Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Däck

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-17, 00:30 #1
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Har suttit halva dagen och pulat med sennbrink . se/ qbett / och behöver feedback på om förstasidan duger eller inte. Observera att undersidorna inte är länkade rätt, utan det är bara index jag vill ha feedback på.

Jag läste nån artikel om enkelhet för sajter och det har jag försökt anamma här. Har jag lyckats?
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-17, 11:58 #2
Cosmas avatar
Cosma Cosma är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 466
Cosma Cosma är inte uppkopplad
Flitig postare
Cosmas avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 466
Jag vet inte vad det är för artikel du har läst och vad dem menade med enkelheten. Posta den gärna här så man får läsa. Du är säkert redan medveten om det här men jag tycker tyvärr att sajten är väldigt fattig på design.

Man kanske inte behöver mkt men sajten behöver lite mer personlig touch och form. Ser lite ut som 90 talet. Så nej, på design tycker jag inte första sidan duger. Den ser tråkig och dyster ut. Jag skulle vända direkt.

Men som sagt, jag vet inte vad som stod i artikeln, det kanske stod att det skulle vara så där. :s
Cosma är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-17, 13:29 #3
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Artikel: blip

Jag ändrade det dystra intrycket genom att visserligen behålla kantigheten med en liten modifiering. Jag tog färger ur logotyperna nertill och använde som rubrikbakgrunder (h2 och h3). En breddning av sidan kommer att komma så mer luft skapas runt varje ruta.

Edit: Har även en idé om att lägga tre boxar bredvid varandra nedtill alt i mitten och däri presentera företagets övriga tjänster än de som presenteras på index.
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-17, 14:37 #4
Kipers avatar
Kiper Kiper är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 193
Kiper Kiper är inte uppkopplad
Medlem
Kipers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 193
Håller med Cosma. Blanda inte ihop enkelhet med formlöshet. Ska du göra en enkel design så blir typografin oerhört viktig. Större typsnitt och mer rymd tror jag skulle vara bra.

Loggan är alldeles för oskarp, ser väldigt mycket ut som lågbudget. Lite renare färger och skarpare linjer.

En enkel footer skulle också förhöja intrycket. Menylänkarna svävar alldeles för mycket i luften. De blir störande trots sin enkelhet. En linje eller något att hänga upp dem på skulle inte vara dumt.
Kiper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-17, 16:00 #5
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Ja nu får det vara bra för den här helgen. Har gjort om lite till men det fungerar inge vidare i FF.
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-17, 16:06 #6
Kipers avatar
Kiper Kiper är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 193
Kiper Kiper är inte uppkopplad
Medlem
Kipers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 193
Såg bättre ut i IE.

Testa att flytta ned hela footern (med däckreklam och allt) så att det ligger längst ned mot fönsterkanten och ge den samma färg som headern...
Kiper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-18, 23:46 #7
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Citat:
Originally posted by Kiper@Mar 17 2007, 16:06
Testa att flytta ned hela footern (med däckreklam och allt) så att det ligger längst ned mot fönsterkanten och ge den samma färg som headern...
Tog bara 3 timmar innan jag slutade försöka själv och sökte svaret på Google:
Citat:
.footerBox { position:absolute; left:0px; bottom:0px; width:100%; background:#cfcfcf; }
Källa till lösningen, 8:e inlägget uppifrån @ WebmasterWorld
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-19, 00:35 #8
princips avatar
princip princip är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 178
princip princip är inte uppkopplad
Medlem
princips avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 178
Du har menyn centrerad, så jag skulle centrera adress och telefonuppgifterna också. (EDIT: på undersidorna var det visst centrerat..)

"Vårda din bil" bilden är en jpg, vilket gör att blir dålig i kvalitet. Gif borde det vara.

Toppen är nu en enda stor bild. Där kunde du lätt göra en blå bakgrund och centera loggan i mitten. Också den borde vara en gif.
princip är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-19, 10:02 #9
Kipers avatar
Kiper Kiper är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 193
Kiper Kiper är inte uppkopplad
Medlem
Kipers avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 193
Citat:
Ursprungligen postat av 1337pm
Citat:
Ursprungligen postat av Kiper
Testa att flytta ned hela footern (med däckreklam och allt) så att det ligger längst ned mot fönsterkanten och ge den samma färg som headern...
Tog bara 3 timmar innan jag slutade försöka själv och sökte svaret på Google:
Citat:
.footerBox { position:absolute; left:0px; bottom:0px; width:100%; background:#cfcfcf; }

Källa till lösningen, 8:e inlägget uppifrån @ http://www.webmasterworld.com/forum83/1120.htm
Sorry, du kunde ha frågat mig... Men det ser bättre ut. Jag tycker dock att den gröna färgen i rubrikerna inte riktigt passar in. Tror det skulle se snyggare ut med samma orange-gula som du har i hover-state på menyn.

En sak jag tänkte på är att headern tar väldigt mycket plats. Kanske skulle du flytta loggan till vänster om menyn och lyfta upp alltihopa 15-20px eller lägga menyn högst upp och lägga loggan under till vänster...

Spännande att se hur det växer fram!
Kiper är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-19, 12:08 #10
Jormas avatar
Jorma Jorma är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 45
Jorma Jorma är inte uppkopplad
Nykomling
Jormas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 45
Just nu tycker jag sidan ser rätt tråkig ut. Dem färger du använder, speciellt i boxarna är rätt dassiga tycker jag, tänker på den gröna och beigea. Försök få in lite mer färg, ta upp den orangea färgen i loggan på mer ställen än i din hoover.

Logotypen tycker jag btw ska linjera med ditt innehåll på sidan, alltså ligga i samma linje som boxarna.

Du har en rätt ok grund, men du har mycket att jobba med!
Jorma är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017