Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Officiella Affelix.com-tråden

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-11-23, 09:52 #41
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Såg nu att ni har ändrat status på mina klick... Bra, hur lång tid tar det normalt innan dessa blir tillgängliga?

Senast redigerad av Davve den 2010-11-23 klockan 10:08
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-23, 11:37 #42
Linus Johansson Linus Johansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 22
Linus Johansson Linus Johansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 22
Det tar vanligtvis en månad.

Skapa en utbetalning i vår kontrollpanel så kommer de att bli utbetalda så fort som möjligt.
Linus Johansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-24, 19:17 #43
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Citat:
Ursprungligen postat av Omega Man Visa inlägg
Jag är inte lika nöjd, då ni drar mer än faktiska arbetsgivaravgifter när ni betalar ut provision. När man ber er ta hänsyn till att de under 26 år har lägre arbetsgivaravgift blir svaret att skaffa enskild firma och f-skatt.
Jag är också väldigt intresserad av att höra en kommentar kring detta.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-24, 20:22 #44
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenman Visa inlägg
Jag är också väldigt intresserad av att höra en kommentar kring detta.
Då det finns lite intresse kan jag lägga ut min konversaion med affelix ägare och företrädare. Då de redan skyltar med namn på affelix hemsida så censurerar jag inte det. Tar dock bort mitt eget namn och e-mail, då det är helt oväsentligt i sammanhanget.

Skickade detta e-mail den 13 april 2010 19:43 till VD:n Ramak Seyedpour:

"Hej Ramak,

då jag börjar närma mig en första utbetalning hos affelix.com så vill jag vara säker på att ni enbart drar av den faktiska arbetsgivaravgiften då jag har reducerad arbetsgivaravgift på enbart 15,49 % kontra 31,42 % genom åldergränsen 26 år, att jag har reducerad arbetsgivaravgift ser du på mitt personnummer/ålder på mitt konto min mail censurerad hos affelix.

Du kan läsa mer om arbetsgivaravgift på:
http://www.skatteverket.se/foretagor...800020817.html

Det schablonavdrag som ni drar av ska alltså justeras innan utbetalning:

31,42 - 15,49 = 15,93% mindre i arbetsgivaravgift för personer under 26 år

Ni ska då dra av 48 - 15,93 = 32,07 % i schablonavdrag.

Du kan väl bara ge mig en bekräftelse på att ni inte drar full arbetsgivaravgift för mig, utan enbart den reducerade 15,49 %.

Sedan vill jag även tipsa om att det inte framgår om man på sina medier ska anger antal besökare per dag/vecka/månad har antagit att det är månad men det kan ju skrivas ut för att undvika missförstånd.

//MVH
Mitt namn censurerad
"

Fick följande svar den 14 april 2010 11:01:

"Hej Mitt namn censurerad,

Precis som alla andra affiliatenätverk gör vi en schablonavdrag på ca 48% för privatpersoner.
Vår plattform är inte uppbyggt för att göra individuella avdrag samt hålla koll på vilka som är under 26 år och när de övergår till det högre avdraget. Denna regel gäller även personer födda före 1944 också, de har till och med 10,21 %.

Alla utbetalningar sker automatiskt och om vi skulle göra individuella utbetalningar skulle det innebära en massa manuellt arbete vilket kräver extra resurser. Det är av de skälen som alla nätverk valt att göra schablonavdrag för samtliga privatpersoner.

Det jag skulle råda dig till är att starta en enskild firma och får hela beloppet inkl. moms. En enskild firma kostar inte mycket att starta, om det är mycket pengar du går miste om som privatperson så kan det kanske vara värt.

Ärendet om statistiken har jag förmedlat vidare till våra tekniker.

MVH
Ramak Seyedpour
"


Skickade även ett mail den 26 april 2010 14:23 till Jan Lindgren, CTO:

"Hej Jan,

har tidigare mailat Ramak Seyedpour angående att jag endast har reducerad arbetsgivaravgift och att jag vill att ni korrigerar den schablon som ni drar av vid utbetalning så att denna blir korrekt med den faktiska arbetsgivaravgiften.

Det schablonavdrag som ni drar av ska alltså justeras innan utbetalning:

31,42 - 15,49 = 15,93% mindre i arbetsgivaravgift för personer under 26 år

Ni ska då dra av endast 48 - 15,93 = 32,07 % i schablonavdrag.

Hans svar var att jag skulle starta en enskild firma om jag vill ha de 15,93% som jag faktiskt har rätt till. Detta tycker jag är orimligt, Affelix kan inte betala in för mycket arbetsgivaravgifter till skattverket. Ni måste ju ända rapportera in och betala in arbetsgivaravgift för mig till skattverket och jag köper inte att det skulle vara mer jobb för Affelix att enbart dra av faktiska arbetsgivaravgifter, det är ju precis detta ni kommer ett göra när ni redovisar och betalar in arbetsgivaravgifter till skatteverket! Vill därför även fråga dig om ni vid utbetalning endast kommer att dra de faktiska arbetsgivaravgifterna för mig. Har inte riktigt klart för mig om ni kommer att dra av 48% och betala in 15,93% extra i preliminär inkomstskatt till skattverket, eller om ni tänker stoppa de 15,93% i egen ficka? Det sistnämnda är ju helt oacceptablet och olagligt då det skulle innebära att ni tagit en del av "lön" och felaktigt uppgett att det är en arbetsgivaravgift, som inte existerar.

