Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Voddler är en besvikelse

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-10, 23:08 #1
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Standard Voddler är en besvikelse

Det började med att jag läste om Voddler just när det hade "hittat ut i världen". Jag blev direkt intresserad och anmälde mitt intresse på deras hemsida med min email. De lovade att skicka en inbjudan så fort de kunde. Månaderna gick och jag hade ännu inte fått en endaste inbjudan från dem, jag valde att försöka med ännu en till email. Men inte då..

Min vän som faktiskt blev tipsad om Voddler av mig, och som anmälde sitt intresse flera månader efter mig fick förra veckan en inbjudan från dem (!). Jag förstår inte hur det kan ha gått till? Sker allt slumpmässigt eller?

Sedan så skulle de ju öppna för allmänheten den åttonde mars. Som de också gjorde.. Jag blev riktigt glad och förväntansfull när jag såg att man kunde "Signup". Men vad mötte mig? Jo jag skulle såklart skriva in min email så skulle de återkomma..

Det har ännu inte skett.

Jag vill inte stressa dem och förstår deras förmodligen höga tryck på tjänsten men de har ju gång på gång gott ut och lovat en massa medlemmar om att de ska få bli medlemmar snart men det tycks ju inte ske.

Är detta en release eller?
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-10, 23:23 #2
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
Citat:
Ursprungligen postat av Menox Visa inlägg
Det började med att jag läste om Voddler just när det hade "hittat ut i världen". Jag blev direkt intresserad och anmälde mitt intresse på deras hemsida med min email. De lovade att skicka en inbjudan så fort de kunde. Månaderna gick och jag hade ännu inte fått en endaste inbjudan från dem, jag valde att försöka med ännu en till email. Men inte då..

Min vän som faktiskt blev tipsad om Voddler av mig, och som anmälde sitt intresse flera månader efter mig fick förra veckan en inbjudan från dem (!). Jag förstår inte hur det kan ha gått till? Sker allt slumpmässigt eller?

Sedan så skulle de ju öppna för allmänheten den åttonde mars. Som de också gjorde.. Jag blev riktigt glad och förväntansfull när jag såg att man kunde "Signup". Men vad mötte mig? Jo jag skulle såklart skriva in min email så skulle de återkomma..

Det har ännu inte skett.

Jag vill inte stressa dem och förstår deras förmodligen höga tryck på tjänsten men de har ju gång på gång gott ut och lovat en massa medlemmar om att de ska få bli medlemmar snart men det tycks ju inte ske.

Är detta en release eller?
Mycket dåligt hanterat är det. Själv hade jag tidigare konto hos Voddler innan de stängde ner i väntan på nya spelaren som skulle lanseras 8 mars. För det första stod det ända fram till in på kvällen den 8 mars att man skulle återkomma den 8 mars - om man planerar release och uppmanar kunder att komma ett visst datum så får man lämpligen släppa tjänsten åtminstone på morgonen det datumet, eller?

För det andra så loggade jag då in med mina kontouppgifter. Då fick jag meddelande om att mitt konto inte aktiverats än - trots att jag alltså är medlem skulle jag avvakta tills de återkommer "under veckan" med besked om att kontot aktiverats. Åter igen, väldigt dåligt hanterat.
danneskjold är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-10, 23:36 #3
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Voddler är amatörer. Lite synd, för jag vill verkligen att de ska lyckas. Alternativet är ju typ Zune på Xbox 360 eller Playstation 3s motsvarighet. Det vill säga ett dyrt alternativ som är lågt prioriterat (US, UK, Tyskland osv. prioriteras före).

Nya Voddler är inget att hurra över. Hemsidan är därmed bra, men klienten är riktigt usel. Filmerna som är i SD-kvalité käkar i sig runt 70-80% av CPU och då har jag ändå en bra dator. För att sätta det i perspektiv så använder XBMC runt 5-15% när jag spelar upp en 1080p-film.

Lite pinsamt att rätt tydliga buggar har släppts ut som Beta. Exempelvis försvinner undertexten när man pausar en film (för att tidslinjen fastnar även när filmen spelas igen).

Sedan kan jag inte alls förstå hur de kan lägga ned så mycket tid på XBMC-klient när de ändå senare väljer att skrota hela klienten pga brott mot GPL. Nya Adobe AIR-klienten klarar inte heller 5.1 surround-ljud, vilket XBMC-klienten klarade (även om det buggade ibland...).
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-10, 23:43 #4
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Ja grabbar,
Det är synd att de inte har Spotify's kompetens. Spotify verkar vara riktigt kunniga.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-10, 23:58 #5
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
Varifrån har du skickat e-posten? Kan mottagaren se att du har en kackig ISP?
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-11, 00:00 #6
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Har tele2. Tror inte det ska bero på det men jag fick en inbjudan av generöse Spindel
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-11, 00:41 #7
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
De har väl inte sagt att de ska öppna för allmänheten den 8 mars, utan att de skulle öppna fortsättning av closed beta igen.

Kan inte heller logga in, de vill väl begränsa antalet nya användare nu när det är ny plattform. Kan inte mer än att hålla med om att det känns tämligen pinsamt.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-11, 08:24 #8
henning henning är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 172
henning henning är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 172
Så här står det på deras webb:
Citat:
Ursprungligen postat av VODDLER
Voddler login

March 09, 2010, 13:10
During the first week of the new site a limitation to the number of users will be enforced. As the transition to the new platform was implemented under a shorter timespan than originally planned the stability process of the new site could not occur naturally.

Background information: Voddler technology is based on the distribution of movies throughout the network using the members of Voddler. New members are supported by already initiated members and the key behind increasing the number of users is to make sure never to add more new members than the existing can support. With a new platform the same thing applies and that´s the reason behind the limitation of the Voddler service.

This process will take no more than a few days and we ask for your patience in the meantime. No accounts will be deleted or affected in any other way than a few days wait before enjoying Voddler again.
henning är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-11, 09:14 #9
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
Du vill antagligen inte ha Voddler efter att du provat det. Jag provade den i ca. 20min och sedan avinstallerade eländet. Anledning?

1. Bit-torrent-alike protokoll där du delar av ditt bredband med andra för att underlätta för Voddler, stänger du inte av delartjänsten manuellt efter att ha använt Voddler fortsätter den dela ut.

2. Utbudet är skralt och tjänsten lider av många buggar, vissa filmer visas inte och reklamen loopar.

3. Suger nätkapacitet och snor 17GB(!!) av din hårddisk.

Senast redigerad av jayzee den 2010-03-11 klockan 09:29
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-11, 09:41 #10
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
Håller med jayzee. De borde iaf byggt in delningsfunktionerna i huvudprogrammet så man inte ser det, hatar när det installeras massa skräp som ligger och körs i bakgrunden även när man inte har huvudprogrammet igång. (google updater, itunes helper, etc)

För mycket buggar i XBMC-versionen för att jag skulle "orka" behålla det, inte provat den nya dock. Synd som fan att det floppade, men de kanske fixar till det till slut.
aDonis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017