Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Samlingsfakturor utan redigeringsmöjlighet

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-01-05, 14:30 #1
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Standard Samlingsfakturor utan redigeringsmöjlighet

Loopia är för de flesta det självklara stället att samla sina domäner än så länge men jag har tyvärr också en del domäner på annat håll. Nyligen fick jag en samlingsfaktura på domäner från City Network. Där verkar det inte gå att redigera fakturan alls? Förstår inte alls varför man skickar ut samlingsfakturor och inte ger denna möjlighet. Hos Loopia är det enkelt och även hos Binero, som kör samma system för sin kontrollpanel numera, finns detta alternativ vilket genast gör dem 10 gånger bättre gällande domänadministrering. Är det fler webbhotell som skickar ut samlingsfakturor på det här viset?

Sedan förstår jag inte alls hur City Network tänker. De har autoförnyelse som default på sina domäner. De säger sig sedan stänga av webbhotellkontot om man inte betalar en domänfaktura i tid och att domäner inte förlängs förrän fakturan är betald. Vad betyder "autoförnyelse" egentligen? Har jag betalt för en domänförnyelse så vore det ju högst märkligt om den inte skulle förnyas... Även här är allt betydligt smidigare och mer logiskt hos Loopia.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-07, 21:37 #2
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Det är väl a och o om man skall huvudtaget använda sig av samlingsfakturor?

Vi på Binero har haft funktionen sedan början av 2009 och det är roligt att se andra företag följer efter genom att underlätta hanteringen för kunderna.
Håller med dig helt och hållet, det är helkorkat att göra det innan man har den funktionen på plats. Ni och Loopia har i alla fall tänkt efter lite innan den här gången
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-07, 22:21 #3
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Sedan förstår jag inte alls hur City Network tänker. De har autoförnyelse som default på sina domäner. De säger sig sedan stänga av webbhotellkontot om man inte betalar en domänfaktura i tid och att domäner inte förlängs förrän fakturan är betald. Vad betyder "autoförnyelse" egentligen? Har jag betalt för en domänförnyelse så vore det ju högst märkligt om den inte skulle förnyas... Även här är allt betydligt smidigare och mer logiskt hos Loopia.
Själv så råkade jag ut för att de tillfälligt stängde av mitt konto för detta. Helt barockt beteende. Anledningen till att jag inte betalade domänfakturan var att de 1 år tidigare hade lovat att de skulle sluta med att stänga av konton vid utebliven betalning av domän. Den här gången sa supporten samma sak. Fast nu att de gjort det i december och att min faktura tyvärr skickades tidigare.

Håller med dig att de inte tänkt till när de bestämmer sina rutiner. Skadar definitivt deras förtroendekapital.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-08, 01:42 #4
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 330
Standard Samma här

Citat:
Ursprungligen postat av Erik Stenman Visa inlägg
Själv så råkade jag ut för att de tillfälligt stängde av mitt konto för detta. Helt barockt beteende. Anledningen till att jag inte betalade domänfakturan var att de 1 år tidigare hade lovat att de skulle sluta med att stänga av konton vid utebliven betalning av domän. Den här gången sa supporten samma sak. Fast nu att de gjort det i december och att min faktura tyvärr skickades tidigare.

Håller med dig att de inte tänkt till när de bestämmer sina rutiner. Skadar definitivt deras förtroendekapital.
Hände mig också, fick ett auto. mail där de skev att de skulle stänga hela kontot om jag inte betalade en domän. Jag tyckte det lät konstigt så jag ringde dem. Dem sa att det var en bugg från det gamla systemet och jag inte skulle bry mig, allt skulle rulla på ändå. Nästa dag är alla mina sidor döda... Fick ringa dem, tog 2 min sen satte de på allting igen.
DanielN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-08, 14:20 #5
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Buggen i fråga som stängde ner ett konto pga obetalt faktura för en domän - den är borta sedan decembers uppgradering. Onekligen en olycklig bugg och vi kör lite tester nu för att verkligen verifiera att alla kunder inte ska kunna beröras.

Det du tar upp tartar är något som bör vara en självklarhet. Vi har i december precis börajr med samlingsfakturorna och det verkar inte sitta hela vägen. Så vi tackar för ditt tålamod medan vi får det helt rätt även på den sidan.

Det handlar tyvärr inte alltid bara om förståelse utan att vi tyvärr kodmässigt inte alltid får till det. Ändring kommer.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-09, 09:28 #6
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
hnn hnn är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 587
Binero har inte samlingsfakturor.

Nu i årsskiftet fick vi 5 fakturor (varav en faktiskt innehöll mer än ett domännamn) och 4 fakturor på ett domännamn var. Samtliga med samma förfallodatum (både faktura och domännamn)
hnn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-09, 12:32 #7
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg
Binero har inte samlingsfakturor.

Nu i årsskiftet fick vi 5 fakturor (varav en faktiskt innehöll mer än ett domännamn) och 4 fakturor på ett domännamn var. Samtliga med samma förfallodatum (både faktura och domännamn)
Jag får samlingsfakturor från Binero. Visst att det fortfarande kan göras lite bättre men man kan i alla fall redigera fakturorna vilket är en bra början.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-01-09, 17:20 #8
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
johan1234 johan1234 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 905
Bara för att vara tydlig... vår process idag är sådan att du får ett mail där vi säger att faktura är på gång och listar dina domäner som komma skall på fakturan. Tanken är att vid den påminnelsen kan du enkelt redigera vilka du vill ha så att fakturan blir rätt från första utskick.

Kan dock säga att vi kommer jobba mot att även vid tillfället fakturan har skickats - ska den kunna redigeras.

Tack för feedbacken.
johan1234 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-01, 12:54 #9
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette Visa inlägg
Det är väl a och o om man skall huvudtaget använda sig av samlingsfakturor?

Vi på Binero har haft funktionen sedan början av 2009 och det är roligt att se andra företag följer efter genom att underlätta hanteringen för kunderna.
Kommer Binero att kunna leverera samlingsfakturor i sin nya plattform snart?
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-02-01, 13:03 #10
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Det funkar inte för mig på nya plattformen, jag får ungefär 10 fakturor i månaden mot en när jag låg på gamla.
Så lite slår den ihop men långt ifrån en månad.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017