Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


WebCows prestanda?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-17, 21:18 #11
MrBig MrBig är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 113
MrBig MrBig är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 113
Citat:
Originally posted by vroom@Jan 17 2004, 18:32
Ska tilläggas webcows är en egen isp, ringde och kollade det med dom i fredags så dom har i dag ett eget nät men har också song networks bara för att vara någalunda redutanta och dom medgav att song networks inte är den bästa nätleverantören.
Eftersom du själv har server så kan det ju vara en skillnad. Är deras egna servrar överbelastade så kan det gå lika söligt som med de danska 1kr hotellen.
MrBig är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-17, 21:46 #12
vroom vroom är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 31
vroom vroom är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 31
Citat:
Ursprungligen postat av MrBig
Citat:
Ursprungligen postat av vroom
Ska tilläggas webcows är en egen isp, ringde och kollade det med dom i fredags så dom har i dag ett eget nät men har också song networks bara för att vara någalunda redutanta och dom medgav att song networks inte är den bästa nätleverantören.
Eftersom du själv har server så kan det ju vara en skillnad. Är deras egna servrar överbelastade så kan det gå lika söligt som med de danska 1kr hotellen.
Så sant så , alltid bäst med en egen maskin.
vroom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-18, 00:08 #13
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 719
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 719
Citat:
Ursprungligen postat av Haghjoo
Citat:
Ursprungligen postat av MusikGuru
Hej,

Eftersom jag koncentrerar mig att hitta ett bra webbhotell till sidan jag kör igång inom någon vecka, så har jag tittat runt och fastnat lite för WebCows. Varför? Jo, bandbredden är ganska bra och jag vill inte hamna där att jag byter till ett annat hotell och sidan börjar rulla bra och man måste byta hotell igen.

Så jag bestämde mig att en bandbred på 30GB/mån verkar lagom för att säkra sig för framtiden. Man kan ju alltid koppla en domän eller två till och utnyttja bandbredden ju!

Var intresserad även av gate9.se så jag mailade de om de kunde erbjuda liknande konton som webcows. Priset kunde de inte matcha och det trodde jag inte heller, men för övrigt fick jag svaret:
Citat:
Då vi håller en helt annan klass av kvalité på våra servrar och uppkopplingar så blir priserna rätt höga. Att erbjuda så mycket bandbredd för enskilda konton kan inte jag kalla annat än idioti, mycket trafik belastar servrarna, och ger extremt dålig stabilitet.



Konton webcows bl.a. erbjuder är:
KONTO 1:
Webcows har följande paket:
200 MB utrymme
30 GB trafik per månad
5 subdomäner
Statistik
100 E-postkonton
MySQL inkl. 5st databaser
5 Epostlistor, obegr. adresser
Pris per månad: 125 kr
Ingen uppläggningsavgift.

KONTO 2:
500 MB utrymme
50 GB trafik per månad
20 subdomäner
Statistik
200 E-postkonton
MySQL inkl. 5st databaser
5 Epostlistor, obegr. adresser
Pris per månad: 195 kr
Ingen uppläggningsavgift.

<_< <_< <_<

Då är frågan(or):
Är detta idiotiskt att köra sådana paket från deras sida?
Upplevs hastigheten (av er som har erfarenhet) slö från webcows?

Svaret på din fråga är att Webcows köper sin kapacitet utav Song Networks, SN har otroligt bra priser men kvaliten är ungefär lika bra som......ja, jag kan inte ens hitta ett exempel att jämföra med.

Sen så räknar de (webcows) precis som rackshack m.fl. att inte varje användare använder all bredband som man erbjuder kunden.
Det fungerar att bygga en affärside på det konceptet.

Men, som jag sa, song networks......blä.
Eftersom jag själv har min server på en song-lina som håller mycket hög kvalité är jag nyfiken på om du har något exempel på där Songs kvalitét brister? Faktum är att jag sällan eller aldrig hör något negativt om SN som dessutom klarat kallduschen de senaste åren förhållandevis bra vad jag förstått.
__________________
www.ip2nation.com (ip till land)
Per är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-18, 03:54 #14
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Ursprungligen postat av Jome
Citat:
Originally posted by -Haghjoo@Jan 17 2004, 16:32
Citat:
Ursprungligen postat av MusikGuru
Hej,

Eftersom jag koncentrerar mig att hitta ett bra webbhotell till sidan jag kör igång inom någon vecka, så har jag tittat runt och fastnat lite för WebCows. Varför? Jo, bandbredden är ganska bra och jag vill inte hamna där att jag byter till ett annat hotell och sidan börjar rulla bra och man måste byta hotell igen.

