxten stämmer ju inte då dessa inte genererar någon omsättning eller vinst. Givetvis får de då mindre klagomål på sig då det har betydligt färre kunder.
Sen kan de givetvis erbjuda en bättre tjänst än de stora men att gå efter antalet klagomål på WN eller andra forum blir ganska missvisande.

Telia är IMO en klart bättre leverantör av telefonitjänster än Bosses telebyrå men söker man efter klagomål på nätet så finner man givetvis fler på Telia än Bosses. Gör det då Bosses till en bättre tjänst?
overlake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-24, 14:56 #18
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
Lite off topic nu men...

Självklart är vi mindre, sa bara att vi inte har liten kundstock.
Det avser dock hosting och inte domännamn :-) Vår omsättning från domännamn är väldigt liten jämfört med många kollegors.

2012 års omsättning var strax över 11 m och då är allt fortfarande privatägt utan några finansiärer inblandade.
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-24, 15:21 #19
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Jake.Nu Jake.Nu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 224
Som jag tidigare sagt så tycker jag trådar som dessa är helt meningslösa, det finns ett antal webbhotell (som dom flesta redan känner till, det är alltid samma som rekommenderas) och skall man hitta det som fungerar bäst för en själv så får man väl helt enkelt testa!?

Sen tror tyvärr allt för många utvecklare (+ beställare) att dom är bra på det dom gör och när det helt plötsligt går segt så mååste det ju vara webhotellet det är fel på.. Skitkoden som används "har ju fungerat förut", skillnaden är att nu har databasen fått lite innehåll och användarantalet har stigit.. skitkodens kvalitét kommer till sin rätta!

Program som fungerar så här har jag sett från utvecklare som tar hutlöst betalt + arbetar på företag som är "välrenommerade" och har själva en "snygg modern hemsida" så dom måste ju veta vad dom gör...
Jake.Nu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-03-24, 17:56 #20
MorganB MorganB är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 38
MorganB MorganB är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 38
Jag håller med som ovan. Dock är jag själv en nybliven kund hos CN och tycker att allt går hur bra som helst. Men som sagt, det varierar säkert på ens behov etc. Hoppas det löser sig i slutändan!
MorganB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017