Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Är det bara jag? (Lån-affiliate)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-03-01, 12:23 #1
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 134
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 134
Standard Är det bara jag? (Lån-affiliate)

Jag har en lånsajt, där jag inte kör någon annonsering. Den går väldigt bra och genererar många sales och leads varje dag mellan kl. 9-18, kunderna hittar alltså dit själva och ärligt talat vet jag inte varifrån de kommer för på Google rankar den ingenting.
MEN den har flera hundra besökare/dag och det är full fart på utlåningen hela dagen fram till kl. 18 sedan är det stopp och händer inget mer förrän nästa morgon.
Jag kör via i stort sett alla partnernätverk som har lån och det är lika stopp på alla efter kl. 18, fastän det såvitt jag vet är liverapportering.

Kan det vara så knäppt att INGEN ansöker om lån efter kl. 18 på kvällen. Eller stänger min ingångskanal kl. 18, eller är det någon som kapar min sajt på kvällar och nätter, eller vad tusan beror det på?
Alla kan väl inte sitta och ansöka lån på arbetstid?

Hur ser det ut hos er andra på kvällssidan?
Princess Le är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-01, 13:11 #2
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
Advocacy Advocacy är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 759
hehe det kanske är så illa att alla gör det på arbetstid... fast man tycker ju att de som har arbete vore mindre benägna att ta lån på nätet än de arbetssökande.
Advocacy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-01, 13:31 #3
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
lån kanske kollas igenom manuellt först och då är det arbetstid för personalen som gäller.
Har du en hög ökning i början på dagen för att sedan falla ner till en mer normal nivå på eftermiddagen?
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-01, 13:53 #4
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Som Dennis säger så skulle jag tro att det finns ett moment av manuell verifiering innan ditt sales/leads godkänns. Folk ansöker förmodligen om lån dygnet runt, men långivaren stänger kontoret kl 18.00.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-01, 14:06 #5
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 134
Princess Le Princess Le är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2009
Inlägg: 134
Standard Nja

Jag har runt 30 lån på sajten, varav 95% av dem ger besked direkt till kunden dygnet runt så det ska inte vara någon manuell hantering, med undantag för ett fåtal.

Det är ett ganska jämnt flöde under dagen, men tvärstopp på kvällen.
Princess Le är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-03-01, 15:26 #6
zanox services avatar
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
zanox service zanox service är inte uppkopplad
Medlem
zanox services avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 166
Hej,

Tänkte bara dela med mig med lite info från oss som nätverk. Utan att gå in på specifika annonsörer så kan vi säga att just inom finanssektorn så sker flest avslut under dagtid. Detta beror inte på att annonsörerna inte godkänner ansökningar under denna tid eller att de har någon typ av trackingswitch som slår av under vissa perioder. Varför det är på detta sätt är ärligt talat svårt att resonera kring men såväl trafikmängd som avslut är högst under dagtid. Jag har kollat runt lite på dels lokala program som vi har så väl som på stora internationella annonsörer som vi har på andra marknader och det som trådskaparen nämner är ett ganska genomgående mönster. Det registreras givetvis sales under hela dygnet men det är väldigt mycket fler ansökningar på dagen kontra kvällen.

Den normala implementationen för ett finansprogram är att det finns tre typer av status på en ansökan. Dels de som godkänns direkt. dels de som avslås direkt och sen så finns det en mindre del som kräver manuell hantering. Dessa återrapporteras vanligtvis till nätverket som sedan manuellt hanterar dem.

Har ni några frågor eller är intresserade av våra finansprogram, tveka inte att kontakta oss. Det händer att vi har privata kampanjer för låneaktörer och dessa erbjudanden når inte alltid ut i gränssnittet. Har ni bra trafik för just finanserbjudanden så är mitt tips att ni kontaktar någon av våra Account Managers. Hoppas inte tipset anses fult men överlag, i alla nätverk, så kan man vinna mycket på att ha en nära kontakt med sin kontaktperson.
zanox service är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
lån


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017