Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


WebCows prestanda?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-12, 16:44 #1
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Hej,

Eftersom jag koncentrerar mig att hitta ett bra webbhotell till sidan jag kör igång inom någon vecka, så har jag tittat runt och fastnat lite för WebCows. Varför? Jo, bandbredden är ganska bra och jag vill inte hamna där att jag byter till ett annat hotell och sidan börjar rulla bra och man måste byta hotell igen.

Så jag bestämde mig att en bandbred på 30GB/mån verkar lagom för att säkra sig för framtiden. Man kan ju alltid koppla en domän eller två till och utnyttja bandbredden ju!

Var intresserad även av gate9.se så jag mailade de om de kunde erbjuda liknande konton som webcows. Priset kunde de inte matcha och det trodde jag inte heller, men för övrigt fick jag svaret:
Citat:
Då vi håller en helt annan klass av kvalité på våra servrar och uppkopplingar så blir priserna rätt höga. Att erbjuda så mycket bandbredd för enskilda konton kan inte jag kalla annat än idioti, mycket trafik belastar servrarna, och ger extremt dålig stabilitet.
Konton webcows bl.a. erbjuder är:
KONTO 1:
Webcows har följande paket:
200 MB utrymme
30 GB trafik per månad
5 subdomäner
Statistik
100 E-postkonton
MySQL inkl. 5st databaser
5 Epostlistor, obegr. adresser
Pris per månad: 125 kr
Ingen uppläggningsavgift.

KONTO 2:
500 MB utrymme
50 GB trafik per månad
20 subdomäner
Statistik
200 E-postkonton
MySQL inkl. 5st databaser
5 Epostlistor, obegr. adresser
Pris per månad: 195 kr
Ingen uppläggningsavgift.

<_< <_< <_<

Då är frågan(or):
Är detta idiotiskt att köra sådana paket från deras sida?
Upplevs hastigheten (av er som har erfarenhet) slö från webcows?
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-12, 18:18 #2
Jevesus Jevesus är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 50
Jevesus Jevesus är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 50
Det är bara idiotiskt att erbjuda kapacitet som man inte har. Har de den så finns det ju inget problem?

Tycker själv att det är ganska lågt att tala om sina konkurrenter på det viset. Jag skulle själv inte anlita ett företag som pratar skit om sina konkurrenter, det tyder på svaghet och osäkerhet.
Jevesus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-12, 18:30 #3
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Tyckte själv att det var lite illa, men han pratar väl allmänt om just när företag erbjuder det de inte har, fast han tar just webcows som exempel - kanske dåligt exempel? Inte vet jag än...

Ja, väl...det är inte honom jag vill diskutera, utan just webcows prestanda.

Har ni åsikter, så fram med de!
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-12, 22:31 #4
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Citat:
Originally posted by Jevesus@Jan 12 2004, 16:18
Det är bara idiotiskt att erbjuda kapacitet som man inte har. Har de den så finns det ju inget problem?

Tycker själv att det är ganska lågt att tala om sina konkurrenter på det viset. Jag skulle själv inte anlita ett företag som pratar skit om sina konkurrenter, det tyder på svaghet och osäkerhet.
Nu råkade det vara webcows, det var just saken att erbjuda 60gb per userkonto som jag tycker är lite ute och cykla, oavsett leverantör när det gäller delad hosting.
Skall man göra något sådant så skall det finnas som ovan talare skrev kapacitet till det, och strukturera konton så att alla kan samsas om serverkapacitet, och bandbredd.

Dom priserna som i detta fall webcows håller kan det inte funka med en välplanerad struktur av kunder, det blir på tok för lite kunder per server för att det skall bära sig, allraminst för det priset.

Men dom kanske har gyllene trollspön ?

Min intention var absolut inte att baktala någon annan för att få en person att välja oss istället, det hade han ändå inte gjort, för hans förfrågan gällde om vi kunde ge samma sak, till ungefärliga priser, vilket jag inte har några planer på.

Däremot ogillar jag när företag pressar in så det nästan spricker i servrarna, och resultaten blir som dom blir.

Jag vet mycket väl vad webcows går för, finns både positiva och negativa saker, såsom med alla företag.
Har vart där antal gånger både som privatperson och i jobb, men jag skall i fortsättningen vara tyst så ingen tror jag snackar skit om någon
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-12, 23:17 #5
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Puuuhhhh.....

