Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Billigt webbhotell för rejäl sajt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-12-09, 13:44 #1
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 727
foks foks är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 727
Jag har en kund som just nu har ca 500 mb utrymme och 50 gigabyte dataöverföring per månad (och det ökar ständigt). Eftersom det är en hobbysajt så har han inte riktigt råd att ligga hos mig. Är det någon som vet ett bra alternativ som kostar mindre än ca 400 kr/månad? Känns som att det får bli ett amerikanskt så slipper han i alla fall momsen. För att ställa till saker ännu mer så kör han ASP så det måste vara en äkta Windowsserver.
foks är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-09, 22:16 #2
vroom vroom är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 31
vroom vroom är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 31
jahapp , kanse webcows 800mb skulle passa dom har 800mb och 60GB trafik för 368kr per månad inkl.moms , vad jag vet så kör dom win2003 servrar nu så då har han en äkta win2003 server där.
vroom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-09, 22:24 #3
Qo-naqs avatar
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
Qo-naq Qo-naq är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Qo-naqs avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 662
Eftersom jag använder Webcows till en av mina sidor så ska jag nog säga mitt:

# Okej support
# Halvbra upptime
# Dålig speed på servrarna, ungefär 50 % av vad ett annat webbhotell har (som jag använder)

# Generöst med bandbredd dock!
Qo-naq är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-09, 23:03 #4
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Dålig speed på servrarna får du nog ta och förtydliga, speciellt om du jämför med andra webbhotell.

Själv har jag fått ett bra intryck av webcows, med undantaget att supporten verkar gilla att skylla ifrån sig på mjukvaran de själva använder.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-10, 00:30 #5
vroom vroom är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 31
vroom vroom är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 31
Då har jag ett sätt , minska ner bandbredden till 2 - 20GB per konto som alla andra webhotellen har så då kommer webcows säkert ha snabbare servrar , man får inte glömma att hög brandbredd ger mer jobb åt maskinerna. Webcows har 60GB jag skulle tro att maskinerna får jobba en hel del.
vroom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-10, 02:06 #6
Marcuss avatar
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Marcus Marcus är inte uppkopplad
Supermoderator
Marcuss avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 2 655
Citat:
Originally posted by vroom@Dec 9 2003, 22:30
Då har jag ett sätt , minska ner bandbredden till 2 - 20GB per konto *som alla andra webhotellen har så då kommer webcows säkert ha snabbare servrar , man får inte glömma att hög brandbredd ger mer jobb åt maskinerna. Webcows har 60GB jag skulle tro att maskinerna får jobba en hel del.
inte för att vara gnällig. men sticker lite i ögonen att läsa att "hög bandbredd ger mer jobb åt maskinerna". är ju inte riktigt sant eftersom det möjligtvis är hög bandbreddsförbrukning (mycket trafik/stor trafikmängd) som ger jobb för servrarna. hög bandbredd är ju för det mesta bara positivt.
__________________
[ Finanstips.se | Riktnummer.se | Väderlek.se | 3W.se | WWWW.se ]
. [ Marbella.se | ValutaGraf.se | Virusprogram.se | Malta Bolag.se | Växlingskontor.se ] .
Marcus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-12-22, 03:26 #7
extra74 extra74 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 49
extra74 extra74 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 49
hej

ah
jag skulle kunna hjälpa dig eftersom jag har egen server för min applikation (det var billigare att ta en dedikerad än att välja ett webbhotell). Vi skulle lätt kunna överens om priset eftersom jag ändå har ganska mycket ledigt men det finns ett problem: ingen ASP

50$/ skulle vara bra att få för upp till 70GB.... men som sagt...jag kör på Linux maskin.

Hör av dig (PM) om ni ska byta till php
extra74 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-04, 16:12 #8
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
Jens Jens är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 874
Ett billigt amerikanskt alternativ är www.serverpronto.com
Jag har hyrt en server där sedan Oktober och har inte haft några problem faktiskt.

Hastigheten mot sverige är inte den bästa. Har inte undersökt network uptime men har själv inte märkt av några allvarligare fel, varken på statistik eller när jag arbetat mot den. Däremot är företaget som äger serverpronto spamlistad och de tillåter sina kunder att utföra div. spamaktiviteter till en viss grad(enl en tråd på webhostingtalk).

Men man får väl vad man betalar för...

$29.95
dedikerad
200gb överföring
Helt klart värt...
Jens är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-04, 20:40 #9
Daggen
Guest
 
Inlägg: n/a
Daggen
Guest
 
Inlägg: n/a
Citat:
Originally posted by foks@Dec 9 2003, 11:44
Jag har en kund som just nu har ca 500 mb utrymme och 50 gigabyte dataöverföring per månad (och det ökar ständigt). Eftersom det är en hobbysajt så har han inte riktigt råd att ligga hos mig. Är det någon som vet ett bra alternativ som kostar mindre än ca 400 kr/månad? Känns som att det får bli ett amerikanskt så slipper han i alla fall momsen. För att ställa till saker ännu mer så kör han ASP så det måste vara en äkta Windowsserver.
50 gigabyte/mån för en hobbysajt? Han måste ha massor med vänner som vill ladda ner hans låtar på 8 timmar.. Hobbysajt och 50 gig/ mån rimmar inte så bra
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-04, 22:48 #10
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
Citat:

Ett billigt amerikanskt alternativ är www.serverpronto.com
Jag har hyrt en server där sedan Oktober och har inte haft några problem faktiskt.
Hmm, det verkar ju inte så illa. Alternativt kan man ju prova tyska server4you.com:
http://www.server4you.de/de/d/index.html som också är billiga. Både server4you och serverpronto kräver dock att man kan sin Linux eftersom man administrerar själv och att det inte existerar någon support när man "klantat till det".
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017