Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Verktyg för att hitta orsak till krasch?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-05-20, 12:04 #1
Pettolajnen Pettolajnen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 217
Pettolajnen Pettolajnen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 217
Tool Verktyg för att hitta orsak till krasch?

Har en webbsida som kraschar allt för ofta. Har kontaktat webbhotellet som varje gång kan konstatera att det berott på överbelastat RAM. Och så har dom gjort några justeringar som kanske hjälper ett tag men sen uppkommer samma problem igen.

Och jag bara letar och letar efter verktyg för att kunna identifiera problemen. Webhotellet har installerat New Relic åt mig på servern så jag kan gå in via New Relic och se långsamma databasfrågor m.m. Men tyvärr kan ju samma databasfråga vara långsam en gång men supersnabb i övrigt beroende på hur belastad servern är. I New Relic kan man inte se hur många requests servern eller anslutningar databasen hade under tiden en fråga var långsam.

Det här måste ju vara saker som alla webbutvecklare vill veta. Det måste ju finnas verktyg för att ta reda på exakt vad som belastar servern. Hur många, vilka, och hur tunga requests som kördes vid tillfället innan en krasch. Är det något verktyg som passerat mig förbi ögonen bara? Eller vad använder folk?

Någon som förstår mitt problem? Känner en viss frustration över detta.
Pettolajnen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 

Taggar
flaskhals, php, verktyg


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017