Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hejdå WN

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-04, 18:05 #11
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Självklart behöver inte Robertsson göra reklam här. Hans post var också mer av ett skämt och nog inte MENAD som egenreklam men den blev ju det ändå. Nu var det inte jag som tog bort den men vi moderatorer kan inte direkt sitta och gissa oss till i vilket syfte länkar postas. Reglerna måste gälla för alla medlemmar.

Jag hoppas Robertsson kommer tillbaka, han har trots allt bidragit till WN en hel del tidigare och jag har svårt att se hur värdet av att medverka i diskussionerna på WN minskar för att man inte får posta en länk till en artikel som handlar om ens egen webbplats.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-04, 18:44 #12
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 550
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 550
Vad är det med reglerna om egenreklam egentligen? Borde inte egenreklam i rätt mängd vara helt ok? Ger ju faktiskt utökade möjligheter till networking mm. Sen om någon sitter o spammar egenreklam som en idiot är det en annan grej ju, men har svårt att se det hända.
TheCheesePolice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-04, 20:38 #13
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
Helt Rätt TheCheesePolice!

Jag känner också att det bör vara okej att dra iväg egenreklam ibland.

Om någon på forumet (person A) frågar efter en tjänst med viss innehåll, och sen så sitter man på en sida (person B) som skulle fungera utmärkt för person A, då får man inte tipsa om den sidan bara för att det är egenreklam. Detta skulle ju i sin tur inte bara skada person B som sitter med siten, utan även person A som faktiskt var ute efter en sida som person B innehar..

Jag tycker att man skulle kunna få dra iväg ett par egenreklam-poster per månad..

Kanske kan man lösa det såhär:

När man skriver en kommentar på någons tråd, så kan man kryssa i en ruta bredvid "Visa din signatur" som säger: Min kommentar innehåller egenreklam.
Sen kan det visas en symbol någonstans i kommentaren.
Har man sen postat, säg, 5 egenrekalm-kommentarer på en månad, så kan man inte posta fler. Och om man skriver en egenreklam-kommentar UTAN att kryssa i rutan så är det fritt fram för moderatorer att ta bort kommentaren.

Låter väl ganska bra?
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-04, 20:57 #14
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 550
TheCheesePolice TheCheesePolice är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 550
Känner personligen att det är grovt överdrivet att ha sådana regler på ett forum lika litet som WN. Givetvis kan egenreklam gå till överdrift, men det kan ju i sådant fall vara upp till moderatorerna att avgöra - däremot finns det ingen anledning att vara småfascistisk över hela grejen när det inte ens är ett problem.
TheCheesePolice är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-04, 21:19 #15
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Frågar någon på forumet tex "Finns det ett whitelabelprogram för dating i sverige?" då får absolut inte jag skriva "jaa DF.se" för det är ett grovt övertramp. men om olle skriver "fråga "knullis" så är detta ok? heelt psykopat regler
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-04, 23:05 #16
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Själv gillar jag förbudet mot egenreklam och blir inte särskilt provocerad om ett av mina inlägg raderas. Men om en regel gör att folk inte vill vara kvar, så kanske regeln bör tas bort eller ändras.

Sen tycker jag även att regler bör vara lite flexibla. Det ÄR skillnad om man tipsar om sin egen tjänst i sitt första inlägg, eller om man gör det efter fem års trogen "tjänst" på forumet. Det är alltid avsändaren som avgör om någonting är spam eller inte. Skickar en vän en länk till dig, så svarar du med ett tack. Får du samma länk från en okänd rysk IP, så uppdaterar du ditt spamfilter.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-04, 23:38 #17
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Linuus Linuus är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 890
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg
Själv gillar jag förbudet mot egenreklam och blir inte särskilt provocerad om ett av mina inlägg raderas. Men om en regel gör att folk inte vill vara kvar, så kanske regeln bör tas bort eller ändras.
Håller med. Om det är ett allmänt missnöje bör ju de ansvariga givetvis se över reglerna och eventuellt revidera dessa.
Linuus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-04, 23:44 #18
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Tom jag börjar tröttna, men mest på tjafset om regeln för egenreklam. Brukar gärna bjuda på länkar till andra forummedlemmars tjänster när jag känner till något som passar ��

Den det eviga tjat och dåliga stämning som regeln skapar leder nog till att folk ger sig av.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-05, 00:01 #19
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Björn Björn är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 224
Jag kan tycka att forumet ibland har "lite" väl lågt till tak... Att moderera forum bör handla mer om att "låta vara" än "hellre en för mkt än en för lite". Det gäller regler generellt, allt från föreningar till forum på nätet. En god stämning byggs av ömsesidig respekt, och högt till tak. Jag förstår dem som tröttnar på motsatsen. En länk till en oberoende tidning, som visar ett test, bör absolut falla inom ramarna för "högt till tak".

Thats my two cents...

Senast redigerad av Björn den 2012-06-05 klockan 00:06
Björn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-05, 13:35 #20
emptys avatar
empty empty är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 934
empty empty är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
emptys avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 934
Hur SVÅR är regeln att följa? Sluta länka erat eget skit så blir allt bra. Så jävla simpelt!
empty är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
intresseklubbenantecknar


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017