Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


synkronisering av mobil med exchange

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-08-03, 12:00 #1
baggen baggen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 102
baggen baggen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 102
Standard synkronisering av mobil med exchange

Någon som kör på en x10 och synkar mot exchange? Har fått en förfrågan av en användare om denna lur och behöver veta om det går att få full exchange synkronisering, dvs alla mappar, kontakter, kalender, mails, möten mm.

Någon som vet någon smidig android applikation man kan testköra kanske mot exchange miljön?
baggen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-03, 12:06 #2
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
Citat:
Ursprungligen postat av baggen Visa inlägg
Någon som kör på en x10 och synkar mot exchange? Har fått en förfrågan av en användare om denna lur och behöver veta om det går att få full exchange synkronisering, dvs alla mappar, kontakter, kalender, mails, möten mm.

Någon som vet någon smidig android applikation man kan testköra kanske mot exchange miljön?
x10 exchange på google gav mig: http://www.sonyericsson.com/cws/supp...10?cc=se&lc=sv som 2:a träff
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-03, 12:23 #3
baggen baggen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 102
baggen baggen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 102
Citat:
Ursprungligen postat av abergman Visa inlägg
x10 exchange på google gav mig: http://www.sonyericsson.com/cws/supp...10?cc=se&lc=sv som 2:a träff
Tackar, anledningen till att jag är lite tveksam är att jag provade o köra min android lur mot vår exchange miljö och den synkade kontakter, alla mappar mm perfekt.. det enda som inte körde var själva mailen.

Troligen beror det på en säkerhetsinställning specifikt för mobila devices på vår exchange server och denna kan jag ej komma åt att ändra och får heller inte göra det. (company policy bla bla)

Får nog prova att köra den där moxier mail från min lur o se vad det ger.. blir det samma så är nog det resultatet användaren får med x10 med antar jag.

Tack igen.
baggen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-04, 14:04 #4
Syversens avatar
Syversen Syversen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 91
Syversen Syversen är inte uppkopplad
Medlem
Syversens avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 91
Vill minnas att X10 av någon anledning inte har stöd för exchange i sin inbyggda e-postklient utan att man är hänvisad till applikationen moxier mail/calendar osv för exchangesynkningen.
Syversen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-04, 14:19 #5
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
Citat:
Ursprungligen postat av baggen Visa inlägg
Tackar, anledningen till att jag är lite tveksam är att jag provade o köra min android lur mot vår exchange miljö och den synkade kontakter, alla mappar mm perfekt.. det enda som inte körde var själva mailen.

Troligen beror det på en säkerhetsinställning specifikt för mobila devices på vår exchange server och denna kan jag ej komma åt att ändra och får heller inte göra det. (company policy bla bla)

Får nog prova att köra den där moxier mail från min lur o se vad det ger.. blir det samma så är nog det resultatet användaren får med x10 med antar jag.

Tack igen.

Ja det är ju möjligt att man slagit på sånna restriktioner, man vill ju inte alltid att ens användare ska kunna synka med sina mobiler
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017