Så jag bestämde mig att en bandbred på 30GB/mån verkar lagom för att säkra sig för framtiden. Man kan ju alltid koppla en domän eller två till och utnyttja bandbredden ju!

Var intresserad även av gate9.se så jag mailade de om de kunde erbjuda liknande konton som webcows. Priset kunde de inte matcha och det trodde jag inte heller, men för övrigt fick jag svaret:
Citat:
Då vi håller en helt annan klass av kvalité på våra servrar och uppkopplingar så blir priserna rätt höga. Att erbjuda så mycket bandbredd för enskilda konton kan inte jag kalla annat än idioti, mycket trafik belastar servrarna, och ger extremt dålig stabilitet.



Konton webcows bl.a. erbjuder är:
KONTO 1:
Webcows har följande paket:
200 MB utrymme
30 GB trafik per månad
5 subdomäner
Statistik
100 E-postkonton
MySQL inkl. 5st databaser
5 Epostlistor, obegr. adresser
Pris per månad: 125 kr
Ingen uppläggningsavgift.

KONTO 2:
500 MB utrymme
50 GB trafik per månad
20 subdomäner
Statistik
200 E-postkonton
MySQL inkl. 5st databaser
5 Epostlistor, obegr. adresser
Pris per månad: 195 kr
Ingen uppläggningsavgift.

<_< <_< <_<

Då är frågan(or):
Är detta idiotiskt att köra sådana paket från deras sida?
Upplevs hastigheten (av er som har erfarenhet) slö från webcows?

Svaret på din fråga är att Webcows köper sin kapacitet utav Song Networks, SN har otroligt bra priser men kvaliten är ungefär lika bra som......ja, jag kan inte ens hitta ett exempel att jämföra med.

Sen så räknar de (webcows) precis som rackshack m.fl. att inte varje användare använder all bredband som man erbjuder kunden.
Det fungerar att bygga en affärside på det konceptet.

Men, som jag sa, song networks......blä.

Eftersom jag själv har min server på en song-lina som håller mycket hög kvalité är jag nyfiken på om du har något exempel på där Songs kvalitét brister? Faktum är att jag sällan eller aldrig hör något negativt om SN som dessutom klarat kallduschen de senaste åren förhållandevis bra vad jag förstått.
Hur långt söder om Sverige sitter du?

Har själv haft song networks som leverantör då det gäller bredband samt haft en co-location hos webcows ett bra tag.
Kan bara säga att SN är inget annat än skit.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-18, 04:14 #15
MrBig MrBig är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 113
MrBig MrBig är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 113
Citat:
Originally posted by Haghjoo@Jan 18 2004, 01:54
Citat:

Hur långt söder om Sverige sitter du?

Har själv haft song networks som leverantör då det gäller bredband samt haft en co-location hos webcows ett bra tag.
Kan bara säga att SN är inget annat än skit.
Sitter i Malmö, men vad spelar det för roll?
MrBig är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-18, 04:17 #16
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Ursprungligen postat av MrBig
Citat:
Ursprungligen postat av Haghjoo
Citat:

Hur långt söder om Sverige sitter du?

Har själv haft song networks som leverantör då det gäller bredband samt haft en co-location hos webcows ett bra tag.
Kan bara säga att SN är inget annat än skit.


Sitter i Malmö, men vad spelar det för roll?
Och din server ligger i malmo?

Om jag skall vara arlig har jag aldrig hort nagon tala bra om SN, forutom att de har laga priser.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-18, 13:58 #17
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 719
Per Per är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 719
Citat:
Ursprungligen postat av Haghjoo
Citat:
Originally posted by -Jome@Jan 17 2004, 22:08
Citat:
Originally posted by -Haghjoo@Jan 17 2004, 16:32
Citat:
Ursprungligen postat av MusikGuru
Hej,

Eftersom jag koncentrerar mig att hitta ett bra webbhotell till sidan jag kör igång inom någon vecka, så har jag tittat runt och fastnat lite för WebCows. Varför? Jo, bandbredden är ganska bra och jag vill inte hamna där att jag byter till ett annat hotell och sidan börjar rulla bra och man måste byta hotell igen.

Så jag bestämde mig att en bandbred på 30GB/mån verkar lagom för att säkra sig för framtiden. Man kan ju alltid koppla en domän eller två till och utnyttja bandbredden ju!

