Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Netland?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-14, 00:57 #21
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Ja, jag har också för mig att de erbjöd bättre priser under juluppehållet, men det är klart att de inte kan erbjuda de hela tiden - då skulle väl kanske inte gå runt på det viset!

Finns det några noggranna siffror hur mycket man förlorar på hastigheten om man ligger på server USA jämfört med Sverige??

Är det överhuvudtaget märkbart för svenska folket som använder sig av ADSL eller är det bara märkbart för de som har rikitgt bredband i Sverige??
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-14, 03:56 #22
jkrassman jkrassman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 5
jkrassman jkrassman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 5
Jag kan bara hålla med, Suverän support, snabba svar och raka puckar. Jag beställde en plats och fick kontouppgifterna fort. Tyvärr så insåg jag att det inte gick att migrera min mssql databas till mySql inom rimliga tidsramar. Fasiken vad det saknas TSQL i den databashanteraren. När jag insåg att detta höll på att spoilera vårt projekt så skickade jag ett mejl och sa upp kontot. Jag hade totalt missat att det var bindande ett år men shyssta som dom var så gick det ändå Super eloge till Netland ! Den dagen då dom kör mssql så kommer jag flytta alla mina domäner. Så om någon på netland läser detta, skaffa mssql. Så kan ni i alla fall få in kunder som frågar efter det. Det skulle nog inte skada att ha en burk uppe för test utan att ni gör reklam för det
jkrassman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-14, 11:33 #23
nifer nifer är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 123
nifer nifer är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 123
Citat:
Originally posted by MusikGuru@Jan 13 2004, 22:57
Finns det några noggranna siffror hur mycket man förlorar på hastigheten om man ligger på server USA jämfört med Sverige??

Är det överhuvudtaget märkbart för svenska folket som använder sig av ADSL eller är det bara märkbart för de som har rikitgt bredband i Sverige??
Det är ingen lätt fråga att svara på det beror på följande saker:

* Din svenska internetleverantörs bandbredd till USA
* Din Amerikanska leverantörs bandbredd mot din Svenska leverantör.

De Amerikanska stora hosting företagen köper bandbredd från många leverantörer och peerar på många ställen. I Sverige kör de flesta hostingföretag kör bara mot en provider.

Det som garanterat blir sämre är latencyn (ping svarstiden) på en server i USA, men det märker man inte om man bara kör http. Så svaret är: Det märks inte om du har en bra provider och en bra server!

Jag har själv precis bytt till en gnax reseller och är mycket nöjd

//Jonas
nifer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017