Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Problem med Iframe

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-10-09, 19:15 #1
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
Hej

Jag har kört fast ordentligt den här gången .. blir inte klok på mitt problem och inte andra heller som jag har frågat om hjälp ..

spana in min testavdelning:

NuCo Test

Som ni ser så finns det en vertical scrollbar redan på första sidan fast den inte behövs...

Klicka senda på: PHP scripts.. då ser allt bra ut eller hur?

Om jag ändrar i INDEX.HTML följande:
Kod:
<iframe src="main.html" name="iframewin" width="610" height="420" border="0" frameborder="0" scrolling="yes"></iframe>
till
Kod:
<iframe src="main.html" name="iframewin" width="610" height="420" border="0" frameborder="0" scrolling="auto"></iframe>
Så vill sidan ha en horisontal scrollbar på PHP SCript sidan ... tabellen går inte ens utanför ramen som ni ser .. har satt en ram runt den för att visa.. inget som finns där senare...

Koden är inte heller bra skriven .. nåt jag slängde ihop snabbt men blir inte klok på felet...

Någon som har bra tips eller lösning på det?

//Shike
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-09, 19:39 #2
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
i din iframe kan du lägga till scrolling="no" --> <iframe src="fil.php" scrolling="no"></iframe> och sedan i filen som ska visas där - i dess <body> kan du skriva scroll="no" --> <body scroll="no">
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-10, 00:15 #3
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
Citat:
Originally posted by melin@Oct 9 2003, 16:39
i din iframe kan du lägga till scrolling="no" --> <iframe src="fil.php" scrolling="no"></iframe> och sedan i filen som ska visas där - i dess <body> kan du skriva scroll="no" --> <body scroll="no">
Tyvärr... det funkar inte alls.... kan då inte scrolla alls vilket jag behöver göra på vissa sidor...

Andra förslag?
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-10, 00:16 #4
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
alltså... på en del sidor vill du inte ha scroll.. men på andra ska du ha det... då är det auto du ska ha.. i din iframe...

iofs borde man inte använda iframe alls men
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-10, 00:30 #5
NuCos avatar
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
NuCo NuCo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
NuCos avatar
 
Reg.datum: Apr 2003
Inlägg: 903
Citat:
Originally posted by melin@Oct 9 2003, 21:16
alltså... på en del sidor vill du inte ha scroll.. men på andra ska du ha det... då är det auto du ska ha.. i din iframe...

iofs borde man inte använda iframe alls men
alltså .. om jag sätter <iframe src=fil.html scroll=no> så går det inte alls scrolla nånstans... sätter jag den till YES eller auto så får jag den irriterande horisontala scrollen på PHP SCRIPT sidan fast det inte skall vara möjligt.

Kolla gärna koden för den sidan .. tabellen på PHP Scripts sidan är MINDRE än iframen och ändå vill den att man skall scrolla horisontalt... hur skumt är inte det?!?

Ladda gärna ner siten o kolla på koden. Är det någon som känner för att labba med detta så feel free...

Jag har ingen anning om vad felet är .. Har en annan sida med liknande design och har inte det problemet alls... fattar noll ... *suck*

Om man inte skall använda sig iframe vad skall man använda sig av då? vanliga frames? Det suger desigmässigt ju ...
NuCo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017