Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Travelturkiet

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-01-18, 17:31 #11
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Citat:
Ursprungligen postat av Ciffan Visa inlägg
1. Om du som kan Turkiet ser deras politiska, geografiska och religiösa konfliker som "Lite infekterade ämnen" så har du säkert inga problem att hantera de diskussioner som kan uppstå. Jag ville mest påpeka det så att du inte hade förbisett det.

2. "om oss" Det jag menar är att du skriver i vi-form när det borde var jag-form. Skriv jag, stå för webbplatsen och ha med ditt namn - allt för att du ska bli en verklig person och inte en grå anonym massa.
Om vi går tillbaka ett steg, till designen så är den inte vad jag vill ha. Utan jag skapade något som jag kan utgå ifrån och bygga vidare på.

Varje dag strömmar det in meddelande (10-30st/dagen) från personer som besöker min sida där många postar synpunkter och förslag på vad dom vill ha på webbplatsen. Sajten kommer självklart att utvecklas med tiden och innehålla mycket mycket mer. Information och bilder/filmer från olika platser i Turkiet, som en guide kan man säga. Sen är det lite svårt att själva bygga den efter mina önskemål, för jag vill ju inte bara tänka på mig själv utan även på andra.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-19, 10:56 #12
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Har ni några tips på hur man kan kasta om kategorierna under headern? Annons(era) tänkte jag plocka bort helt och hållet. Mina planer är att kasta om dom så här:

Hem | Om Turkiet | Forum | Om oss | Kontakt | Nyheter

Sedan ska startsidan integreras med forumet, vilket innebär att dem fem senaste uppdaterade trådarna kommer att synas på startsidan plus att till höger kommer det finnas en "mest aktiva skribenter". Jag vet inte heller om det är så populärt att lägga in en heltäckande bakgrund på en strand, jag har funderat på det och kommer kanske att göra det. Fritidsresor har en heltäckande bakgrund på en strand och det är snyggt.

Texten i headern. Travelturkiet - Mötesplatsen för oss som älskar Turkiet. Jag vill försöka ha den röd då jag vill ha en turkisk anda i sidan exempel här: http://www.hamamoriental.se/

Hur tycker ni att hans sida ser ut? Jag tänkte ta lite tips och ideér från honom.

Senast redigerad av StateCollapse den 2010-01-19 klockan 11:33
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-19, 12:07 #13
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Här är lite synpunkter från mig. Det kan vara så att jag upprepar lite av det andra har sagt, har inte läst igenom tråden så noga..

- Logo inte klickbar... svårt att hitta tillbaka till startsida

- Texen på vissa sidor sträcker sig över hela bredden (headerbredden) vilket gör den svårare att läsa. Testa att lägga den i två parallella kolumner/spalter.

- Sajten känns lite dåligt inramad, men det kan lösa sig om det kommer upp banners till höger. En footer som nämnts kan också ge en bättre inramning.

- Forumets design tycker jag avviker för mycket från övriga sajten.

- Kontaktformulärets fält har "padding top/bottom" men inte "left"

- Domännamnet/sajtens namn tycker jag inte riktigt om. blandning av engelska och svenska. jag tycker man bör hålla sig till ett språk och inte blanda såhär.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-19, 12:15 #14
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
- Forumets design tycker jag avviker för mycket från övriga sajten.
Den här punkten vet jag inte vad vi ska göra åt egentligen. Som det ser ut nu så hittar vi inte css-filerna för designen på forumet. All design måste skötas igenom kontrollpanelen och sedan StyleVars vilket är jäkligt klumpigt.

Vi vill helst skapa en egen design i Photoshop och sedan lägga upp den som design för forumet.

Själva huvudsidan ska vi arbeta på om cirka två veckor. Har skrivit ner alla punkter som har kommit upp här och när vi har gjort ändringar så släpper jag en ny design som ni får titta på.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-19, 18:13 #15
Andreaso Andreaso är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 53
Andreaso Andreaso är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 53
Jag tycker ni måste göra sidan mer inbjudande rent designmässigt. Den här sajten får inte mig att vilja åka till turkiet och det är väl det som är en del av syftet? Jag skulle vilja se en bredare, centrerad sajt med bättre disposition och mer lockande bilder som får mig att vilja dra till turkiet. Den känns helt enkelt inte klar ännu men absolut något att jobba vidare med.
Andreaso är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-19, 18:34 #16
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Jag funderar på att plocka bort hela startsidan och bara rikta in mig på ett forum och sedan en fotosida (som är under utvecklingen). Inget är bestämt ännu men jag har planer på att göra så, att enbart köra ett forum och ingen startsida överhuvudtaget. Jag funderar också på att registrera ett nytt domännamn. Ett namn som är lite starkare i sig själv. Har några namn jag sitter och funderar på och alla är lediga så det känns betryggande faktiskt.

Men som jag sa. Jag funderar på att radera hela startsidan och enbart rikta in mig på ett forum till att börja med och sedan ett starkare domännamn.

Senast redigerad av StateCollapse den 2010-01-19 klockan 18:56
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-20, 08:45 #17
fooztrs avatar
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 465
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare
fooztrs avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 465
Använd inte någon open-source forum som finns att ladda ner, jag själv tycker det ser så oseriöst ut, eller med andra ord, fattigt.
fooztr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-20, 10:02 #18
terbon terbon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 69
terbon terbon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 69
Citat:
Ursprungligen postat av fooztr Visa inlägg
Använd inte någon open-source forum som finns att ladda ner, jag själv tycker det ser så oseriöst ut, eller med andra ord, fattigt.
När blev vBulletin open-source?
terbon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-20, 12:01 #19
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Citat:
Ursprungligen postat av fooztr Visa inlägg
Använd inte någon open-source forum som finns att ladda ner, jag själv tycker det ser så oseriöst ut, eller med andra ord, fattigt.
PhpBB och PunBB är jag inte alls intresserad utav och detta för att allting ser ut precis som du säger, oseriöst och fattigt helt enkelt.

Jag kommer självklart att använda vBulletin men i fortsättningen blir det 3.8.4 som jag kommer att använda mig utav. Supporten på vBulletin öveträffar det mesta kan jag säga och sedan alla funktioner till exempel.

PunBB och PhpBB har inte en bråkdel av det vBulletin har i funktioner som ligger i forumet.
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-20, 12:50 #20
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Det är allmän vetskap att man inte skall ha 100 olika kategorier i ett nytt forum.

Men du som var proffs på forum enligt den andra tråden kanske inte håller med.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017