Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Binero glömde förnya min domän

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-12-18, 09:00 #1
jeppjepp jeppjepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 61
jeppjepp jeppjepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 61
Red flag Binero glömde förnya min domän

Har varit borta några dagar och upptäcker att min största sajt inte haft en besökare på de senaste 6 dagarna.. Upptäcker tillslut att Binero inte förlängt just den domänen trots att jag betalat fakturan en månad innan förfallodatumet gått ut.

De andra domänerna i samma faktura blev förlängda. Jag har både fått bekräftelse på mejl och i deras kontrollpanel att den fakturan är betald.

I deras kontrollpanel ser jag sedan att jag fått en till faktura med just den domänen som inte blivit förlängd. Jag betalar även den fakturan i all hast om att få upp sajten så fort som möjligt då supporten verkar ha sovmorgon. Nu har jag alltså betalat samma domän två gånger...

Ska bli intressant att se hur Binero löser detta. Vilken typ av ersättning jag får då jag gått miste om en hel del inkomst och besökare. Dessutom har jag betalat x2 för förlängning av samma domännamn.

Sajten är fortfarande inte uppe...

Återkommer här i tråden hur Binero löser denna miss.
jeppjepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-18, 09:28 #2
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av jeppjepp Visa inlägg
Har varit borta några dagar och upptäcker att min största sajt inte haft en besökare på de senaste 6 dagarna.. Upptäcker tillslut att Binero inte förlängt just den domänen trots att jag betalat fakturan en månad innan förfallodatumet gått ut.

De andra domänerna i samma faktura blev förlängda. Jag har både fått bekräftelse på mejl och i deras kontrollpanel att den fakturan är betald.

I deras kontrollpanel ser jag sedan att jag fått en till faktura med just den domänen som inte blivit förlängd. Jag betalar även den fakturan i all hast om att få upp sajten så fort som möjligt då supporten verkar ha sovmorgon. Nu har jag alltså betalat samma domän två gånger...

Ska bli intressant att se hur Binero löser detta. Vilken typ av ersättning jag får då jag gått miste om en hel del inkomst och besökare. Dessutom har jag betalat x2 för förlängning av samma domännamn.

Sajten är fortfarande inte uppe...

Återkommer här i tråden hur Binero löser denna miss.
Binero kommer bara kompensera med en ny domän till dig. Att du förlorar inkomst de har väl hänt, men samtidigt betalar du 100 kr om året för en domän så tyvärr finns de inte så mycket mer ersättning att hämta. Du får istället ta dig själv i kragen och flytta domänen till något annat ställe som du kan förlita dig på. Det är faktiskt inte OK att dom inte förnyar din domän om du har betalt för den i förtid innan fakturan gått ut.
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-18, 10:15 #3
jeppjepp jeppjepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 61
jeppjepp jeppjepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 61
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Binero kommer bara kompensera med en ny domän till dig. Att du förlorar inkomst de har väl hänt, men samtidigt betalar du 100 kr om året för en domän så tyvärr finns de inte så mycket mer ersättning att hämta. Du får istället ta dig själv i kragen och flytta domänen till något annat ställe som du kan förlita dig på. Det är faktiskt inte OK att dom inte förnyar din domän om du har betalt för den i förtid innan fakturan gått ut.
Pengar för domänen jag betalt 2ggr ska jag ha tillbaka. Inget snack om.

På min tidigare arbetsplats hände ungefär samma sak. Dock gick tiden lite längre så att en annan kund köpte samma domän. Det slutade i rätt rejäla summor i skadestånd.. Detta kunde lätt ha hänt här om inte jag vart vaksam.

De kommer antagligen aldrig ersätta mig för det jag förlorat. Men intressant om de kan få en missnöjd kund till nöjd eller om de bara skiter i det.