Jag trodde inte heller att någon snackade dåligt om någon annan och den här tråden har inte gett mycket.

Jag ville ju bara veta vad folk tycker om WebCows, forutom avsändaren av brevet från gate9.se. Han menade generellt och det fattar man......

Men det finns tydligen ingen som har speciella erfarenheter! Synd. Det är ju både på gott och ont.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-13, 01:26 #6
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Ett första steg borde vara att söka på forumet. I denna tråd finner du 3 kommentarer från folk med egen erfarenhet av Webcows.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-13, 02:40 #7
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Originally posted by cerebus@Jan 12 2004, 23:26
Ett första steg borde vara att söka på forumet. I denna tråd finner du 3 kommentarer från folk med egen erfarenhet av Webcows.
Ledsen. Titta lite igenom alla forum, men hade tyvärr missat detta.
tack.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-13, 03:58 #8
vroom vroom är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 31
vroom vroom är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 31
jag har webcows , har aldrig haft några bekymmer , iförsig har jag aldrig haft webbhotellet hos dom , jag hyr dedikerade servrar av dom. Men vad man kan tyda på deras sida så börjar dom likna mer en ISP än ett webhotell jag syftar då på att dom säljer kapacitet till företag det är väl därför dom kan kräma på bra i sina fiberkablar antar jag eftersom dom har egen kapacitet. Sen vet jag att dom har song networks och sin egen kapacitet.

men det är klart slutsatsen med siter som drar mycket bandvidd går nog slöare.
vroom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-17, 18:32 #9
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Citat:
Originally posted by MusikGuru@Jan 12 2004, 14:44
Hej,

Eftersom jag koncentrerar mig att hitta ett bra webbhotell till sidan jag kör igång inom någon vecka, så har jag tittat runt och fastnat lite för WebCows. Varför? Jo, bandbredden är ganska bra och jag vill inte hamna där att jag byter till ett annat hotell och sidan börjar rulla bra och man måste byta hotell igen.

Så jag bestämde mig att en bandbred på 30GB/mån verkar lagom för att säkra sig för framtiden. Man kan ju alltid koppla en domän eller två till och utnyttja bandbredden ju!

Var intresserad även av gate9.se så jag mailade de om de kunde erbjuda liknande konton som webcows. Priset kunde de inte matcha och det trodde jag inte heller, men för övrigt fick jag svaret:
Citat:
Då vi håller en helt annan klass av kvalité på våra servrar och uppkopplingar så blir priserna rätt höga. Att erbjuda så mycket bandbredd för enskilda konton kan inte jag kalla annat än idioti, mycket trafik belastar servrarna, och ger extremt dålig stabilitet.
Konton webcows bl.a. erbjuder är:
KONTO 1:
Webcows har följande paket:
200 MB utrymme
30 GB trafik per månad
5 subdomäner
Statistik
100 E-postkonton
MySQL inkl. 5st databaser
5 Epostlistor, obegr. adresser
Pris per månad: 125 kr
Ingen uppläggningsavgift.

KONTO 2:
500 MB utrymme
50 GB trafik per månad
20 subdomäner
Statistik
200 E-postkonton
MySQL inkl. 5st databaser
5 Epostlistor, obegr. adresser
Pris per månad: 195 kr
Ingen uppläggningsavgift.

<_< <_< <_<

Då är frågan(or):
Är detta idiotiskt att köra sådana paket från deras sida?
Upplevs hastigheten (av er som har erfarenhet) slö från webcows?
Svaret på din fråga är att Webcows köper sin kapacitet utav Song Networks, SN har otroligt bra priser men kvaliten är ungefär lika bra som......ja, jag kan inte ens hitta ett exempel att jämföra med.

Sen så räknar de (webcows) precis som rackshack m.fl. att inte varje användare använder all bredband som man erbjuder kunden.
Det fungerar att bygga en affärside på det konceptet.

Men, som jag sa, song networks......blä.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-17, 20:32 #10
vroom vroom är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 31
vroom vroom är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 31
Ska tilläggas webcows är en egen isp, ringde och kollade det med dom i fredags så dom har i dag ett eget nät men har också song networks bara för att vara någalunda redutanta och dom medgav att song networks inte är den bästa nätleverantören.
vroom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017