Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Va tycker ni om designen....

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2003-09-23, 03:29 #1
icep icep är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 2
icep icep är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 2
Va tycker ni om Designen....??

All Angels

Kommentera e ni snälla...! Vill veta vad jag kan förbättra? Juste mp3 spelare har ingen playlist så att den funkar inte.... :blink:
icep är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-09-23, 04:43 #2
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Välkommen till WN icep.

Först och främst vill jag anmärka på alla överdrivna animationer som ligger överallt(?). Så fort man rör musen över sidan så börjar allt fadas fram och tillbaka. Jag vet inte hur detta påverkar era typiska besökare, men för mig är det ofattbart irriterande.

Menyn på första-sidan ger en 'Loading ...' när man för musen över valen, även fast den redan 'loadat' den lilla texten en gång.

Jag har en vertikal scroll på första-sidan. Använder jag den får jag bara fram lite mer av bakgrunden.

Under fest-sidan respektive Änglarnas support måste man peka på menyn för att få upp den. Varför? Utrymmet som används för menyn verkar inte användas för något annat, varför kan den då inte ligga där statiskt? Dessutom är texten 'Click me' lite missvisande (och väldigt svårläst pga färgval?) då menyn aktiveras på mouseover. För mig verkar menyn mest vara dold från början för att få med en extra fade-effekt vilket jag tycker sidan har mer än nog av.

Kalenderns färgbyte på mouseover tror jag vore bättre i annan färg eller nyans än markeringen för datum med inlagd info.

Det är svårt att veta om man är inne på fest-sidan eller support-sidan och var är tillbakalänken till huvudmenyn? Jag vet att ett enkelt tryck på back-knappen i browsern tar en tillbaka dit, men enligt webbsajters vanliga struktur (utan flash) skulle det behövas x antal tryck på den knappen efter att man besökt ett antal menyval, därför letar många efter en tillbaka-länk på själva sidan.

Du bad om feedback, och fick den. Sedan hur mycket du vill ta till dig eller kan hålla med om, är ditt val.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-09-23, 11:10 #3
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
Måste det vara två grenar på sajten? Den som besöker sajten torde vara intresserad av båda områdena.
Jag förslår att du slår ihop det till en hemsida för både fest och supporter.

När man tittat på en bild i Galleriet och sedan går tillbaka till tumnagelvyn så laddas tumnaglarna på nytt. Tidsödande.

I all vänlighet:
/Christian
Christian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-09-23, 12:18 #4
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
melin melin är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 396
Helt ärligt så var den ganska jobbig... För mycket rörelse..

Jag hade lite svårt att greppa vad sidan handlar om.. Det står väldigt lite om just dom som sidan handlar om.

Sen på nyheterna - om jag klickar på en dag utan info kan det väl iaf stå "ingen info" eller liknande så den gamla texten slipper..

Sen är jag en människa som starkt är emot popupfönster. Framförallt när innehållet i popupfönstret hör ihop med sidan.

Och så menyn då - ok att den inte syns först - men har man väl tagit fram den kan den väl stanna uppe?


Ganska mycket kritik - hoppas du kan ta den på rätt sätt...
melin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-09-24, 21:27 #5
miche miche är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 57
miche miche är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 57
En Flash galen person som mej tycker att en sida ska ha rörelse. Ge sidan ett liv osv. Dock så har jag sett dessa funktioner ganska ofta innan på andra sidor och index påminner lite om whoswe.com förra sida. Men att få inspiration är det inget fel på. Tycker bilderna och sidan är snygg ialla fall. Bra gjort
miche är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-09-25, 19:13 #6
tix tix är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 7
tix tix är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 7
håller med dom flesta här... alldeles för "flashigt" då syftar jag inte på pogramet flash utan alla effekter som att det skulle vara tvång att fada allt som finns bara för att man kan... tona ner effekterna lite och tänk på effektiviteten.. man blir nervös å stressad när man besöker sidan....
tix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2003-10-19, 18:59 #7
Ace Ace är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 23
Ace Ace är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 23
Jag är inte så elajt på flash... själv kodar jag bara HTML och dyl.

som jag läste ovan så vill även jag klaga på att det var för mycket rörelse och grejer... och att lägg dem 2 länkarna "support och fest" under samma...

annars helt okej... snygga bilder och likn... helt okej... lite småsaker som behövs fixas...
Ace är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017