Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


.SE nya produktionssystem

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-01-23, 11:48 #1
newares avatar
neware neware är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 43
neware neware är inte uppkopplad
Nykomling
newares avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 43
Hej!

Är det någon som jobbar med att konfigurera sitt beställningssystem mot .SEs nya produktionssystem som förstått tjusningen i att de sänder två svarsmail för varje transaktion? Först ett "det här kanske vi kan göra åt dig" och sen ett "lyckat/misslyckat" mail?

/Niklas
neware är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-23, 12:52 #2
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Alltid bra med info... Först att dom tagit emot ansökan, sedan ett som ger info om att det gick bra, eller mindre bra..
Storen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-23, 13:11 #3
newares avatar
neware neware är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 43
neware neware är inte uppkopplad
Nykomling
newares avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 43
Förvisso bra om det gäller t ex överlåtelser där det är en manuell hantering och kan dröja dagar innan ärendet är behandlat, men för normala nyregistreringar och skapande av kontakter skulle jag nöja med mig ett enda svar som meddelade om transaktionen genomförts eller ej.

Dessutom så ändras ärenderaden när svar om en misslyckad registrering görs så den är ju i nuvarande skick värdelös för att matcha våra förfrågningar mot deras svar. Nu måste man först spara deras initiala svar med tillhörande transaktionsid för att sen matcha mot transaktionsid i nästa svar. Känns inte helt genomtänkt, eller i vart fall inte särskilt praktiskt.

/N.
neware är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-23, 13:24 #4
JonathanSs avatar
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
JonathanS JonathanS är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
JonathanSs avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 135
Du menar "vi har tagit emot din begäran" och "din begäran accepteras/avslås"? Det är väl ändå (förhållandevis) bra att man får både en bekräftelse och ett besked? Om vi hade kört ett EPP-baserat system så hade allt skett i en transaktion men nu är vi tyvärr kvar i ett e-postbaserat systemet.
JonathanS är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-23, 14:12 #5
newares avatar
neware neware är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 43
neware neware är inte uppkopplad
Nykomling
newares avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 43
När det gäller nyregistrering och skapade av kontakter ligger det ju så tätt inpå vartannat i tid så jag ser inte riktigt vinsten med det.

Om det nu är så att man som ombud vill kontrollera att mailet kommit fram måste man ju implementera en funktion för det och då fungerar ju det slutgiltiga svaret lika väl som detta "mellansvar", om det nu inte är en väldig fördröjning i registreringsystemet, vilket ju till viss del länkar tillbaks till snap-back diskssionerna i en annan tråd.

Jag tror iofs att jag är mest irriterad på att man inte får någon referens till den ursprungliga begäran i det slutgiltiga mailet från .SE. De ersätter allt med sitt transaktionsid. Om de kunde behålla ärenderaden intakt, eller sända med formuläret som det görs idag får de sända hur många mail de vill.
neware är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-01-26, 13:03 #6
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 111
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 111
Problemet som jag ser det är att IIS inte kan slå ihop sitt .SE Registry Service och .SE Core Services. Det första svaret kommer ifrån .SE Registry Services som kontrollerar uppgifterna, sedan skickar det vidare transaktionen till .SE Core Services. För min del innebär detta ett mycket större arbete att koppla ihop mailen för att kunna återkoppla till domännamnet som man har ansökt om som är ganska irriterande faktiskt. Det är inte bara att uppdatera de elektroniska formulären. Något som hade underlättat hade varit om de i båda mailen hade skickat med mitt ordinarie mail, men men.
jonathanfranze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017