Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Finns det pengar i nöjes sajter?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-05-27, 22:38 #1
abrakadabrafems avatar
abrakadabrafem abrakadabrafem är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 206
abrakadabrafem abrakadabrafem är inte uppkopplad
Medlem
abrakadabrafems avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 206
Jag håller på med en sajt och har gjort så ett år nu. Det är på hobbynivå och man kan väl säga att sajten är inriktad på underhållning. (målgrupp på 12-30år)
Jag har tänkt mig att så småningom ha ständiga uppdateringar, färskt inehåll och interaktivitet på sajten.

Finns det några pengar i att starta en sådan sajt (i sverige) som har sina intäkter från reklam? Alla små sajter som slänger upp flashspel efter flashspel, tjänar dem någonting?

Jag tycker mig se en hel del lycksökare men få som lyckas.

Är det någon idé för oss med drömmar om lite pengar (för det är ju det det handlar om) eller skall vi alla sluta upp och bli lite realistiska?


/en oerfaren hobbydesigner
abrakadabrafem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-27, 22:53 #2
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Nej, det är helt värdelöst. rädda dig medans du kan.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,825058,00.html
Snabbstart-Qonaq har ju enligt egen utsago två anställda..
I usa kan du ju blicka mot break.com osv för inspiration.

I rättvisans namn kan jag väl säga att jag har inga andra siter i mitt nät som genererar så lite pengar per besökare.

Det handlar helt enkelt om att ha trafik, vara bäst och göra något nytt. Ta det till en ny nivå. Spöa hamsterpaj så att killarna som har det nu inte ens vet vad som hände. Då har du en chans.

Men om du är ute efter snabba pengar så bör du nog titta dig åt andra betydligt lukrativare marknader.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-27, 22:56 #3
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
95% av alla lyckosökare kopierar sidor som det har gått bra för. Vilket bara kan sluta på ett sätt, den sida du kopierar konkurrerar ut dig och du står som bäst med tillräcklig stor inkomst för att betala webhotellet.

Däremot om du har en nisch som inte finns eller är överfylld redan är det klart att du kan lyckas! Starta en ny flash/jaghartråkigt/sändSMS/community/ringsignaler och liknande är dömt att misslyckas utan mycket speciella omständigheter (1'000'000 reklambudget, polare med kungen?).

Du nämner "underhållning" vilket låter skrämmande mycket som de ovannämnda =)
Om du tycker det är kul att hålla på med så kör hårt men vänta dig inte guld och gröna skogar, väldigt få även här på WN som kan leva på sina sidor.

Försök och räkna på hur många som redan är i flashvideo-branchen, det är på snudd att de finns fler sådana sidor än totalt antal unika besökare som söker dessa.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-27, 22:59 #4
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Det finns knappast någon verksamhet där företagande genererar "snabba pengar" så länge man vill vara seriös.

Om du har ett vinnande koncept, dvs något som tilltalar besökarna så bör du ändå räkna med att det tar ett par år att marknadsföra siten så den får upp besöksaantalet i rimlig nivå. Det är väldigt få förunnat att göra succé utan ansträngning, det är ungefär som att spela på lotto.

Hårt arbete och, mycket pengar till marknadsföring och ett bra nätverk av medhjälpare är vad som behövs, sen ska man ha en del tur oxo.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-05-28, 00:16 #5
abrakadabrafems avatar
abrakadabrafem abrakadabrafem är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 206
abrakadabrafem abrakadabrafem är inte uppkopplad
Medlem
abrakadabrafems avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 206
Mycket intressant måste jag säga!

Jag får väl se hur det artar sig då...
Skall iallafall köra på! Om inte annat så är det en oerhört kul hobby. Man skall kanske vara lite försiktig med hur man placerar pengar bara.
abrakadabrafem är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017