Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Svenska premium-webbhotell för lite mer krävande kunder?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-23, 16:03 #1
tobiasn tobiasn är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 6
tobiasn tobiasn är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 6
Question Svenska premium-webbhotell för lite mer krävande kunder?

Hej webmasters network!

Jag ber om ursäkt om detta redan tagits upp tidigare, men har sökt och inte hittat någon exakt motsvarande tråd. (I så fall får moderator gärna ta bort inlägget och tipsa om länkar till liknande trådar.)

Letar via en kunds och egen räkning efter ett webhotell som egentligen har samma spec som binero/loopia/city networks rent teknikmässigt (php/myssql och .net/mssql) men som erbjuder hosting med lite mer prestanda (ramminne, hårddiskutrymme, trafik) än tidigare nämnda. Gärna med möjlighet att uppdatera dns-records, webroot och databaser via kontrollpanel(er). Pris runt kanske 500-600 kronor per månad. (parantes: Jag letar alltså inte efter VPS-hosting).

Har ni några rekommendationer? Alla tips tas emot med öppna armar.

Tacksam för alla typer av svar i ämnet.

Tobias
tobiasn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-23, 16:07 #2
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Kanske fråga infoferenda.com vad de kan erbjuda, har lite simplare hosting från dem fast de kan nog erbjuda efter kunds behov.
Men de tror jag alla binero/city net/ osv osv kan erbjuda också om man snackar med dem.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-23, 16:32 #3
A.Os avatar
A.O A.O är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 555
A.O A.O är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
A.Os avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 555
Kontakta "mervinst" här på forumet, riktigt bra personlig kontakt och prisvärt. min sajt ebooksbay ligger hos honom och den är väldigt krävande.
A.O är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-23, 17:43 #4
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Vad menar du med att uppdatera webroot föresten?
Det är en frågeställning/formulering jag inte stött på så det skadar ju inte att lära sig .

Och du skriver php/mysql .net/mssql.
Använder/behöver du båda dessa varianter av utvecklingsmiljö?


Och tack qion .
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-24, 04:39 #5
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Du letar enkelheten av ett webbhotell med kraften av en dedikerad server (eller VPS eller drift i molnet). Vi kör standardiserat som många andra när det gäller våra delade servrar. Egentligen är det svårt, för att inte säga omöjligt, att garatantera någon form av kraft eller prestanda i ett delat scenario. Dvs så fort du får två personer som delar en processor eller minne så vet man inte hur mycket den andra kommer kräva - och kanske framförallt när.

Vi, som säkert många andra, monitorerar lasten på våra delade servrar för att hålla bra prestanda. I vissa fall flyttar vi kunder mellan servrar för att få det så bra som möjligt och i vissa fall rekommenderar vi att gå upp till vår molntjänst eller dedikerat.

Om det bara gäller mer diskutrymme eller bandbredd så är det inte något problem utan kan ökas på enligt önskemål. Om du har behov av rejäl prestanda som du inte någonsin får tulla på (dvs processor och RAM) - tyvärr tror jag drift i molnet (eller någon VPS) eller dedikerad server är enda riktiga vägen. Pengen du är villig att lägga får du mycket för.

Lycka till!
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-24, 16:01 #6
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Detta är kanske en variant för dig. Vet inte om de garanterar kraften från molnet så att säga men verkar vara ett sätt att ge mer kraft - för lite mer peng.

http://www.rackspacecloud.com/cloud_...products/sites

Något att tänka på när man hostar i USA, förutom att man är långt borta från Sverige med latency mm, är deras Patriot Act. Dvs USAs regering har mer eller mindre rätt till din data när de känner för det.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-24, 17:09 #7
tobiasn tobiasn är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 6
tobiasn tobiasn är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 6
Citat:
Ursprungligen postat av mervinst Visa inlägg
Vad menar du med att uppdatera webroot föresten?
Det är en frågeställning/formulering jag inte stött på så det skadar ju inte att lära sig .

Och du skriver php/mysql .net/mssql.
Använder/behöver du båda dessa varianter av utvecklingsmiljö?


Och tack qion .
mervinst: Uttryckte mig lite flummigt där. Jag syftar webhotellens kontrollpaneler (som i cpanel osv) där man kan lägga till och ta bort webbar samt ha möjlighet att ändra rättigheter osv.

När det gäller plattformar så är det till .net/sql server som gäller men andra kan bli aktuellt med php/mysql.
tobiasn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-24, 17:12 #8
tobiasn tobiasn är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 6
tobiasn tobiasn är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 6
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Du letar enkelheten av ett webbhotell med kraften av en dedikerad server (eller VPS eller drift i molnet). Vi kör standardiserat som många andra när det gäller våra delade servrar. Egentligen är det svårt, för att inte säga omöjligt, att garatantera någon form av kraft eller prestanda i ett delat scenario. Dvs så fort du får två personer som delar en processor eller minne så vet man inte hur mycket den andra kommer kräva - och kanske framförallt när.

Vi, som säkert många andra, monitorerar lasten på våra delade servrar för att hålla bra prestanda. I vissa fall flyttar vi kunder mellan servrar för att få det så bra som möjligt och i vissa fall rekommenderar vi att gå upp till vår molntjänst eller dedikerat.

Om det bara gäller mer diskutrymme eller bandbredd så är det inte något problem utan kan ökas på enligt önskemål. Om du har behov av rejäl prestanda som du inte någonsin får tulla på (dvs processor och RAM) - tyvärr tror jag drift i molnet (eller någon VPS) eller dedikerad server är enda riktiga vägen. Pengen du är villig att lägga får du mycket för.

Lycka till!
Tack för grymt svar!

Att utöka paketen kanske funkar - jag kanske får göra ett utvärderingsproj helt enkelt. Dock lite jobbigt att flytta allt om det inte riktigt håller.. Menmen, det kanske är det bästa.
tobiasn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-24, 17:14 #9
tobiasn tobiasn är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 6
tobiasn tobiasn är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 6
Citat:
Ursprungligen postat av johan1234 Visa inlägg
Detta är kanske en variant för dig. Vet inte om de garanterar kraften från molnet så att säga men verkar vara ett sätt att ge mer kraft - för lite mer peng.

http://www.rackspacecloud.com/cloud_...products/sites

Något att tänka på när man hostar i USA, förutom att man är långt borta från Sverige med latency mm, är deras Patriot Act. Dvs USAs regering har mer eller mindre rätt till din data när de känner för det.
USA känns inte aktuellt. Jag betalar gäran för svensk support och bra pingtider för svenskar..=)
tobiasn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-24, 17:33 #10
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Känner som du. Tyckte det var en tjänst åt det hållet du tänkte så att säga - så jag slängde in den här.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
premium, svenska, webbhotell


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017