Var intresserad även av gate9.se så jag mailade de om de kunde erbjuda liknande konton som webcows. Priset kunde de inte matcha och det trodde jag inte heller, men för övrigt fick jag svaret:
Citat:
Då vi håller en helt annan klass av kvalité på våra servrar och uppkopplingar så blir priserna rätt höga. Att erbjuda så mycket bandbredd för enskilda konton kan inte jag kalla annat än idioti, mycket trafik belastar servrarna, och ger extremt dålig stabilitet.



Konton webcows bl.a. erbjuder är:
KONTO 1:
Webcows har följande paket:
200 MB utrymme
30 GB trafik per månad
5 subdomäner
Statistik
100 E-postkonton
MySQL inkl. 5st databaser
5 Epostlistor, obegr. adresser
Pris per månad: 125 kr
Ingen uppläggningsavgift.

KONTO 2:
500 MB utrymme
50 GB trafik per månad
20 subdomäner
Statistik
200 E-postkonton
MySQL inkl. 5st databaser
5 Epostlistor, obegr. adresser
Pris per månad: 195 kr
Ingen uppläggningsavgift.

<_< <_< <_<

Då är frågan(or):
Är detta idiotiskt att köra sådana paket från deras sida?
Upplevs hastigheten (av er som har erfarenhet) slö från webcows?

Svaret på din fråga är att Webcows köper sin kapacitet utav Song Networks, SN har otroligt bra priser men kvaliten är ungefär lika bra som......ja, jag kan inte ens hitta ett exempel att jämföra med.

Sen så räknar de (webcows) precis som rackshack m.fl. att inte varje användare använder all bredband som man erbjuder kunden.
Det fungerar att bygga en affärside på det konceptet.

Men, som jag sa, song networks......blä.

Eftersom jag själv har min server på en song-lina som håller mycket hög kvalité är jag nyfiken på om du har något exempel på där Songs kvalitét brister? Faktum är att jag sällan eller aldrig hör något negativt om SN som dessutom klarat kallduschen de senaste åren förhållandevis bra vad jag förstått.

Hur långt söder om Sverige sitter du?

Har själv haft song networks som leverantör då det gäller bredband samt haft en co-location hos webcows ett bra tag.
Kan bara säga att SN är inget annat än skit.
Servern står 10 mil söder om Stockholm, och jag kan bara konstatera att SN fungerar alldeles utmärkt.
__________________
www.ip2nation.com (ip till land)
Per är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-18, 14:14 #18
vroom vroom är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 31
vroom vroom är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 31
Jag har en dedikerad server hos webcows, och jag sitter inte på song networks nätet utan min server är stående på sprintlink nätet , jag antar när du johan hade servern hos dom att dom enbart hade song networks och inget annat nät.

Webcows måse väl vara bra ändå när dom har kommuner och till och med svt.se som kund , jag har sett att svt har en massa servrar som står hos webcows som har hand om chattar osv. Bl.a robinson chaten är de en server från webcows.
vroom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-18, 15:09 #19
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Originally posted by vroom@Jan 18 2004, 12:14
Jag har en dedikerad server hos webcows, och jag sitter inte på song networks nätet utan min server är stående på sprintlink nätet , jag antar när du johan hade servern hos dom att dom enbart hade song networks och inget annat nät.

Webcows måse väl vara bra ändå när dom har kommuner och till och med svt.se som kund , jag har sett att svt har en massa servrar som står hos webcows som har hand om chattar osv. Bl.a robinson chaten är de en server från webcows.
Ok! Kanske har blivit bättre.
Då jag hade SN som leverantör utav bredbandet bytte jag nästan till ADSL bara för att slippa SN.
Som tur är kom en annan leverantör på marknaden (internet5) som jag kunde använda, aldrig
haft bättre internet.

Angående Webcows, mycket möjligt att det också blivit bättre.
Då jag skaffa min burk där var de rätt nya, de hade bara en lina m.m.
De har ju otroligt bra priser, fungerar deras linor också så kan det inte bli mycket bättre.

Som sagt, saker kan förändras över tiden
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-18, 15:38 #20
kullervos avatar
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
kullervo kullervo är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
kullervos avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 1 519
Citat:
Angående Webcows, mycket möjligt att det också blivit bättre.
När var det du hade din burk hos WC? Nu håller dom på att flytta in i en ny och större serverhall (också i Östersund men centralare) och dom har dubbla linor.

Vad var det för problem du stötte på? Var nätet nere ofta eller väldigt segt?
kullervo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017