Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Önskar snabb hjälp

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-03-18, 21:49 #1
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
Hej Alla företagare där ute som sitter på en enskild firma helst och är inom databranchen.

Jag har det struligt med en företagskund (Stor) och det senaste jobbet jag gjorde så godkände han inte ett delbelopp i min faktura.

Det var så att jag gjorde ett jobb åt han på plats i hans butik och då det tog lång tid så frågade jag om han ville att jag skulle ta med mig datorerna och åtgärda problemet under kväll / natt.

Han säger att visst gör det !!!!!!!!!

Ok sagt och gjort jag tog med mig datorerna och ordnade problemet till följande dag då jag levererade tillbaka dem.

Jag tar upp i fakturan att jag arbetat kvällstid / nattetid och timpriset är då det dubbla så jag fakturerar han detta och då han betalar drar han av alla dessa timmar jag ordnade dessa datorer under kvällen / natten.

Han säger att han inte beställt detta arbete och därför kommer han inte betala denna del av fakturan som gäller arbetet med datorerna på kvällen / natten

Nu undrar jag om det finns nån vänlig själ där ute som möjligen kan hjälpa mig att ta fram ett avtal som jag kan använda mellan oss antingen från jobb till jobb eller liknande.

Samt så undrar jag om det finns någon som har krediteringsmall för faktura i Exel samt andra exel doc man kan behöva för att inte hamna i denna situation igen.

Hjälp med detta ?
Någon som kan hjälpa mig samt komma med tips och ideer etc.

Mvh
Tomas
[email protected]
tomas70 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-18, 23:46 #2
Johan G Johan G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 531
Johan G Johan G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 531
Citat:
Samt så undrar jag om det finns någon som har krediteringsmall för faktura i Exel samt andra exel doc man kan behöva för att inte hamna i denna situation igen.
Ändra rubriken i fakturan till kreditfaktura och sätt minus framför beloppet OBS nummerserien gäller även kreditfakturor.

Citat:
Nu undrar jag om det finns nån vänlig själ där ute som möjligen kan hjälpa mig att ta fram ett avtal som jag kan använda mellan oss antingen från jobb till jobb eller liknande.
Skriv avtalet på så lättbegriplig svenska som möjligt och så omfattande som möjligt, problemet med muntliga avtal är bevisningen annars är de minst lika gällande som skriftliga, så i sådana lägen är det bra att ha en enkel arbetsbetsällning, innehållande parter vad det gäller när det ska utföras och betalnings/debeteringsgrund, nopg enklast att ta något annat avtal och ändra i det.

Du kan hämta mallar på faktura i excel och avlat i rtf-format från min sida gratis www.skatt.info

Är beloppet som jobbet gäller under ett halvt basbelopp så är det storrisk att du förlorar på att processa om det, då ersättningen är begränsad i småmål (dryga tusenlappen + avgifter).

Tips mm alltid lätt och komma efter du borde gjort si och så men det gör ju ingen lycklig. Försök att ha så mycket av överänskommelserna skriftliga som möjligt.

Har du fortsatta uppdrag hos kunden lägg på det på kommande fakturor..


Pm skickat...
Johan G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-03-19, 00:46 #3
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
Citat:
Originally posted by jgul@Mar 18 2004, 21:46
Citat:
Samt så undrar jag om det finns någon som har krediteringsmall för faktura i Exel samt andra exel doc man kan behöva för att inte hamna i denna situation igen.
Ändra rubriken i fakturan till kreditfaktura och sätt minus framför beloppet OBS nummerserien gäller även kreditfakturor.

Citat:
Nu undrar jag om det finns nån vänlig själ där ute som möjligen kan hjälpa mig att ta fram ett avtal som jag kan använda mellan oss antingen från jobb till jobb eller liknande.
Skriv avtalet på så lättbegriplig svenska som möjligt och så omfattande som möjligt, problemet med muntliga avtal är bevisningen annars är de minst lika gällande som skriftliga, så i sådana lägen är det bra att ha en enkel arbetsbetsällning, innehållande parter vad det gäller när det ska utföras och betalnings/debeteringsgrund, nopg enklast att ta något annat avtal och ändra i det.

Du kan hämta mallar på faktura i excel och avlat i rtf-format från min sida gratis www.skatt.info

Är beloppet som jobbet gäller under ett halvt basbelopp så är det storrisk att du förlorar på att processa om det, då ersättningen är begränsad i småmål (dryga tusenlappen + avgifter).

Tips mm alltid lätt och komma efter du borde gjort si och så men det gör ju ingen lycklig. Försök att ha så mycket av överänskommelserna skriftliga som möjligt.

Har du fortsatta uppdrag hos kunden lägg på det på kommande fakturor..


Pm skickat...
Först vill jag tacka de som skickat PM till mig under kvällen i kväll.
Detta har hjälpt mig oerhört mycket och så har jag dessutom lärt mig ytterliggare saker.

Sen vill jag verkligen ge alla en eloge till dem aktiva medlemmarna på detta forum för här så ställer man upp för varann och hjälper varann efter bästa tänkbara förmåga och det är minst sagt otroligt med tanke på dagens samhälle där det sällan ingår frasen "Kan jag hjälpa dig med nåt eller vill du ha ett råd" utan att dem blandar in pengar etc.

Den snabba och nogranna hjälp man får här hoppas jag aldrig dör ut.

Och du nu som läser detta och tänker "klart man hjälper varann" du ska ta åt dig ordentligt nu för trots allt så är det ett faktum att vi som vill hjälpa våra egna verkligen är *Lätträknande*

Tack alla för en enorm hjälp och fortsätt i samma anda.

mvh
Tomas Lindberg
tomas70 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017