Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Affelix AB förvärvar Frossle.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-04-06, 10:43 #1
Affelix.coms avatar
Affelix.com Affelix.com är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 149
Affelix.com Affelix.com är inte uppkopplad
Medlem
Affelix.coms avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 149
Standard Affelix AB förvärvar Frossle.com

Affelix AB som lanserade affiliatenätverket Affelix.com för ett par veckor sedan har beslutat att bredda marknaden genom att förvärva affiliatenätverket Frossle.com som funnits på marknaden sedan september 2008.

Genom uppköpet blir Affelix AB ett av Sveriges ledande företag för online marketing med över 7000 publishers och närmare 150 annonsörer. I uppköpet följer även anställda i Frossle.com med som besitter värdefull kompetens och erfarenhet av branschen.

I framtiden kan dessa tjänster att komma att slås ihop men till en början kommer de fortsätta att köras separat.

Förvärvet var ett strategiskt beslut för att få en genväg in i den redan hårt konkurrerade affiliatemarknaden och vi ser synergyeftekter mellan Affelix ABs redan existerande tjänster och Frossle.com säger Ramak Seyedpour, CEO Affelix AB.

Jag ser förvärvet av Frossle.com som en betydande del i ett gynnsamt och växande bolag då vi får in teknisk kompetens och stort kunnande av branschen säger Jan Lindgren, CTO Affelix AB.

Har ni frågor eller funderingar? Tveka inte att höra av er till mig på:

E-post: [email protected]
Telefon: 0765-68 00 00

Med vänliga hälsningar

Ramak Seyedpour
CEO Affelix AB

Affelix AB driver flera tjänster bl.a Gratisbio.se med över 250 000 aktiva medlemmar och Affelix.com, affiliatenätverket av och för affiliates.

Affelix AB
Drakenbergsgatan 49
111 41 Stockholm
www.affelix.com
Affelix.com är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-06, 11:08 #2
Davves avatar
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Davve Davve är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Davves avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 267
Grattis Ramak, dags att slå ut alla affiliate nätverk som tar fasta avgifter eller?
Davve är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-08, 20:19 #3
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
Omega Man Omega Man är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 139
Herr Seyedpour,

ni får nog lära personalen på Frossle följande:

1. Enbart dra av faktiska arbetsgivaravgifter. För alla under 24 år eller yngre drar de fulla arbetsgivaravgifter trots att det enbart utgår en reducerad arbetsgivaravgift. Trots att man kontaktar dem och påtalar detta otaliga gånger utan svar. Enkelt sätt att höja vinstmarginalen. Dock olagligt påstå att något är arbetsgivaravgifter och dra av detta när så inte är fallet.

2. Svara på mail.

3. Inte stänga av annonskonton om man kör incentivetrafik för program som godkänner sådan trafik.

4. Om man stänger av ett konto, maila och tala om detta samt varför.

5. När man stängt konto sluta skicka nyhetsbrev.

De stängde ner mitt konto där jag hade ett par tusen i upparbetad ersättning. Har inte hört av dem varför? Men de fortsätter att skicka sina nyhetsbrev. Jag bröt inte emot några som helst avtalsvillkor. Körde incentivetrafik på ett antal program som godkänner sådan trafik och misstänker att de tyckte att jag var för framgångsrik.

Är idag affiliate hos affelix.com som jag tycker fungerar bra, hoppas inte frossle mentaliteten sprider sig dit.

//MVH
Omega Man

Senast redigerad av Omega Man den 2010-04-08 klockan 20:23
Omega Man är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-09, 09:18 #4
pluxus pluxus är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 67
pluxus pluxus är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 67
Rätta mig om jag har fel. Men jag har läst någonstans (kanske här?) att Affelix är uppstartat av en person som förut jobbade på Frossle och nu har Affelix "förvärvat all personal" på Frossle. Då är det ju i proncip samma bolag, samma folk med nytt namn.

Så det är frågan om Omega Man helt korrekta synpunkter på Frossle ens kommer bli ett uns bättre. Man kan ju iofs hoppas för företagets skull. Frossle har känns som ett hobbyprojekt om man jämför med de större eftersom man (iaf jag) endast fick svar av dem när de var nya på marknaden. Efter de funnits ett tag försvann också supporten..
pluxus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017