Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Pirate Bay stängt

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-08-26, 21:03 #31
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
Citat:
Ursprungligen postat av biokonsult Visa inlägg
Som det ser ut nu så vore en kul lösning att ge bort TPB till användarna och kanske den ända lösning där miljontals användare skulle vara ägare till bolaget?
Vilket bolag?
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-26, 21:44 #32
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Ursprungligen postat av elitasson Visa inlägg
..., som länkar till TPB, där man kan ladda ner en lite fil, som länkar till den som egentligen utför brottet.
Hur underbart idiotiskt är inte det?
...och exakt det brottet hade hänt om det inte gått att ladda upp 'filen' till Pirate Bay? Nä, Google är inte samma sak. (den idiotiska jämförelsen med google kommer ju naturligtvis upp förr eller senare. TPB killarna som borde veta bättre använde t.o.m. den jämförelsen i rättegången) För det första kan man inte ladda upp en 'liten fil" i kriminellt syfte till google och för det andra har google's verksamhet inget syfte att främja kriminilatet. TPB exakt tvärtom.


Citat:
Ursprungligen postat av biokonsult Visa inlägg
det är så otroligt starkt av killarna på TPB att hålla emot, t?
...ja visst är det killar som står upp för sin sak, när de försöker sälja sajten för 60 millar. En försäljning har naturligtvis varit planerat i flera år. För du är väl inte så blåögd att du trodde att de drev TPB för din skull?
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-26, 21:46 #33
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
Citat:
Ursprungligen postat av kalasboll Visa inlägg
Personerna som är för fildelning kommer inte hålla med dig ändå Gummianka. Dina argument är ju superdåliga i alla andras ögon än i de på din sida, så är det helt enkelt.

Att fildelning är olagligt vet alla om, men som med så mycket annat kan man kämpa för att förändra (något du dock inte verkar ha förstått fungerar, sett till tidigare inlägg)
Där har du fel, det finns faktiskt två olika sorter fildelning, en lagliga fildelning och en illegal fildelning, tydligen vet alla inte detta

Sedan finns det andra sätt som piraterna vill ha det på och det är rätt bra ide, dock gillar inte media och musik industrin det, detta gör att alla får pengar utom fildelarna alltså artisterna m.m
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-26, 21:49 #34
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
mynameisfredrik: Och varför i tusan skulle jag syfta på dem som enbart är förr legal fildelning?
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-26, 23:01 #35
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
Citat:
Ursprungligen postat av kalasboll Visa inlägg
mynameisfredrik: Och varför i tusan skulle jag syfta på dem som enbart är förr legal fildelning?
ja det undrar jag oxå varför gör du det?
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-26, 23:09 #36
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
...och exakt det brottet hade hänt om det inte gått att ladda upp 'filen' till Pirate Bay? Nä, Google är inte samma sak. (den idiotiska jämförelsen med google kommer ju naturligtvis upp förr eller senare. TPB killarna som borde veta bättre använde t.o.m. den jämförelsen i rättegången) För det första kan man inte ladda upp en 'liten fil" i kriminellt syfte till google och för det andra har google's verksamhet inget syfte att främja kriminilatet. TPB exakt tvärtom.


...ja visst är det killar som står upp för sin sak, när de försöker sälja sajten för 60 millar. En försäljning har naturligtvis varit planerat i flera år. För du är väl inte så blåögd att du trodde att de drev TPB för din skull?
Tycker nog inte att det spelar så stor roll vilka pengar dom får... Får dom cash så har dom förtjänat det även om chansen är lika med noll att några pengar kommer...
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-27, 11:14 #37
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
kalasboll kalasboll är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 914
Citat:
Ursprungligen postat av biokonsult Visa inlägg
ja det undrar jag oxå varför gör du det?
Var det en fråga till mig eller till Fredrik?
kalasboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-27, 11:56 #38
elitassons avatar
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elitassons avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
Citat:
Ursprungligen postat av WebboT Visa inlägg
...och exakt det brottet hade hänt om det inte gått att ladda upp 'filen' till Pirate Bay? Nä, Google är inte samma sak. (den idiotiska jämförelsen med google kommer ju naturligtvis upp förr eller senare. TPB killarna som borde veta bättre använde t.o.m. den jämförelsen i rättegången) För det första kan man inte ladda upp en 'liten fil" i kriminellt syfte till google och för det andra har google's verksamhet inget syfte att främja kriminilatet. TPB exakt tvärtom.
Vem nämde något om Google?

Jag ser det som ett problem när "budbärarna" måste ansvara för vad de budar.

Varför ansvarar inte posten för alla brev som skickas?
Varför ska då en ISPs ISP ansvara för vad deras kunders kunder gör?
elitasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-27, 12:19 #39
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Citat:
Ursprungligen postat av elitasson Visa inlägg
Jag gillar tanken på att man försöker stämma Tankafett, som länkar till TPB, där man kan ladda ner en lite fil, som länkar till den som egentligen utför brottet.

Hur underbart idiotiskt är inte det?
I Sverige är uppsåtet mycket viktigt i en domstol. För att ta ett exempel även om jag hatar exempel;
Jag berättar för dig att du ska berätta för någon annan som i sin tur ska berätta för den tredje att mörda en person.
Då har jag uppsåt att få en person mördad vilket som alla vet är ett brott, liksom är det ett lagbrott att bryta upphovsrätten oavsett vad du, jag eller resten av världen tycker om det. Den som betalar torpeden för mordet får i stort samma straff som för mord.

Skulle tro att detta med Tankafett.se benämns som likgiltighetsuppsåt där gärningsmannen har insett risken med sitt handlande(en torrentsöksida där syftet är att hjälpa användarna att bryta upphovsrätten), men likväl genomfört handlingen, likgiltig inför effekten, pga. eget intresse.

Därför är det knappast idiotiskt att de som står flera steg bakom en brottshandling och HAR uppsåt kan straffas. Om det håller i en domstol återstår att se, det är därför vi har ett rättsystem och inte bara kastar folk i fängelse direkt.

En ISP till en ISP ska inte kunna straffas om de inte haft uppsått, likaså en sökmotor som använder en annan sökmotors indexering.

Är jag en ISP som ger bandbredd till en privatperson som driver världens största piratnav från hemmet har jag inte haft något uppsåt då jag inte vetat något. Är jag en ISP som ger bandbredd till världens största piratsida så har jag gjort ett medvetet val och min handling hamnar under likgiltligtsuppsåt.

Allt är inte alltid lika självklart som det verkar =)
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-08-27, 13:34 #40
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
Citat:
Ursprungligen postat av kalasboll Visa inlägg
Var det en fråga till mig eller till Fredrik?
Det var egentligen lite till fredrik..... =)
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
black internet, the pirate bay


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017