Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


En svensk dator för 1000:-

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-07-25, 00:43 #31
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Inlägg: 1 210
Citat:
Originally posted by MrNice@Jul 24 2007, 21:35
Om detta är en bluff så tror jag att den verkliga bluffen kommer i steg 2.
En bekant till mig började sin karriär i IT-branschen med att sälja egenbyggda datorer till vad tidningarna ansåg vara vrakpriser. Det som han och några få hemmabyggare kakylerade med var inte komponentpriserna att bygga datorn samma dag, inte priset som den skulle kosta den dagen tidningen fick testburken, inte priset den dag som testresultatet publicerades utan priset när den kritiska massan av beställare var nådd. Kanske är det ett liknande upplägg de räknar på, dvs att egenbyggda bra datorer säljs till förlustpriser tills det blir en hype och de får sälja låt oss säga 10 tusen av samma dator men som inte monteras av dem själva utan i Kina, Vietnam eller Indien för att sedan sändas i en container till Svedala. Då kanske det kan bli en ok marginal ändå till obefintlig marknadsföringskostnad. Men om de räknar fel och datorerna tvärtom blir dyrare och dyrare kommer de att gå i konkurs. Eller så är det bara en bluff...
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-25, 07:56 #32
senzeis avatar
senzei senzei är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 226
senzei senzei är inte uppkopplad
Medlem
senzeis avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 226
Citat:
Originally posted by MrNice@Jul 24 2007, 21:35
Jag är övertygad om att JonathanS verkligen kommer att få sin laptop och även de övriga som lagt in sina beställningar i ett tidigt skede.
De som istället beställer (den stora massan) efter att JonathanS med flera bekräftat att de fått sina laptops är de som kommer att blåsas.
Pricken över i (i Sverige) blir att leverera en gratis 1000:- laptop till idg´s redaktion så att de kan basunera ut detta på sina sajter och tidningar.

Bra poäng där.

kliar i hela kroppen över att det tar 4-6 veckor att få reda på resultatet hehe.
senzei är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-25, 10:28 #33
pelrik pelrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 64
pelrik pelrik är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 64
Hej allihopa med höga förhoppningar på denna nya lilla budget-maskin.
Jag har en god vän som jobbar på InfoCare (ryktet går att Medison har avtal med InfoCare) och han sade som följer när jag berättade om detta:

Infocare är ett service företag inom nordens gränser, för närvarande, och bland dom största och mest etablerade sådana.

Jag jobbar på Infocare Workshop AB i Växjö där företagets kundcenter såväl är placerat. Att ett avtal skulle vara skrivit med återförsäljaren Medison Celebrity är högst osannolikt.

Att lanseringen av denna sidan sker i industrisemester tider är väll knappast någon slump. Personligen har jag ingen insikt i avtal som skrivs och det finns inte heller bemanning på företaget så jag kan höra mig för.

Men som jag sa tidigare så är Infocare ett väletablerat företag med kunder som Nordea, Siba, Expert Stormarknad, Elgiganten osv. Med andra ord, det finns princip inte på världskartan att detta avtal skulle ha tecknats.

Alla ni som har beställt datorer ifrån denna hemsida kan nog ställa in er på att aldrig återse pengarna såväl som dator. Ni bör nog också hålla koll på era kontoutdrag eftersom betalningen görs via känslig informationsutdelning. Jag hoppas för er skull att ni använt tjänsten ”säkra kortbetalningar på Internet”.

Mvh

The knight in shining armour

Alltså, de har nog inget serviceavtal med infoCare. Har de ens en dator till salu?
pelrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-25, 10:40 #34
boenas avatar
boena boena är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 416
boena boena är inte uppkopplad
Flitig postare
boenas avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 416
Precis, 2checkout är det som det gäller och dem är ju som Paypal, dvs de ger inte ut kreditkortsnumrerna i sin tur.

Jag ringde faktiskt Infocare numret som stod på Medison's hemsida och där bekräftade dem att Medison var avtalskund... Så ställer mig lite frågande till ditt uttalande.
boena är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-25, 10:54 #35
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
Tydligen har vissa fått höra att de har avtal med Infocare då de ringt dem och frågat.
Inte för att det betyder så mycket....jag förmodar att även Infocare kan bli lurade och inte har någon möjlighet att försäkra sig om vad Medison har för avsikter.

Att "betalningen görs via känslig informationsutdelning" verkar dock vara ren FUD.
Betalningsinformationen går inte via medisons server, utan hanteras av 2CO...påstår du att de sysslar med kortbedrägerier?

Det verkar dock lite skumt och jag vågar nog inte beställa en maskin ännu personligen, men att hävda att de "nog" inte har ett avtal med infocare och att 2CO skulle vara kortbedragare är knappast påståenden som tillför något till diskussionen.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-25, 10:55 #36
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Hittade följande citat på wF, från en medlem med 500+ inlägg.

Citat:
Datorn är ingen bluff ..
Jag har själv provat en på infocare här i växjö (de håller med support osv) och den är en budgetdator, absolut.

Prestandan får det ju inte direkt att rycka i baguetten.
men behöver man bara en att surfa med och kanske skriva lite word osv så räcker den alldeles utmärkt.
Edit, källa: http://www.webforum.nu/showthread.php?p=13...324#post1337324
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-25, 11:40 #37
Holgers avatar
Holger Holger är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 129
Holger Holger är inte uppkopplad
Medlem
Holgers avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 129
Medisons laptop:


GGSdatas laptop (som för övrigt har en inbyggd webcam):



Fler än jag som ser likheten?
Varför välja ett laptopskal med "stöd" för webcam, om man inte har en inbyggd webcam?
Eller Medison kanske bara väljer att inte berätta att det finns en webcam i laptopen?

Mer konspirationsteorier åt folket
Holger är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-25, 11:51 #38
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Sannolikt, om det kommer någon dator alls, så lär det komma ett riktigt sniklik.

Jag har, för skojs skull, beställt en också nu, hehehe... I stället för att köpa trisslotter och så hoppar jag över några öl under sommaren, bara bra för kroppen, hehehe...
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-25, 12:09 #39
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 719
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 719
Aftonbladet gräver:

http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2...1126643,00.html
http://www.aftonbladet.se/vss/it/story/0,2...1126774,00.html
__________________
www.ip2nation.com (ip till land)
Per är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-07-25, 13:17 #40
senzeis avatar
senzei senzei är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 226
senzei senzei är inte uppkopplad
Medlem
senzeis avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 226
Citat:
Med den här datorn kan man mejla, surfa på nätet, betala räkningar, använda worddokument och titta på "någon bild"
Har vi tur så ser vi google loggan låter det som hehe.
Borde ju kunna gå att kolla på film åtminstonde på den..
senzei är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:54.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017