Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kickad från Google Adsense?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-08-11, 11:20 #71
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik
Citat:
Ursprungligen postat av MST2005
Jag känner till en tjej som blev anklagad för att ha haft ogiltiga klicka den 2 augusti år 2006 men kruxet är att denna tjej tog bort Google AdSense annonserna några dagar innan den 2 augusti.

Låter konstigt, sådana detaljer som datum för ogiltiga klick lämnar väl Google i princip aldrig ut?
I detta fall så gjorde de det.
MST2005 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-11, 15:06 #72
Hassaninho11 Hassaninho11 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 115
Hassaninho11 Hassaninho11 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 115
Citat:
Originally posted by Filip@Aug 8 2006, 16:31
Ni som har blivit avstängda: Hur länge hade ni varit medlemmar i AdSense och ungefär hur mycket tjänade ni per dag?
Jag var medlem ett par månader, ca 1000 Dollar per månad.
Hassaninho11 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-11, 15:39 #73
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Citat:
Ursprungligen postat av MST2005
Jag känner till en tjej som blev anklagad för att ha haft ogiltiga klicka den 2 augusti år 2006 men kruxet är att denna tjej tog bort Google AdSense annonserna några dagar innan den 2 augusti.
Om hon får ett mail den 2 Augusti har troligen allt som de baserar sin fakta på hänt innan detta datum. Waybackmachine...

Citat:
Originally posted by -Hassaninho11@Aug 11 2006, 15:06
Citat:
Ursprungligen postat av Filip
Ni som har blivit avstängda: Hur länge hade ni varit medlemmar i AdSense och ungefär hur mycket tjänade ni per dag?
Jag var medlem ett par månader, ca 1000 Dollar per månad.
Hur såg sidorna ut då på den tiden? Vilka sidor var det?


För övrigt så måste man inte "fuska" för att bli utsparkad. Räcker med att du blir tillräckligt penga-girig och bryter en av deras oändliga policys, räcker med att du försöker nå dyra sökord och google börjar få nys om dina taktiker, räcker till och med att skriva "klicka på dessa länkar" - "stöd oss". Men allt handlar troligen om i hur grov skala och om det är det enda du gör med ditt konto. Finns väl troligen anledningar till varför vissa får varningar och andra inte.
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-11, 18:14 #74
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias
Citat:
Ursprungligen postat av MST2005
Jag känner till en tjej som blev anklagad för att ha haft ogiltiga klicka den 2 augusti år 2006 men kruxet är att denna tjej tog bort Google AdSense annonserna några dagar innan den 2 augusti.
Om hon får ett mail den 2 Augusti har troligen allt som de baserar sin fakta på hänt innan detta datum. Waybackmachine...
Det mail som hon fick stod det klart och tydligt att de ogiltiga klicken skulle ha skett den 2 augusti inte tidigare utan exakt det datumet.
MST2005 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-11, 23:17 #75
mr_lundis mr_lundis är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 218
mr_lundis mr_lundis är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 218
Citat:
Originally posted by grazzy@Aug 8 2006, 22:09
Men jag har ju frågat dig ett flertal gånger nu utan att du kan ge ett konkret svar på vem det är med en seriös sida som har blivit utslängd? Det är ju bara för dig att säga vem det var och vart sidan finns så kan vi se med våra egna ögon om det är en vettig site eller inte. Komplettera gärna med lite data om hur mycket trafik det rörde sig om, intäkter och hur länge de har varit med i adsense så kan vi dra våra egna slutsatser sen baserat på fakta istället för vad du hävdar helt grundlöst.
Här är ett exempel på en seriös sida som kickades, min sida ( www.gratisplaneten.com ).
Jag vart kickad efter ca 2 månader, antalet unika besökare låg på runt 1000/månaden, sidan befann sig fortfarande lite i uppstartsfasen och drog inte in så mycket om dagen. Jag tror det låg på runt ett tiotal $/dag, men mitt konto stängdes Maj så jag mins inte längre de exakta siffror.
mr_lundis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-11, 23:49 #76
Alphas avatar
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Alpha Alpha är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Alphas avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 1 626
Citat:
Ursprungligen postat av mr_lundis
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Men jag har ju frågat dig ett flertal gånger nu utan att du kan ge ett konkret svar på vem det är med en seriös sida som har blivit utslängd? Det är ju bara för dig att säga vem det var och vart sidan finns så kan vi se med våra egna ögon om det är en vettig site eller inte. Komplettera gärna med lite data om hur mycket trafik det rörde sig om, intäkter och hur länge de har varit med i adsense så kan vi dra våra egna slutsatser sen baserat på fakta istället för vad du hävdar helt grundlöst.
Här är ett exempel på en seriös sida som kickades, min sida ( www.gratisplaneten.com ).
Jag vart kickad efter ca 2 månader, antalet unika besökare låg på runt 1000/månaden, sidan befann sig fortfarande lite i uppstartsfasen och drog inte in så mycket om dagen. Jag tror det låg på runt ett tiotal /dag, men mitt konto stängdes Maj så jag mins inte längre de exakta siffror.
Jag tycker inte det där ser ut som en seriös hemsida.
Typ en blandning av "ALLTING GRATIS och massa klick ger pengar länkar"
Tycker inte alls det är konstigt att du blev bannad, sånna sajter är lol.

