Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Benchmark cloud computing vs fysisk server

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-05-03, 10:47 #1
niklasr niklasr är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 43
niklasr niklasr är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 43
Standard Benchmark cloud computing vs fysisk server

Hej!
Internationellt har fler gjort samma observation som jag: Cloud computing är långsamt eller åtminstone kan bli snabbare. Folk har ungefär svarstiderna 300 ms från app engine när fysisk dedikerad server kan bli mycket snabbare. Vi har nu mätt med YSlow och några av sidorna laddar på ca 200 ms medan de långsamma tar 2 eller 3 sekunder. Jämförelsevis användes tidigare för att köra programmet på en dedikerad fysisk server Linux + MySQL + JBoss + Apache och även om koden var rörig (30 MB) det var extremt snabbt. Nu är koden (bara 800 kb källkod då vi rationaliserat beroendena) mer "ren" och på App Engine, men det är fortfarande typ långsamt som jag antar beror på sidorna som är långsammare när de har mer grafik. När det var mycket snabbt hade jag också kompilerat en mod_jk för kontakten mellan Apache och JBoss då kod kompilerad lokalt laddar snabbare än en man laddat ned som en binär och kör. Kommentarer och diskussioner om detta är mycket välkomna här.
Hälsningar,
Niklas
niklasr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
cloud, google app engine, server, yslow


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017