Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Faktura från missdomain.se på 12.000kr

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-01, 12:55 #1
snaskit snaskit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 14
snaskit snaskit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 14
Det började i fredags att en kompis till mig tipsade om att jag borde lägga upp mina .se domäner jag försökt sälja på missdomain.se, efter att jag hade skapat ett konto och lagt ut några domäner så skulle jag ut på post (går i lumpen och ligger på högvakten just nu) så jag brukar låna ut min dator till alla som vill låna den.

Nästa dag när jag pratar med mina kompisar som satt kvar framför datorn när vi andra gick ut på post, sa han att dom hade skapat ett nytt konto på missdomain.se (med "falska persnr från hamsterpaj) för att bjuda på mina domäner så att aktionen skulle starta.
Jag blev lack på dom och sa att dom skulle mail missdomain.se för att säga att dom buden dom hade lagt skulle tas bort och att dom inte menade med vad dom bjöd.

Ska även tillägga att jag brukar spara mina lösenord i firefox så man loggas in automatiskt så det kommer visa i deras loggar att jag logga in på missdomain ungefär samma tid, eftersom när man besöker sidan så loggas jag automatiskt in.

Sen såg jag att mina vanliga konto blev stängt och igår kväll fick jag ett mail från missdomain som svar på det mailet mina kompisar tidigare hade skickat

Citat:
Hej X, Y, eller ska vi säga Z?

Det här var ett ganska dåligt försök av dig att starta och trissa upp dina egna auktioner. Du lyckades inte så bra med att dölja det heller, eftersom din och ditt alter egos rörelse på MissDomains automatiskt spåras och stäms av mot IP.

Vi har bannat dina konton och avslutat dina auktioner. Ditt handlande har skadat MissDomains goodwill och vi bifogar därför en faktura för de administrationsavgifter vi enligt de Allmänna Vilkoren har rätt att ta ut. Vi överväger vidare att polisanmäla dig för urkundsförfalskning.

Eftersom detta ärende härmed lämnar den tekniska avdelningen, ber vi dig vända dig till vår jurist för eventuell fortsatt kommunikation, e-mail: [email protected].

Med vänlig hälsning

Björn Hansson, VD

MissDomain AB

Dom bifogade även en faktura


Och deras "allmänna villkor"
http://data.fuskbugg.se/skalman01/Mi...in_villkor.pdf

Jag ringde och förklarade för dom vad som hänt men missdomain sa att han skulle prata med deras jurist men fanns inget dom kunde göra.

då skickade jag detta mail:




och deras svar blev:


Men problemet är att jag inte tycker jag gjort något fel och vill inte betala någon böter för att någon bjöd på mina domäner från samma ip.

Vad tycker ni om det hela?
Har dom rätt att ta ut böter av mig för att någon annan bjöd på mina domäner från samma ip?
Är det ett juridiskt bindande avtal att att registrera sig med sitt personr?

Vad tycker ni jag ska göra? fortsätta bestrida deras faktura?
snaskit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 13:00 #2
cyrres avatar
cyrre cyrre är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 178
cyrre cyrre är inte uppkopplad
Medlem
cyrres avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 178
jag tycker att du ska hhm..... BUSTED
cyrre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 13:11 #3
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Betala och kräv dina retardkompisar på pengarna.

Känns bra att Missdomain sätter dit folk som förstör för oss seriösa budgivare.
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 13:22 #4
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 688
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 688
Bara att bita i det sura äpplet och betala.
MissDomain har på sistone blivit en seriös plats för domänhandel, och så ska det förbli! Bra jobbat av Björn & co.
expression är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 13:32 #5
MMCs avatar
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
MMC MMC är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
MMCs avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 560
Jag tycker också att du ska betala och sedan rikta kraven vidare, det var ju vänligt av MissDomain att sänka staffavgiften.

Jag ser dock ett möjligt sätt för dig att rentvå ditt namn, och det är om dina befäl kan vittna om att du stod på högvakt de tider som kontona registrerades och buden las. Om du inte gjorde det så är det såklart lite värre...
MMC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 13:35 #6
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Ja du Gabriel....jag tycker nog att...busted..

Nä, men min första tanke var nog faktiskt ändå att jag tycker det var ganska magstarkt av Missdomain att skicka en faktura på 12.000kr. Jag kan ha en viss förståelse för att man har ett "varumärke" att skydda, men för mig så kändes det mer som ett sätt att mjölka någon som faktiskt satt sig själv i en prekär situation .
Vidare antar jag att det rör sig om 4 domäner (?) och enligt mig så hade ett seriöst företag antingen skickat en faktura på 1200 Euro, eller räknat på en faktiskt kurs.

Men, i sak är det ju inget att diskutera, som sagts 2 gånger redan...busted...att utge sig för att vara någon annan, med personnummer, är ju faktiskt ett lagbrott, och med fakturan reducerad till 3000 kr tycker jag du kommer ganska lindrigt undan, menar Du att någon annan gjort det från Din dator och du inte vill ta den kostnaden så tycker jag att Du ska polisanmäla händelsen, eftersom du erkänt att det hela har skett, så är ju det enda man kan ta en konflikt om i så fall vem som ska stå för kostnaden, och där måste du nästan göra en polisanmälan för att slippa, om ni inte löser det sinsemellan.
Men även där tycker jag att Missdomain är lite för aggressiva och fokuserar lite för mycket på pengarna för att det ska kännas seriöst, men det är ju bara min åsikt...
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 14:27 #7
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Mycket bra gjort av MissDomain!
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 14:49 #8
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Att man kan tycka deras beteende är bra är oförståeligt för mig. Han mailade ju dem direkt och förklarade vad som hade hänt. Det här lockar ju verkligen inte att lägga upp något där.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 15:06 #9
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Om du kan bevisa att du faktiskt stod på högvakt när buden las så har du ju nått att gå på. Försök att få ut scheman från de ansvariga och vidarebefodra desa till Missdomain.

Om inte så är det nog kört min vän.

Då är det bara att betala och rikta kraven mot dina "vänner".

3000 spänn (som det senare blev) är lite väl saftigt för att ta bort en eller flera domäner ur sitt system. Den timlönen hade jag med velat ha.

For the record: Jag tycker ingenting i den här frågan.
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 15:07 #10
snaskit snaskit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 14
snaskit snaskit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 14
Citat:
Originally posted by MMC@Nov 1 2008, 14:32
Jag tycker också att du ska betala och sedan rikta kraven vidare, det var ju vänligt av MissDomain att sänka staffavgiften.

Jag ser dock ett möjligt sätt för dig att rentvå ditt namn, och det är om dina befäl kan vittna om att du stod på högvakt de tider som kontona registrerades och buden las. Om du inte gjorde det så är det såklart lite värre...
Ja det finns postlistor som visar när jag stod på post,
Men jag vet inte exakt vilken tid buden lades kan ha varit så att jag legat och sovit då men det tror jag inte.

Men problemet är att på missdomain loggar så kommer de nog stå att mitt konto också loggades in då eftersom jag har autoinloggning på.
snaskit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:34.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017