Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella Zanox-tråden

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-21, 16:58 #151
zanox services avatar
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
zanox services avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
Citat:
Ursprungligen postat av darkzy Visa inlägg
Hej!

Har två frågor ang. ASOS productfeed.

1. Hur delar man upp feedet i mindre storlek? Just nu är den hela 71mb stor och jag kan bara ladda upp i delar av 15mb...

2. Hur skiljer man på dam och herrkläder? (finns det två olika productsfeeds, eller hur kan man dela upp dessa på sin sajt?)
Hej darkzy!

När du laddar hem ASOS SE produktfeed kan du välja att kryssa i alternativet Komprimera. Filen packas ihop och sparas i formatet .csv.gz. Utan komprimering är filen 49,5 MB och om du väljer att komprimera packas den ihop till endast 3,5 MB. När du extraherar och packar upp filen blir den dock större igen. Det kan innebära att ditt problem inte löser sig. Vårt tips är då att ladda hem hela filen och dela upp den själv. Antingen väljer du rakt av och delar filen i exempelvis fyra delar eller så väljer du att dela upp filen efter kategorier.

Angående din fråga att skilja mellan man/kvinna vill jag be dig att kryssa för valmöjligheten ExtraTextOne innan du laddar ner filen. Du kommer att få en extra kolumn i produktfeeden med informationen du söker efter. I kolumnen står det exempelvis: Knitwear WO, Trend WB, Trousers MO, Shirts MO, Coats & Jackets WO, Lingerie WO osv. I dessa namn kan du urskilja W för Women och M för Men.

Om du väljer att dela upp filen i olika delar skulle jag vilja tipsa dig göra det när du sorterar ut produkter för kvinna, man och unisex!

Lycka till!
Har du fler frågor får du gärna kontakta oss på [email protected]

Vänliga hälsningar

Christine Karlsson
Account Manager
zanox service är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-10, 11:17 #152
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 300
mellow mellow är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 300
Hela Zanox verkar ligga nere just nu, även trackingen... någon som vet hur länge det legat nere? :O
mellow är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-10, 11:24 #153
zanox services avatar
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
zanox services avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
Citat:
Ursprungligen postat av mellow Visa inlägg
Hela Zanox verkar ligga nere just nu, även trackingen... någon som vet hur länge det legat nere? :O
Hej mellow,

Vi har just nu tekniska problem vilket påverkar flera av våra system, bl a trackingen. Det läggs just nu stora resurser på att få upp allt snarast möjligt. Trackingen har varit nere sedan 9.05 i morse och vi beklagar de problem som detta ställer till för våra publishers och annonsörer. Löpande kommunikation finns via vår Twitter och Facebook.

http://twitter.com/#/zanox_se
http://www.facebook.com/zanox

Om ni har några frågor, tveka inte att kontakta oss på [email protected]

Vänliga hälsningar
Per Johansson
Head of Sales Operations
zanox AB
zanox service är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-10, 12:47 #154
Pal Pal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 64
Pal Pal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 64
Citat:
Ursprungligen postat av zanox service Visa inlägg
Om ni har några frågor, tveka inte att kontakta oss på [email protected]
Den genomsnittliga tiden för mig att få svar från er är 10 dagar. Därmed kanske det inte är så stor nytta att maila er om temporära problem.
Pal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-10, 13:07 #155
zanox services avatar
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
zanox services avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
Citat:
Ursprungligen postat av Pal Visa inlägg
Den genomsnittliga tiden för mig att få svar från er är 10 dagar. Därmed kanske det inte är så stor nytta att maila er om temporära problem.
I normala fall bör ni ha svar inom 48h. I extrema fall, som idag, så går det snabbare.

Uppdatering gällande vårt tekniska problem; klicklänkar ska återigen fungera från och med 12.45 även om hastigheten är långt under vad som är acceptabelt. Funktionen ska vara återställd och vi trackar återigen sales. Givetvis arbetar vi hårt på att komma upp fullt med alla system och nå normal prestanda.