Seriös hemsida är något i stil med sweclockers.se eller nått där hemsidan verkligen har innehåll och inte massa bajs länkar.

puss
Alpha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-12, 08:27 #77
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
Citat:
Originally posted by Alper@Aug 11 2006, 23:49
Jag tycker inte det där ser ut som en seriös hemsida.
Typ en blandning av "ALLTING GRATIS och massa klick ger pengar länkar"
Tycker inte alls det är konstigt att du blev bannad, sånna sajter är lol.

Seriös hemsida är något i stil med sweclockers.se eller nått där hemsidan verkligen har innehåll och inte massa bajs länkar.

puss
Oavsett hur en hemsida ser ut så får man INTE kicka folk på falska grunder som Google AdSense gör. Med andra ord så är alla sidor mer eller mindre seriösa beroende hur den person som ligger bakom en sida är i sitt sätt.
MST2005 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-12, 14:15 #78
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Mattias Mattias är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 2 049
Citat:
Ursprungligen postat av mr_lundis
antalet unika besökare låg på runt 1000/månaden, sidan befann sig fortfarande lite i uppstartsfasen och drog inte in så mycket om dagen. Jag tror det låg på runt ett tiotal /dag, men mitt konto stängdes Maj så jag mins inte längre de exakta siffror.
Om du drog in $tiotal per dag med 1000 besök i månaden så har du lyckats väl.
Mer eller mindre så måste varje person klickat på minst 1 annons för att ge dig
$10 per dag. $300 / 1000 = $0,3


Citat:
Ursprungligen postat av MST2005
Oavsett hur en hemsida ser ut så får man INTE kicka folk på falska grunder som Google AdSense gör.
Väntar fortfarande på ett någon(du) ska ge ett informativt och bra exempel på detta.
MTS du säger hela tiden "men nu är det så att Google gör så här". Ja okey, visa oss något, gärna några exempel. Hitta och visa personerna som detta hänt för, eftersom du tycks veta detta så himla väl. **REPEAT**
Mattias är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-12, 15:35 #79
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Charlie Charlie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av grazzy
Citat:
Ursprungligen postat av MST2005
Nu är det så att Google AdSense slänger ut folk hur som helst.
Det spelar ingen roll om en webmaster är seriös eller inte för Google AdSense gör fel när de anklagar folk för vissa saker som de inte ens har gjort.
Men jag har ju frågat dig ett flertal gånger nu utan att du kan ge ett konkret svar på vem det är med en seriös sida som har blivit utslängd? Det är ju bara för dig att säga vem det var och vart sidan finns så kan vi se med våra egna ögon om det är en vettig site eller inte. Komplettera gärna med lite data om hur mycket trafik det rörde sig om, intäkter och hur länge de har varit med i adsense så kan vi dra våra egna slutsatser sen baserat på fakta istället för vad du hävdar helt grundlöst.
Apropå grazzys inlägg har jag en intressant länk
http://business.timesonline.co.uk/article/...2123601,00.html
Där en stor internetmogul prövade adsense.. och blev avstängd.

Edit: Å andra sidan känner jag även till fall där seriösa webmasters faktiskt har fått tillbaks sina konton. Men det har krävts månader av mailväxlingar.
Charlie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-08-12, 18:45 #80
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
MST2005 MST2005 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 179
Citat:
Originally posted by Mattias@Aug 12 2006, 14:15
Väntar fortfarande på ett någon(du) ska ge ett informativt och bra exempel på detta.
MTS du säger hela tiden "men nu är det så att Google gör så här". Ja okey, visa oss något, gärna några exempel. Hitta och visa personerna som detta hänt för, eftersom du tycks veta detta så himla väl. **REPEAT**
Jo, Google AdSense kickar folk på falska grunder.
Det är bara att kolla runt på Internet så ser du att fler har blivet kickad på falska grunder.

Genom att kolla runt på Internet så hittar du de bevis som du behöver eftersom du tycks tro att folk ljuger om att de har blivet kickade på falska grunder.

Sen är det inte min uppgift att leta reda på de bevis som strävar efter att få.
MST2005 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017