Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tradedouble blåste oss.

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-10, 08:51 #1
Eu65s avatar
Eu65 Eu65 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 83
Eu65 Eu65 är inte uppkopplad
Medlem
Eu65s avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 83
Hejsan alla.

Nu ligger det till såhär. Vi hade lagt upp FON's annons på Undertexter.se runt den 23:e - 25:e December och pengarna började rulla in.
Fon betalade och betalar i dagsläget 1 kr per klick i deras program så vi satsade stort.

Vi skriver en nyhet om deras gratiserbjudande för en gratis router som dom erbjuder och sedan lägger upp en rund annons som inte finns på tradoduble men finns på deras http://www.blifonero.nu/fon-recruit-foneros.html (den runda längst nere).

Mellandagarna passerar förbi samt nyår. Förra veckan blir jag kontaktad av Mats Pääjärvi som med en något klen och nervös röst talar om för oss att tradedouble måste dra av allt vi har tjänat på fon's annons sen den 26:e December då deras "gratiserbjudande" hade gått ut samt att fon inte godkände vår annonsmeterial?

I nyheten som vi hade skrivit stod det med tjock text vilka dagar erbjudandet gället. Sen står det klar och tydligt på FON's hemsida Lägg till FON-loggan på din blog, websida eller liknande! över den annonsen som vi hade på vår sida.

Nu har TD dragit av 4 592 kr från vårt konto och i brevet som dom skrev stod det att vi skulle få 1000 kr i kompesation vilket vi inte har fått. Tradoduble skrev samtidigt att dom skulle ta in oss i deras "speciella-annonsprogram" där vi skulle tjänar mycket mycket mer..



Aja får väl vänta och se om detta "speciella" programmet är värt den här förlusen.

Detta är varning till er om hur det kan gå på tradedouble. Undertexter.se är inget företag så vi har inte så stora inkomster, men när vi väl har det så blir vi av med det. Men men, så kan det gå. rätt eller fel, vad vet jag..


Ha en fin dag alla webmasters, skall försöka vara lite mer aktiv här på forumet
Eu65 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-10, 09:30 #2
Kalledoo Kalledoo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 166
Kalledoo Kalledoo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 166
Tradedoubler premium är enligt mig inte mkt att vänta på.. Kan ju vara olika för olika organisationer och siter. Men mina upplevelser av TD Premium är att man stänger av Affiliates olika program ganska godtyckligt så fort klicken börjar dra iväg..

Du skall få betalt för klicks.. Men omsätter du inte tillräckligt mkt i försäljning för annonsören kommer dem endå plocka bort just det annonsprogrammet pga något *bla bla ursäkt bla*
Kalledoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-10, 09:30 #3
emptys avatar
empty empty är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 934
empty empty är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
emptys avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 934
Du kan väl inte ta annons material utanför tradedoubler? Om jag förstått det rätt...
empty är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-10, 09:34 #4
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Det är väl Tradedoublers ansvar att stänga av länkarna?
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-10, 09:36 #5
Eu65s avatar
Eu65 Eu65 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 83
Eu65 Eu65 är inte uppkopplad
Medlem
Eu65s avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 83
Citat:
Originally posted by empty@Jan 10 2007, 10:30
Du kan väl inte ta annons material utanför tradedoubler? Om jag förstått det rätt...
Jodå, det får man göra, finns tom funktion för egen länk..
Eu65 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-10, 09:37 #6
emptys avatar
empty empty är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 934
empty empty är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
emptys avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 934
Citat:
Ursprungligen postat av Eu65
Citat:
Ursprungligen postat av empty
Du kan väl inte ta annons material utanför tradedoubler? Om jag förstått det rätt...
Jodå, det får man göra, finns tom funktion för egen länk..
Aha mitt fel, för jävligt av dom, tur man slutade använda dom för längesen.
empty är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-10, 09:45 #7
Spunzeal Spunzeal är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 5
Spunzeal Spunzeal är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 5
Tradedoubler är: Krångligt, fult, dålig service, dyrt för företagen som vill annonsera, sjukt dålig avslutsfrekvens, dålig och krånglig statistik och det värsta av allt är det varanna dag (!) poppar in ett mejl om att "Nu har ABC AB avslutat sitt sammarbete med Tradedoubler....." . Faktum är att allt fler går över till www.cj.com och snart kommer Clixgalore att lanseras i Sverige -- då är det kört för Tradedoubler.

MVH J
Spunzeal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-10, 09:49 #8
Eu65s avatar
Eu65 Eu65 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 83
Eu65 Eu65 är inte uppkopplad
Medlem
Eu65s avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 83
aja får testa och bli medlem på www.cj.com, tack för tipset.. Ändå tjänar man mest på google tycker jag..
Eu65 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-10, 10:51 #9
Spunzeal Spunzeal är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 5
Spunzeal Spunzeal är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 5
PS! Fick mail från Affiliator.com ( svenskt) idag och deras erbjudande verkar mycket bra, får se om någon vecka om jag kan bedöma bra/dåligt.

mvh j

PS. Är det någon som är sugen att marknadsföra coola tjejkläder?
Spunzeal är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-10, 12:39 #10
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Något dumt att smutskasta företaget och enskilda personer vid detta tillfälle. Speciellt med hänsyn att dom trots allt vill kompensera er för sitt misstag.

Jag förstår din situation som med liten verksamhet såg det stora i denna kampanj, men du måste förstå att Trade Doubler inte sysslar med välgörenhet. Har ett fel begåtts skall det rättas till och som plåster på såret delar man ut någon form av ersättning.

Hade TD däremot systematiskt gått in i efterhand och korrigerat "felaktiga" avtal lite då och då så är det en sak som skall upp på bordet, men inte redan nu.. Det är för tidigt och skadar för mycket ;-).. Läser någon av TD´s represntanter detta så kan du eventuellt förlora dina utlovade "gratis"-förmåner..
Lite synd med tanke på att denna kortsiktiga kampanj kan resultera i något långsiktigt positivt för dig och din verksamhet..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017