Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kallad till förhör pga banner på sida

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-01, 11:02 #11
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Oskar G Oskar G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 659
Vad har hänt? Hur har det gått?
Oskar G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-01, 13:43 #12
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av JonathanS
Citat:
Ursprungligen postat av BarateaU
Någon varit med om liknande?
Min uppfattning om Polisens tekniska kunskaper är därmed rätt så negativ. Men du behöver sannolikt inte oroa dig för förhöret. De kommer att anteckna det du säger, för att därefter undersöka det vidare. Förslagsvis att du tar med dig en utskrift av e-postutväxlingen mellan dig och företrädaren för denna sida, komplett med detaljerade e-posthuvuden.
Jag tror det finns goda tekniska kunskaper inom polisen men de finns givetvis inte hos samtliga poliser och är nog koncentrerade till viktigare fall.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-01, 14:01 #13
pitbulls avatar
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
pitbull pitbull är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pitbulls avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 100
Samröre, kartläggning av nätverk, utredning, spaningsuppslag. -Där har du några av svaren till att du är kallad till förhör.

- Ingenting att bajsa i byxan för. Det är samma metoder som polisen använder vid kartläggning av organiserad brottslighet t.ex.
pitbull är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-01, 21:57 #14
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Han som fick uppdraget att "höra" mig var inte direkt kunnig i området "datorer/internet/osv/osv".

Han hade haft en hem-pc en gång mer eller mindre och tröttna efter 1 år på den.
Så blev en hel del förklaring.

Stationen jag var på hade fått uppdraget från rikskrim att höra mig, vilket han själv tyckte var underligt.
Men satt välla och malde i någon timma och han skrev och skrev.

Tyckte själv att vissa saker var o-relevanta, så som t.ex. vad min jobb beteckning var och vart jag jobbade då det blir allmän handling om de går vidare. Annars om de lägger ner "fallet" så stoppas de i något arkiv där de ruttnar bort.

De var rätt saftig bibba han kom och la på bordet "utredningen", men jag fick inte ta del av nått.

Har inte hört nått mer sedan dess.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-02, 12:19 #15
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Originally posted by BarateaU@Jul 1 2009, 20:57
Han som fick uppdraget att "höra" mig var inte direkt kunnig i området "datorer/internet/osv/osv".

Han hade haft en hem-pc en gång mer eller mindre och tröttna efter 1 år på den.
Så blev en hel del förklaring.

Stationen jag var på hade fått uppdraget från rikskrim att höra mig, vilket han själv tyckte var underligt.
Men satt välla och malde i någon timma och han skrev och skrev.

Tyckte själv att vissa saker var o-relevanta, så som t.ex. vad min jobb beteckning var och vart jag jobbade då det blir allmän handling om de går vidare. Annars om de lägger ner "fallet" så stoppas de i något arkiv där de ruttnar bort.

De var rätt saftig bibba han kom och la på bordet "utredningen", men jag fick inte ta del av nått.

Har inte hört nått mer sedan dess.
Jag har oxo varit i förhör och det är viktigt att din egen utsaga kommer fram så ta och skriv ned alla frågor du uppfattade och berätta med egna ord.

Skriv ett eget dokument som du skickar in till polisen. Jag kan slå mig i backen på att 90% av vad du sa aldrig kom med i utredningen, det funkar så. Dessutom brukar poliser som inte vet bättre uppfatta saker fel, tolka fel, samt helt enkelt "sila bort" eller "prioritera ned" viktig information. Så utredningen kommer att ha helt felaktiga grunder när rätt handläggare väl får pappren i sin hand.

Begär en skriftlig kopia på ditt förhör, det har man rätt till, då ser du hur de uppfattat vad du sagt och du ser felaktiga citat av vad du sa.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-02, 13:00 #16
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth
Citat:
Ursprungligen postat av BarateaU
Han som fick uppdraget att höra mig var inte direkt kunnig i området datorer/internet/osv/osv.
Han hade haft en hem-pc en gång mer eller mindre och tröttna efter 1 år på den.
Så blev en hel del förklaring.
Stationen jag var på hade fått uppdraget från rikskrim att höra mig, vilket han själv tyckte var underligt.
Men satt välla och malde i någon timma och han skrev och skrev.
Tyckte själv att vissa saker var o-relevanta, så som t.ex. vad min jobb beteckning var och vart jag jobbade då det blir allmän handling om de går vidare. Annars om de lägger ner fallet så stoppas de i något arkiv där de ruttnar bort.
De var rätt saftig bibba han kom och la på bordet utredningen, men jag fick inte ta del av nått.
Har inte hört nått mer sedan dess.
Jag har oxo varit i förhör och det är viktigt att din egen utsaga kommer fram så ta och skriv ned alla frågor du uppfattade och berätta med egna ord.
Skriv ett eget dokument som du skickar in till polisen. Jag kan slå mig i backen på att 90% av vad du sa aldrig kom med i utredningen, det funkar så. Dessutom brukar poliser som inte vet bättre uppfatta saker fel, tolka fel, samt helt enkelt sila bort eller prioritera ned viktig information. Så utredningen kommer att ha helt felaktiga grunder när rätt handläggare väl får pappren i sin hand.
Begär en skriftlig kopia på ditt förhör, det har man rätt till, då ser du hur de uppfattat vad du sagt och du ser felaktiga citat av vad du sa.
Håller absolut med. Nu gäller det väl inte specifikt poliser utan även läkare och en rad andra statligt anställda. De ska skriva ner allt men det är långt ifrån alltid som det sker vilket i slutändan kan innebära en massa ödslad tid till ingenting eller, värre, att det blir helt feltolkat av andra personer som tar del av det. Det är oftast inte lagarna och reglerna det är fel på utan vissa anställda.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017