Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vinn din chans att svara på en ATF

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-05, 15:58 #1
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Standard Vinn din chans att svara på en ATF

Hej!

Lägger denna tråden här. Och hoppas det inte blir för mycket egenreklam (ta bort den i så fall). Jag anordnar detta som en kul grej, för att ge den lilla människan ett svar mot dom stora jättarna.

Jag har en kommande ATF tvist mot BRIO, gällande domännamnet alf a pet.se där jag garanterat kommer förlora domännamnet. Men jag tänkte "lotta" ut det roligaste svaret som kommer in från "er användare", som kommer bli mitt svar på denna ATF.

Läs mer om bakgrunden här och hur allt ligger till: http://www.webbkillen.se/vinn-din-ch...pa-en-atf.html
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-08, 06:08 #2
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
danneskjold danneskjold är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 84
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s Visa inlägg
Hej!

Lägger denna tråden här. Och hoppas det inte blir för mycket egenreklam (ta bort den i så fall). Jag anordnar detta som en kul grej, för att ge den lilla människan ett svar mot dom stora jättarna.

Jag har en kommande ATF tvist mot BRIO, gällande domännamnet alf a pet.se där jag garanterat kommer förlora domännamnet. Men jag tänkte "lotta" ut det roligaste svaret som kommer in från "er användare", som kommer bli mitt svar på denna ATF.

Läs mer om bakgrunden här och hur allt ligger till: http://www.webbkillen.se/vinn-din-ch...pa-en-atf.html
Varför kasta bort det hela? Skriv ett seriöst svar istället och låt dem arbeta lite. Hävda att varumärket degenererats (http://sv.wikipedia.org/wiki/Varumärkesord) och gör långa utläggningar och argumentationer.. Om BRIO inser att risken finns att advokatkostnaderna kommer bli höga eller blir rädda för en ev. möjlighet att inte vinna ATF kanske de då istället nappar på att köpa domänen.
danneskjold är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-08, 13:41 #3
JLEs avatar
JLE JLE är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 382
JLE JLE är inte uppkopplad
Flitig postare
JLEs avatar
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 382
Det som Fredrik-s vill ha: 10 000 kr är väl rätt små summor i förhållande till advokatkostnader?
JLE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-08, 16:48 #4
Holgers avatar
Holger Holger är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 129
Holger Holger är inte uppkopplad
Medlem
Holgers avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 129
Det är väl bara säga att du sen länge planerat starta en husdjursida som heter "Alfa Pet"...?
Holger är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-08, 19:31 #5
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av Holger Visa inlägg
Det är väl bara säga att du sen länge planerat starta en husdjursida som heter "Alfa Pet"...?
Fast det faller ju lite på att nuvarande webbplats är varumärkesintrång så det skriker om det...
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-08, 19:57 #6
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
JLE > Tycker precis som du att det är en okej summa för båda parter.

Holger > Tänkte också på det Men som jonny skriver är det lite sent nu, troligtvis. Däremot danneskjold säger kan ligga något i, dvs att ordet är så vedertaget att ett varumärke inte borde kunna skydda det. Det är ju som sagt en bedömningsfråga och jag tror inte mitt ord står tyngre än BRIO's. Hade det rört sig om t ex Topz eller Oboy så kanske det hade fungerat.

Det enda jag stör mig lite på är att dem kör hårda linjen direkt, dvs hotar med rättsliga åtgärder. Hade dem kört en mjukare linje hade mitt svar kanske blivit något annat.

När diskussionen ändå är igång, var går gränsen i att skriva om ett varumärkesskyddat ord som i detta fall a lf* a "pet"? Är det fall jag har ett kommersiellt syfte att tjäna pengar som jag inte får skriva om ett varumärkesskyddat ord?
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-08, 21:37 #7
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 374
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 374
Men kom igen nu, det är ju uppenbart domännamnstrollande så det bara skvätter om det. Varför skulle de köra en mjukare linje mot någon som uppenbart slösar med deras tid och dessutom fnissar åt saken? Tvivlar starkt på att du kommer att få något medlidande om elaka brio tar domänen ifrån dig.
Bjorne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-08, 22:09 #8
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorne Visa inlägg
Men kom igen nu, det är ju uppenbart domännamnstrollande så det bara skvätter om det. Varför skulle de köra en mjukare linje mot någon som uppenbart slösar med deras tid och dessutom fnissar åt saken? Tvivlar starkt på att du kommer att få något medlidande om elaka brio tar domänen ifrån dig.
Något medlidande har jag aldrig varit ute efter.

Fall du läser hela tråden så inser du att jag är införstådd i att jag kommer förlora domännamnet. När sedan andra postade svar i tråden som riktade in sig på att jag istället borde svara seriöst på en eventuell ATF så tycker jag det var en intressant diskussion och ställde lite följdfrågor hur andra ser på det. Inget annat.

Sen har dom ju uppenbarligen inte bemött mig rätt, eftersom om dom hade gjort det så hade troligtvis denna processen blivit smidigare för dom. Nu väcker dom istället motståndsgenen i mig.
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-08, 22:29 #9
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 791
Isak Isak är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 791
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik-s Visa inlägg
Sen har dom ju uppenbarligen inte bemött mig rätt.
Hur hade du sjalv behandlat uppenbart namnsnyltande riktat mot dig. Jag tycker heller inte brevet var speciellt hart. I detta fall ska du vara glad att de drar det till ATF och inte direkt till civilmal med krav pa skadestand for varumarkesintrang. Det ar vart att komma ihag att det inte finns nagra krav pa BRIO att forst ga till ATF. Aven om ett skadestand inte skulle bli sa hogt sa bara att betala motstaende sidas advokatskostnader vid forlust brukar nog vara runt 250k. Jag rekommenderar att du lagger ned detta och fokuserar pa nagot mer konstruktivt.
Isak är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-08, 22:45 #10
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 1 010
Citat:
Ursprungligen postat av Isak Visa inlägg
Hur hade du sjalv behandlat uppenbart namnsnyltande riktat mot dig. Jag tycker heller inte brevet var speciellt hart. I detta fall ska du vara glad att de drar det till ATF och inte direkt till civilmal med krav pa skadestand for varumarkesintrang. Det ar vart att komma ihag att det inte finns nagra krav pa BRIO att forst ga till ATF. Aven om ett skadestand inte skulle bli sa hogt sa bara att betala motstaende sidas advokatskostnader vid forlust brukar nog vara runt 250k. Jag rekommenderar att du lagger ned detta och fokuserar pa nagot mer konstruktivt.
Fall du läser hela tråden så inser du att jag är införstådd i att jag kommer förlora domännamnet. När sedan andra postade svar i tråden som riktade in sig på att jag istället borde svara seriöst på en eventuell ATF så tycker jag det var en intressant diskussion och ställde lite följdfrågor hur andra ser på det. Inget annat.
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017