Tack för ert tålamod

Vänliga hälsningar
Per Johansson
Head of Sales Operations
zanox AB
zanox service är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-10, 13:19 #156
Pal Pal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 64
Pal Pal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 64
Citat:
Ursprungligen postat av zanox service Visa inlägg
I normala fall bör ni ha svar inom 48h. I extrema fall, som idag, så går det snabbare.

Uppdatering gällande vårt tekniska problem; klicklänkar ska återigen fungera från och med 12.45 även om hastigheten är långt under vad som är acceptabelt. Funktionen ska vara återställd och vi trackar återigen sales. Givetvis arbetar vi hårt på att komma upp fullt med alla system och nå normal prestanda.

Tack för ert tålamod

Vänliga hälsningar
Per Johansson
Head of Sales Operations
zanox AB
"The service is unavailable." får jag på min banner. Så den visas inte ens, men jag är tacksam för att du håller oss uppdaterade.

Avseende att ni svarar på mail inom 48h så kan ni ju svara på det mail som jag väntat i sju dagar på nu, mailet dessförinnan var det 10 dagars väntetid på.
Pal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-10, 14:25 #157
zanox services avatar
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
zanox services avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
Citat:
Ursprungligen postat av Pal Visa inlägg
"The service is unavailable." får jag på min banner. Så den visas inte ens, men jag är tacksam för att du håller oss uppdaterade.

Avseende att ni svarar på mail inom 48h så kan ni ju svara på det mail som jag väntat i sju dagar på nu, mailet dessförinnan var det 10 dagars väntetid på.
Hej Pal,

Klicklänkar fungerar medan vi fortfarande har problem med banners där bilder eller script måste hämtas. Fokus först var att få igång trackingen vilket vi återställde till förra uppdateringen.

Det är ett ordentligt haveri och vi beklagar verkligen det som hänt. Vi försöker vara så tydliga som vi kan vara under gällande omständigheter.

Gällande ditt mail så har jag bett vårt publisherteam att leta igen ditt ärende. Ledtiderna ska inte vara så långa som du beskriver.

Har ni några frågor eller synpunkter gällande detta så är ni givetvis välkomna att kontakta mig direkt via både mail och telefon. Vi försöker att göra allt vi kan för att lösa detta så snabbt som möjligt.

Vänliga hälsningar

Per Johansson
Head of Sales Operations Scandinavia
[email protected]
M: +46 (0)739 62 89 89
T: +46 (0)8 441 52 34
zanox service är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-10, 15:23 #158
Pal Pal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 64
Pal Pal är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 64
Citat:
Ursprungligen postat av zanox service Visa inlägg
Hej Pal,

Klicklänkar fungerar medan vi fortfarande har problem med banners där bilder eller script måste hämtas. Fokus först var att få igång trackingen vilket vi återställde till förra uppdateringen.

Det är ett ordentligt haveri och vi beklagar verkligen det som hänt. Vi försöker vara så tydliga som vi kan vara under gällande omständigheter.

Gällande ditt mail så har jag bett vårt publisherteam att leta igen ditt ärende. Ledtiderna ska inte vara så långa som du beskriver.
Tack för det, mailet har nu blivit besvarat. Även bannern syns och verkar fungera som den ska.
Pal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-10, 15:29 #159
zanox services avatar
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
zanox services avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
Update: Trackingen är nu återställd. Klicks, views, leads och sales mäts nu som vanligt. Vårt gränssnitt kommer inom kort att återigen vara tillgängligt. Bokningar och statistik kan ha en viss fördröjning som resultat av haveriet men vi räknar med att allt fungerar som vanligt inom kort.

Tack för ert tålamod

Vänliga hälsningar
zanox service
zanox service är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-10, 17:13 #160
zanox services avatar
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
zanox services avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
Samtliga problem som varit under dagen ska nu vara åtgärdade. Det kan fortfarande vara en viss fördröjning i statistiken men allt fungerar återigen. Gränssnittet kan dock under tiden som vi återskapar saker vara aningens långsamt.

Vi beklagar problemen som varit och tackar för ert tålamod.

Vänliga hälsningar
zanox service
zanox service är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 3 (0 medlemmar och 3 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017