Hur gör ni vid kommande utbetalning?

Jag ser helst att ni enbart drar de faktiska arbetsgivaravgifterna direkt, alternativt att ni drar 48% i schablon men att allt som inte är faktiskt arbetsgivaravgift betalas in som preliminär inkomstskatt till skattverket.

PS. Skandibanken finns inte med som bankalternativ på er hemsida DS.

//MVH
Mitt namn censurerad
"

Fick följande svar den 26 april 2010 14:40:

"Hej Mitt namn censurerad,

Vid utbetalning dras ett schablonavdrag på 48% för att täcka inkomstskatt och arbetsgivaravgifter.
Vi kan tyvärr inte lägga ner administrativt arbete på att ta fram enskilda uträkningar, då skulle beloppet ändå ätas upp av den administrativa skötseln av utbetalningarna. Du kan som sagt registrera dig som företag och på det viset få ut den totala summan av det du tjänat in.

Med vänliga hälsningar
Jan Lindgren, CTO
"

Skickade slutligen följande e-mail den 26 april 2010 14:55 till Jan Lindgren, CTO:

"Hej,

Vill bara ha ett klargörande angående vart de 15,93% som dras av men som inte är arbetsgivaravgift tar vägen, betalas detta in som preliminär inkomstskatt, eller behåller ni dessa pengar?

//MVH
Mitt namn censurerad
"

Fick inget svar, men det var nog, svar nog på frågan

Utbetalning ägde som sagt rum utan hänsyn till den faktiska arbetsgivaravgiften. Kan tilläggas att jag inte känner till ett enda annat svenskt affiliateprogram som accepterar privatpersoner utan f-skatt som affiliates men inte klarar av att enbart dra av faktiska arbetsgivaravgifter.

Senast redigerad av Omega Man den 2010-11-24 klockan 20:44
Omega Man är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-25, 11:47 #45
Linus Johansson Linus Johansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 22
Linus Johansson Linus Johansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 22
Hej

Vårt system fungerade tidigare så vi gjorde ett schablonavdrag på 48% för att täcka arbetsgivaravgifter och inkomstskatt för privatpersoner som var publisher hos oss.

Vi har nu ändrat på vårt system och endast företag med F-skattesedel kan vara publishers hos oss och du är mer än välkommen tillbaka när du har ett företag så slipper du detta med arbetsgivaravgiften och inkomstskatten eftersom att du då själv ansvarar för den.
Linus Johansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-26, 20:48 #46
Marsviken Marsviken är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 4
Marsviken Marsviken är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 4
Standard 2 kr/IMP

Ersättningen på "Vinn en iMac, iPhone eller iPad"-kampanjen är 2kr/IMP.
Betyder det 2kr/sidvisning?
Marsviken är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-11-26, 21:33 #47
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
Citat:
Ursprungligen postat av Marsviken Visa inlägg
Ersättningen på "Vinn en iMac, iPhone eller iPad"-kampanjen är 2kr/IMP.
Betyder det 2kr/sidvisning?
Betyder 2 per 1000 visningar. Så mycket lyckades jag lista ut innan de stängde av mitt konto utan att meddela mig för att jag kommenterade om arbetsgivaravgifter här.
Omega Man är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-01, 16:53 #48
Linus Johansson Linus Johansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 22
Linus Johansson Linus Johansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 22
Tänkte bara förmedla lite nyheter från oss på Affelix.

Vi har nu lanserat vår Engelska version av plattformen.

Nätverket växer för varje dag som går, och vi har fått in både publishers och annonsörer utanför Sveriges gränser, så för att underlätta för alla våra kunder så har vi nu lanserat den Engelska versionen.
Linus Johansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-01, 19:47 #49
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Timofey Timofey är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 2 041
Citat:
Ursprungligen postat av Linus Johansson Visa inlägg
Tänkte bara förmedla lite nyheter från oss på Affelix.

Vi har nu lanserat vår Engelska version av plattformen.

Nätverket växer för varje dag som går, och vi har fått in både publishers och annonsörer utanför Sveriges gränser, så för att underlätta för alla våra kunder så har vi nu lanserat den Engelska versionen.
Varför har ni stängt Omega Man-s konto? Har ni stängt alla privatpersonernas konton hos er utan förvarningar?
Timofey är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-12-03, 13:18 #50
Linus Johansson Linus Johansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 22
Linus Johansson Linus Johansson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av Timofey Visa inlägg
Varför har ni stängt Omega Man-s konto? Har ni stängt alla privatpersonernas konton hos er utan förvarningar?
Nej det har vi inte gjort. De som är berörda av detta har fått information via mail.
Linus Johansson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017