Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Svenskar ovilliga att betala med kreditkort

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-02, 21:14 #11
Thors avatar
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 547
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thors avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 547
du ligger ju också i en väldigt nischad marknad... Vid en snabb överblick får jag en känsla av att det är nostalgi som drar kunder till dig... Problemet kan vara att det är inte speciellt många svenskar som har nostalgiska känslor för amerikanska saker... Sålde du gamla BP skyltar från samma period skulle du säkerligen ha fler svenska kunder...
Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-02, 22:31 #12
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Originally posted by Thor@May 2 2007, 14:14
du ligger ju också i en väldigt nischad marknad... Vid en snabb överblick får jag en känsla av att det är nostalgi som drar kunder till dig... Problemet kan vara att det är inte speciellt många svenskar som har nostalgiska känslor för amerikanska saker... Sålde du gamla BP skyltar från samma period skulle du säkerligen ha fler svenska kunder...
jag köper inte riktigt den förklaringen med tanke på att Sverige är det mest Amerikaniserade landet i världen.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-05, 13:35 #13
Thors avatar
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 547
Thor Thor är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Thors avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 547
Citat:
Originally posted by WebboT@May 2 2007, 22:31
jag köper inte riktigt den förklaringen med tanke på att Sverige är det mest Amerikaniserade landet i världen.
Till en viss del ja, men personligen känner jag inte igen ett enda av de märken, förpackningar etc på din site... För att nostalgin ska uppstå så måste man ju känna igen sig...
Thor är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-07, 13:19 #14
Olaussons avatar
Olausson Olausson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 5
Olausson Olausson är inte uppkopplad
Nykomling
Olaussons avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 5
Jag hade tänkt att nämna några grejer varför jag inte tänker köpa något ifrån din site. Eftersom jag är svensk bosatt i Sverige så kanske det skulle vara intressant.

Första intrycket av sida är att den är rörig, det i sig leder till ett intryck av att sidan inte är säker. Ni verkar har väldigt mycket produkter, en alltiallo-butik. Som föregående talare känner jag inte igen någon produkt sen tidigare.

Sen om jag skulle köpa något från USA så skulle det nog vara något som inte finns i Sverige och som är relativt dyrt. Något av en sista utväg, man vill vara säker på att det inte finns i Sverige först. Lite på grund av att sidan ger ett osäker och inte helt bombseriöst intryck som jag tror skulle behövas.

Lite åsikter från svensken. Adjö!
Olausson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-07, 14:12 #15
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
Tycker det blir uppenbart att det är något med konceptet som inte passar svenskar. Jag har snokat runt på siten och tycker likadant som föregående talare.

Diskussionen att svenskar inte vill betala med kort blir snedställd om man utgår från er site. Sanningen är att ni inte attraherar svenskar, eller hur?

Fundera på vad ni kan göra för att ändra på det så tror jag att det kommer se bättre ut i statistiken.

Angående betalformer så är postförskott och faktura något som många svenskar är vana vid, så det är något jag skulle fundera på. Men som sagt, jag tror inte att det är betalformen som är det avgörande. Ni attraherar inte svenska kunder.
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017