Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


innebandyzonen.se

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-25, 12:57 #1
Dustins avatar
Dustin Dustin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 134
Dustin Dustin är inte uppkopplad
Medlem
Dustins avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 134
Standard innebandyzonen.se

Har en relativt ny site, innebandyzonen.se, och är 100 % ny på det här med att ta hand om och utvecka en hemsida, dock riktigt intresserad och det blir bara mer och mer intressant ju mer man gräver i det hela.

Min ambition är inte att tjäna pengar eller leva på detta utan mest att utvecklas och lära mig mer om hur man driver och får en sida att fungera bra.

Jobbar med domännamn, webbhotell och varumärken (säljare) så jag har lite koll på hur saker och ting fungerar.

Sidan är byggd i Joomla, självklart är jag ny även på detta.

Har fått igång sidan iallafall och allt fungerar så som jag vill, frågan är nu vad "nästa steg" är...

Design? (den jag har idag är ju en standardmall i Joomla)
Fler funktioner?

något annat?

tacksam för all tänkbar feedback...
Dustin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-25, 20:40 #2
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
bra saker:

Toppmenyn
Färgerna (Liiiite mindre turkos och lite mer åt det kornblå kanske)
Loggan (Ta den som leder omröstningen)
De olika bilderna i headern till höger ser proffsiga ut.



Saker jag tycker du bör ändra på:

Fyll inte hela bredden med innehåll, jag tycker att det är snyggare med en centrerad, inramad innehållsdel på typ 1000 pixlar med en snygg bakgrundsbild/mönster. Innehållet flyter ut för mycket och det ser konstigt ut med två kolumner med innehåll som det är längst ned på första sidan. Delen med de olika logotype-förslagen har en massa tom yta till höger, ser konstigt ut.

Flytta upp inloggningen till headern eller gör den mindre iallafall. "Du är inte inloggad" ser skum ut, ingen padding högst upp och jättemycket i underkant. Hela högerkolumnen ser lite konstigt ut, reklam ligger centrerad och är alldeles för smal. De där ljusgrå ramarna är för otydliga.

Forumsdelens design. Försök att få till samma färger och fonter som på resten av sidan, nu passar forumet inte riktigt in med resten av designen. Menyerna är ju också annorlunda (rundade tabbar som växer vid mouse-over) och passar inte med toppmenyn. Mer enhetlighet. Är jag på forumssidan så finns det dubbel uppsättning av "logga in", "registrera" etc.

Om det nu är ett forum i första hand så kanske nya trådar/inlägg ska lyftas fram mer på förstasidan, kanske högst upp under menyn istället för till höger.

De där gråa balkarna med datum ovanför varje artikel tar för mycket plats och det ser lite konstigt ut när de kommer mellan rubriken och innehållet, testa att avgränsa artiklarna med bara ett svart streck. Det räcker med att skriva datumet med fet eller kursiv stil på egen rad före eller efter texten. Gör artikelrubrikerna feta.
andi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-26, 08:57 #3
Dustins avatar
Dustin Dustin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 134
Dustin Dustin är inte uppkopplad
Medlem
Dustins avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 134
Tack för all feedback Andi!

Jag skall med mina begränsade kunskaper försöka fixa till lite av de detaljer du påpekar...
Har pillat lite på ett par saker men tar mer i helgen när jag har tid över...

Kanske dags att grotta ner sig i CSS träsket!
Dustin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-16, 14:04 #4
Dustins avatar
Dustin Dustin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 134
Dustin Dustin är inte uppkopplad
Medlem
Dustins avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 134
Ingen annan som har åsikter till en rookie?
Dustin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017