Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbhotell utanför EU

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-10, 18:37 #21
yellows avatar
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 171
yellow yellow är inte uppkopplad
Medlem
yellows avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 171
Om du är ute efter icke-eu-hosting med VPS kan jag ge en rekommendation till ServInt (www.servint.net) (USA-baserat). Det var nu ett par år sedan jag gjorde affärer med dem, men det var åtminstone då ett mycket proffsigt företag med fantastisk support.
yellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-10, 20:54 #22
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Kim247 Visa inlägg
Det känns väldigt märkligt när man läser på webbhotell i USA "unlimited disc space".

Menar det, att man kan väl inte ha obegränsat med diskutrymme, upp mot 10 TB och endast betala kanske 800-900:-/år? I så fall, om det stämmer, så är det underbart..

Då kan man fråga sig, varför erbjuder inte de svenska webbhotellen obegränsat med diskutrymme för kanske 2000-2500:-/år?
Overselling är betydligt vanligare i USA än här även om det börjat gå i samma riktning den senaste tiden. Det är normalt sett obegränsat till dess att du drar för mycket resurser. Utrymme kostar inget idag såvida det inte blir extremt men då bryter man ändå antagligen mot villkoren då man använder webbhotellkontot som lagringsutrymme. Jag efterfrågar fortfarande specifika resursgränser på webbhotellen. Då vet man vad man köper, det gör man sällan i USA.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-11, 19:22 #23
Kim247 Kim247 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 91
Kim247 Kim247 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 91
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag efterfrågar fortfarande specifika resursgränser på webbhotellen. Då vet man vad man köper, det gör man sällan i USA.
Precis vad jag menade

Att kan det inte stå lite finstilt längst ner "lagrar du mer än 3 TB så får du börja betala ex: 400 kronor i månaden".
Kim247 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-12, 00:40 #24
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Kim247 Visa inlägg
Precis vad jag menade

Att kan det inte stå lite finstilt längst ner "lagrar du mer än 3 TB så får du börja betala ex: 400 kronor i månaden".
Jag tänkte snarare på CPU och eventuella andra gränsvärden som kan finnas. Diskutrymme är sällan relevant numera.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-02, 21:19 #25
jkwebb jkwebb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 96
jkwebb jkwebb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 96
Sökte och fann den här tråden.

Vi undrar, om man driver en sida med 60.000-80.000 besök i veckan, 3-4 TB bilder som dagligen uppdateras med 5-10 GB i bilder. Vart ska man lägga sin sida utan att den dör (inte tillgänglig) flera gånger i veckan?

Finns det några dedikerade server som erbjuder detta utrymme som vi har med en månadskostnad på mellan 4000-6000 kronor?

Vi har kontaktat utländska företag och ingen verkar kunna ta emot vår trafik och storlek på disk mot en månadskostnad av 4000-6000 kronor. Vill poängtera med att sidan omsätter 70.000-90.000 i månaden inkl. moms.

Som exempel så kan vi redan till våren kanske ligga på 6-7 TB i disk med bara bilder.
jkwebb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-02, 23:20 #26
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Måste grejerna vara utomlands? Annars kan du ju hyra ett kvartsskåp i din stad.

Du behöver någon kärra eller två med en separat NAS. En SAN-låda blir nog overkill utan köp
en QNAP 8-12-diskars-NAS och tryck in 2 TB-diskar i den. Diskpriserna kommer kosta plenty
i säkert ett halvår till så om du kan vänta så gör det.

En switch och en brandvägg så är du igång. Köp en extra när du ändå är igång.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-02, 23:50 #27
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Jag ser inga problem att du även skulle kunna ha det i Sverige, 2U server med 12 diskplatser och sedan köra 3TB diskar.

Skulle inte se något problem att komma på runt 4-6k per månad. Nu skrev du inte vilken trafikmängd eller så du har utgående.

Men anser att du bör klara dig även med en del trafik i din budget. Enda jag skulle kunna se det att du kan få betala lite startavgift för varje extra disk som behöver stoppas in i servern.


Citat:
Ursprungligen postat av jkwebb Visa inlägg
Sökte och fann den här tråden.

Vi undrar, om man driver en sida med 60.000-80.000 besök i veckan, 3-4 TB bilder som dagligen uppdateras med 5-10 GB i bilder. Vart ska man lägga sin sida utan att den dör (inte tillgänglig) flera gånger i veckan?

Finns det några dedikerade server som erbjuder detta utrymme som vi har med en månadskostnad på mellan 4000-6000 kronor?

Vi har kontaktat utländska företag och ingen verkar kunna ta emot vår trafik och storlek på disk mot en månadskostnad av 4000-6000 kronor. Vill poängtera med att sidan omsätter 70.000-90.000 i månaden inkl. moms.

Som exempel så kan vi redan till våren kanske ligga på 6-7 TB i disk med bara bilder.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-03, 00:00 #28
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
Citat:
Ursprungligen postat av jkwebb Visa inlägg
Sökte och fann den här tråden.

Vi undrar, om man driver en sida med 60.000-80.000 besök i veckan, 3-4 TB bilder som dagligen uppdateras med 5-10 GB i bilder. Vart ska man lägga sin sida utan att den dör (inte tillgänglig) flera gånger i veckan?

Finns det några dedikerade server som erbjuder detta utrymme som vi har med en månadskostnad på mellan 4000-6000 kronor?

Vi har kontaktat utländska företag och ingen verkar kunna ta emot vår trafik och storlek på disk mot en månadskostnad av 4000-6000 kronor. Vill poängtera med att sidan omsätter 70.000-90.000 i månaden inkl. moms.

Som exempel så kan vi redan till våren kanske ligga på 6-7 TB i disk med bara bilder.
Det skulle nog bli billigare att köpa loss en servern och avbetala / leasa och sen betala för transfern.
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017