Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


"Jag spammar säkert"

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-01, 09:30 #11
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
Om man reagerar på "spammar säkert" är man en ganska kännslig människa som sannolikt kommer få gå i terapi oavsett denna mobbing eller inte...

Att den här tråden startades påminner lite om en nyhetsfattig dag då expressen och aftonbladets viktigaste nyheter (och därmed löpsedlar) handlar om att "annika bantade 3kg på 8 veckor" eller vad det kan vara...

Problemet ligger inte i att man tar illa upp, problemet ligger i att man har så mycket fritid att man över huvudtaget reflekterar över att någon skulle kunna känna sig utpekad av "spammar säkert".
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-01, 09:40 #12
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Klorinsky Klorinsky är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 140
Det är väl ändå bara aftonbladets läsare om kan bli upprörd över något sådant här?
Klorinsky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-01, 09:53 #13
Jesters avatar
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Jester Jester är inte uppkopplad
Flitig postare
Jesters avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 363
Allvarligt talat så är ju den stämpeln rätt nedlåtande "Jag spammar säkert". Det fyller ju dock en funktion då man kanske lockas att engagera sig i någon vettig råd (kanske...) eller så resulterar det bara i fler meninglösa inlägg vad vet jag.
Jester är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-01, 12:39 #14
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Jag tycker inte att det är humor, men visst många ser det säkert så. Även om alla inte är överrens om att det för nya medlemmar känns konstigt att få en sådan stämpel så anser jag inte att det är värt att ha det då det lär förstöra mer än vad det ger?

eg0master: Om du missat det så tror jag off-topic's threads varit baserade/skapade av folk med för lite fritid i 90% av fallen, eller har jag fel?
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-01, 14:09 #15
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
eg0master eg0master är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 898
Citat:
Originally posted by programmer@Feb 1 2005, 13:39
Jag tycker inte att det är humor, men visst många ser det säkert så. Även om alla inte är överrens om att det för nya medlemmar känns konstigt att få en sådan stämpel så anser jag inte att det är värt att ha det då det lär förstöra mer än vad det ger?

eg0master: Om du missat det så tror jag off-topic's threads varit baserade/skapade av folk med för lite fritid i 90% av fallen, eller har jag fel?
De som tar illa upp för att de kallas "spammar troligen" kanske man inte vill ha här för de kommer reta sig på en massa annat också?
Och med tanke på vilka detta forum riktar sig till kan man kanske räkna med att de flesta vet hur det där med "titlar" i forum funkar och undrar helt stilla "hur länge kallas med det då?"

Point taken att off-topic kanske är till för de med för mkt tid, även om jag själv mer ser off-topic som något som inte passar in någon annan stans.
eg0master är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-01, 15:36 #16
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Citat:
Originally posted by eg0master@Feb 1 2005, 14:09
De som tar illa upp för att de kallas "spammar troligen" kanske man inte vill ha här för de kommer reta sig på en massa annat också?
Och med tanke på vilka detta forum riktar sig till kan man kanske räkna med att de flesta vet hur det där med "titlar" i forum funkar och undrar helt stilla "hur länge kallas med det då?"

Point taken att off-topic kanske är till för de med för mkt tid, även om jag själv mer ser off-topic som något som inte passar in någon annan stans.
Eller så finns de de som mycket väl skulle kunna trivas på det här forumet(som jag med många andra) men som just stör sig på det här.

Läs några trådar i offtopic och jag lovar att du får se "jag har lite tid över så jag tänkte berätta.." och "med för mycket fritid och en sen natt måste jag bara få ur mig..." osv.

/J
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-01, 19:15 #17
lepatrik lepatrik är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 16
lepatrik lepatrik är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 16
Citat:
Originally posted by Klorinsky@Feb 1 2005, 10:40
Det är väl ändå bara aftonbladets läsare om kan bli upprörd över något sådant här?
alla som läser aftonbladet är lättretade och har olik humor...

känns som detta inlägg hade mer fel än en genomsnittlig aftonbladets nyhet

Ang "Jag spammar" så tycker jag att det är onödigt och förvirrande och jag tycker inte det finner någon funktion, bättre isf att kanske sätta en 24 timmars gräns då man får posta efter man registrerat sig, så lär man slippa dem flesta som reggar sig snabbt för att skriva "skit" och sedan försvinna.
lepatrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-01, 19:23 #18
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Tobab
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Ursprungligen postat av lepatrik
Citat:
Ursprungligen postat av Klorinsky
Det är väl ändå bara aftonbladets läsare om kan bli upprörd över något sådant här?
alla som läser aftonbladet är lättretade och har olik humor...

känns som detta inlägg hade mer fel än en genomsnittlig aftonbladets nyhet

Ang "Jag spammar" så tycker jag att det är onödigt och förvirrande och jag tycker inte det finner någon funktion, bättre isf att kanske sätta en 24 timmars gräns då man får posta efter man registrerat sig, så lär man slippa dem flesta som reggar sig snabbt för att skriva "skit" och sedan försvinna.
...eller låta det vara som det är och eventuellt lägga krut på andra förbättringar. Nykomlingarna blir ju snabbt av med "Jag spammar säkert" om de engagerar sig. Gör de inte det så har de kvar stämpeln "Jag spammar säkert" och då är den väl korrekt.
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-01, 19:40 #19
Niklas.k
Guest
 
Inlägg: n/a
Niklas.k
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by magiana@Jan 31 2005, 22:35
Själv blev jag väldigt störd av uttycket när jag kom hit. Jag röstar för ett byte till "provmedlem".
Instämmer....
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-13, 18:36 #20
Tympanon Tympanon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 79
Tympanon Tympanon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 79
Tyckte de va lite tråkigt också.

"Jag spammar säkert" hör inte hemma på en mötesplats där seriösa webmasters pratar om sitt jobb, enligt mig..
Tympanon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017