FAQ |
Kalender |
2015-05-20, 17:32 | #11 | ||
|
|||
Medlem
|
Har nu fixat den där error-hanteringen. Men förstår ärligt inte riktigt vad det är den loggar. Kommer den skicka mail när servern går ner, eller bara de klassiska "Fatal error"? Känns inte riktigt som det är dom som är problemen här, men kan väl inte skada att logga dom också iof.
Edit: Lite jobbigt att jag spammas med mail nu för saker som "Undefined index". Senast redigerad av Pettolajnen den 2015-05-20 klockan 17:42 |
||
Svara med citat |
2015-05-20, 18:07 | #12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
2015-05-20, 18:12 | #13 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Edit: Och var kan man se inställningarna för denna cache? Det är ju rätt viktigt att veta hur man ska förhålla sig om det faktiskt är så att den ibland cachear om en fråga som tar typ minuten att köra. Det är ju rätt relevant att veta eftersom den kan lägga ner hela siten. |
||
Svara med citat |
2015-05-21, 00:04 | #14 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Personligen skulle jag köra pt-query-digest på queries loggade fram tills felet inträffar nästa gång om jag ska ta reda på var lasten ligger. Men nu verkar det ju gälla en enstaka fråga och du vet redan vilken? Då är det ju "bara" att köra en explain och optimera... Läs på om explain och query-optimering så borde det inte vara så stora problem.
2015-05-21, 16:39 | #15 | ||
|
|||
Medlem
|
När jag får blank sida i Chrome brukar jag klicka med höger musknapp på det vita och välja Granska komponent. Jag brukar då ofta ha forbidden fel på css-filer, som jag har ingen aning om hur de uppstår.
|
||
Svara med citat |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|