Har fortfarande inte fått domänen förnyad och inget svar från supporten...
jeppjepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-18, 10:23 #4
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
spajk spajk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 637
Har de inget telefonnummer som du kan nå dem på? Eller sitter du fortfarande i telefonkö sedan 08? Om det är kritiskt och du förlorar pengar så kan det ju vara värt att släppa telefonrädslan och ringa dem.
spajk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-18, 10:43 #5
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 196
tony-axbyte tony-axbyte är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2012
Inlägg: 196
Har du viktiga domäner bör du hålla koll på dom, finns många inlägg på wn om det. Normalt får man inte ersättning för indirekta skador som förlorade intäkter m.m, brukar stå i allmänna villkoren.
tony-axbyte är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-18, 11:09 #6
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 441
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 441
Jag kan rekommendera tartareandesire:s script för domänövervakning. Eller så får du använda en tjänst som Domaintower.
DavidEW är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-18, 11:11 #7
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av jeppjepp Visa inlägg
Pengar för domänen jag betalt 2ggr ska jag ha tillbaka. Inget snack om.

På min tidigare arbetsplats hände ungefär samma sak. Dock gick tiden lite längre så att en annan kund köpte samma domän. Det slutade i rätt rejäla summor i skadestånd.. Detta kunde lätt ha hänt här om inte jag vart vaksam.

De kommer antagligen aldrig ersätta mig för det jag förlorat. Men intressant om de kan få en missnöjd kund till nöjd eller om de bara skiter i det.

Har fortfarande inte fått domänen förnyad och inget svar från supporten...
Ja du borde ha rätt till 2 års domän som minst, samt något års komp.

Du har rätt till att få ut auth-key från domänen. Kan du få ut denna från Binero kan du flytta denna redan nu till någon ny leverantör. (dock kommer du åka på att betala den direkt på nya stället eftersom Binero inte förnyat den! men då kommer du i alla fall igång igen innan domänen går ut helt.

Senast redigerad av ZynX den 2013-12-18 klockan 11:13
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-18, 11:13 #8
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Om du går in under abonnemang och domäner så tror jag det ska gå att förnya domäner direkt oavsett om de gått ut på faktura eller inte, testade du det? I Loopias kontrollpanel så går det också att förnya / återaktivera domäner manuellt omedelbart när de gått ut vilket är bra om något misstag begåtts från endera sidan. Om det gäller andra domäner än .se eller .nu så kan det dock kosta en tusenlapp. Hade det inte fungerat hos Binero så hade du kunnat flytta domänen till Loopia och förnyat den där. Kod för transfer kan du generera direkt i Bineros kontrollpanel. Lite sent att tipsa om nu dock kanske
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-18, 12:07 #9
jeppjepp jeppjepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 61
jeppjepp jeppjepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 61
Citat:
Ursprungligen postat av spajk Visa inlägg
Har de inget telefonnummer som du kan nå dem på? Eller sitter du fortfarande i telefonkö sedan 08? Om det är kritiskt och du förlorar pengar så kan det ju vara värt att släppa telefonrädslan och ringa dem.
Tack för din dryga kommentar. Tyvärr har jag ett heltids jobb att sköta så har inte tid att sitta i telefonkö hela dagen.

Sitter i telefonkö nu. Verkar bara vara en som jobbar med support via telefon. Dessutom bröts samtalet när jag vara nummer 2 i kön...
jeppjepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-12-18, 12:10 #10
jeppjepp jeppjepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 61
jeppjepp jeppjepp är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 61
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Om du går in under abonnemang och domäner så tror jag det ska gå att förnya domäner direkt oavsett om de gått ut på faktura eller inte, testade du det? I Loopias kontrollpanel så går det också att förnya / återaktivera domäner manuellt omedelbart när de gått ut vilket är bra om något misstag begåtts från endera sidan. Om det gäller andra domäner än .se eller .nu så kan det dock kosta en tusenlapp. Hade det inte fungerat hos Binero så hade du kunnat flytta domänen till Loopia och förnyat den där. Kod för transfer kan du generera direkt i Bineros kontrollpanel. Lite sent att tipsa om nu dock kanske
Tack för svaret. Det var precis det jag gjorde innan jag skrev detta inlägg. Det sjuka är att domänen fortfarande inte verkat bli förnyad då sajten fortfarande inte fungerar. Irriterande..
jeppjepp är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017