Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Någon som vill starta ett "nytt" tradedoubler

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-04-14, 22:27 #1
noseel noseel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 76
noseel noseel är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 76
Hmm, skriver detta ungefär samtidigt som jag tänker det så hojta till om resonemanget innehåller några tankevurpor.

Många verkar vara missnöjda med tradedoubler och de andra annonssystemen. Svarade till exempel på ett inlägg innan idag där Haghjoo frågade efter annonshanteringssystem a la tradedoubler. Thomas håller på med sina textannonser på s8.com. Jag själv har funderat i samma banor och kollat flera liknande system. Håller just nu själv på att labba lite med en sajt för kommersiell handel med textlänkar. Misstänker att fler tänker ungefär likadant.

Vad kan det gå loss på att satsa lite större och målinriktat? Alltså att starta ett eget affiliatenätverk. Låt oss säga att några av oss går samman och köper ett grundsystem som sedan anpassas till svenska förhållanden. Om 5-10 stycken av oss är intresserade och investerar 10000-20000 kr per man täcker det i alla fall aktiekapitalet. Att det är ett aktiebolag är en förutsättning för att i alla fall jag skall vara intresserad. Jag inbillar mig att det skulle gå att sköta det mesta av kommunikationen och administrationen via nätet och telefon. Kanske fysiska möten (låter som om vi skall ha sex..) någon gång i veckan eller en gång i månaden eller så någonstans centralt i Sverige. Gärna delägare med olika färdigheter så man kan fixa det mesta själva. Resten, som till exempel bokföring eller whatever, lägger man ut till någon underleverantör.

OK, pengarna till marknadsföring i samma omfattning som exempelvis tradedoubler finns såklart inte men ändå. Många av oss förfogar vi ändå över ett antal sajter så det borde gå att fixa ett någorlunda register redan från start. Samt att man gör reklam för bolaget på de egna sajterna såklart.

I vilket fall som helst borde det vara lönsamt bara att använda bolaget för att promota sina egna sajter. Samt det faktum att man slipper att vara beroende av någon tredjepartsleverantör. Självklart är det huvudsakliga målet att bolaget i slutändan skall leverera en vinst.

Någon som har några synpunkter? Eller som redan tänker i samma banor och behöver en delägare till, PM:a mig gärna. Ja, jag vet att det står att jag är nykomling. Har dock följt denna sajt passivt länge så jag vilka de flesta av er är.
noseel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017