Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Google Cachar min sida fel!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-07-20, 11:59 #1
pierre_k pierre_k är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 104
pierre_k pierre_k är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 104
Hej!

Jag har nyligen (2 månadersen) byggt om min sida www. m a r k e t s h a r k .se och har fått ett problem på vägen när Google har indexerat min sida.

Söker man på Google.se efter meningen "tjäna pengar" så har min sida gått från 1-3 till 4-6 plats på denna sökningen. När jag sedan kollar "Cachad" i Google ( http://74.125.77.132/search?q=cache:...&ct=clnk&gl=se) så har den inte indexerat sökmeningen "tjäna pengar" på sidan.

Utan indexerat ord som "på" och "t" på sidan egentligen borde vara "tjäna pengar".

- Har även samma problem på domänen (p o s t m a r k n a d s f o r i n g.se) på sökordet "e-postmarknadsföring" Google har inte indexerat det sökordet på sidan.

Båda dessa sidorna är byggda i Frontpage 2003 och är dem ända sidorna som jag byggt med detta programmet. Har inte stött på detta tidigare och tänkte om någon annan har erfarenhet av detta?

//Pierre
pierre_k är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-20, 12:36 #2
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
http://validator.w3.org/check?uri=http://w...marketshark.se/

Där kan du ha en del anledningar. BOM markeringen kanske skall bort då detta är fixat i senare versioner av IIS.
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-20, 13:31 #3
pierre_k pierre_k är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 104
pierre_k pierre_k är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 104
Citat:
Originally posted by Jonas@Jul 20 2009, 12:36
http://validator.w3.org/check?uri=ht...arketshark.se/

Där kan du ha en del anledningar. BOM markeringen kanske skall bort då detta är fixat i senare versioner av IIS.
Okey, tack för svar!

Har du eller någon annan någon aning om vilken av dessa ERRORS som kan skada Google indexeringen?

För jag vet inte själv...

//Pierre
pierre_k är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-20, 14:51 #4
Osiriss avatar
Osiris Osiris är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 391
Osiris Osiris är inte uppkopplad
Flitig postare
Osiriss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 391
Försök bli av med så gott som alla felen, det är ju en salig röra helt enkelt och det anses negativt bland folk som jobbar ned SEO att sidan inte ens är närheten av att validera.
Osiris är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-20, 17:36 #5
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Mycket märkligt. Jag har aldrig sett något liknande.

Spontant så skulle jag säga att det är någonting hos Google som orsakar felet. Nu har jag inte tittat igenom din källkod, men det brukar inte spela någon större roll om en sida validerar eller inte ur seo-perspektiv. Oavsett vilket ord man söker på så har Google cacheat och highlightat ordet "på". Jag har svårt att se hur det skulle kunna ha med din kod att göra.

Jag tror att problemet kommer att försvinna av sig självt om du väntar i en månad eller två. Jag tror inte att detta påverkar din ranking negativt. Tillsvidare så kan du ju i alla fall städa upp i koden. Även om det inte hjälper din seo så lär det göra nytta på annat håll.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-20, 18:03 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by Gustav@Jul 20 2009, 17:36
Mycket märkligt. Jag har aldrig sett något liknande.
Spontant så skulle jag säga att det är någonting hos Google som orsakar felet. Nu har jag inte tittat igenom din källkod, men det brukar inte spela någon större roll om en sida validerar eller inte ur seo-perspektiv. Oavsett vilket ord man söker på så har Google cacheat och highlightat ordet på. Jag har svårt att se hur det skulle kunna ha med din kod att göra.
Jag tror att problemet kommer att försvinna av sig självt om du väntar i en månad eller två. Jag tror inte att detta påverkar din ranking negativt. Tillsvidare så kan du ju i alla fall städa upp i koden. Även om det inte hjälper din seo så lär det göra nytta på annat håll.
Jag har sett exempel på märklig cache vid något tidigare tillfälle men det har då endast varit tillfälligt så jag röstar nog på Gustav här. Dock brukar validering hjälpa sidor ur SEO-perspektiv, kanske inte just på grund av valideringen i sig men validerar sidan tyder det ofta (givetvis inte alltid) på en bättre struktur. Det gynnar ju dessutom besökarna och Google tar hänsyn till alltmer av surfarnas beteenden även i sökresultaten. Att se till så koden validerar är definitivt en bra idé.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-07-21, 00:47 #7
pierre_k pierre_k är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 104
pierre_k pierre_k är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 104
Citat:
Originally posted by tartareandesire@Jul 20 2009, 18:03
Jag har sett exempel på märklig cache vid något tidigare tillfälle men det har då endast varit tillfälligt så jag röstar nog på Gustav här. Dock brukar validering hjälpa sidor ur SEO-perspektiv, kanske inte just på grund av valideringen i sig men validerar sidan tyder det ofta (givetvis inte alltid) på en bättre struktur. Det gynnar ju dessutom besökarna och Google tar hänsyn till alltmer av surfarnas beteenden även i sökresultaten. Att se till så koden validerar är definitivt en bra idé.
Tack för alla svaren!

Har kollat runt en del på utländska forum och där står det ungefär lika dant som här. Så det ordnar sig nog

//Pierre
pierre_k är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-01, 10:41 #8
pierre_k pierre_k är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 104
pierre_k pierre_k är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 104
Jag har nu tagit bort en hel del ERRORS på marketshark.se! Men jag får inte bukt på de 4 sista! Någon som har förslag på vad jag ska göra?

w3.org hittar exemeplvis detta felet: </body> och vill att jag ska ändra till <body/> Jag har redan provat detta och då blir det 5 fel... :/ Någon som kan hjälpa med de 4 sista felen så jag kan validera sidan korrekt?

P.S Vad ska jag göra åt varningen som finns på sidan (Byte-Order Mark found in UTF-8 File.)?

Mvh Pierre
pierre_k är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-01, 12:39 #9
Jim_Westergrens avatar
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Jim_Westergren Jim_Westergren är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Jim_Westergrens avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 1 058
Citat:
Ursprungligen postat av pierre_k Visa inlägg
w3.org hittar exemeplvis detta felet: </body> och vill att jag ska ändra till <body/> Jag har redan provat detta och då blir det 5 fel... :/ Någon som kan hjälpa med de 4 sista felen så jag kan validera sidan korrekt?
Du har glömt stänga en div, förmodligen den med id wrapper. Så bara lägg til </div> innan </body>
Jim_Westergren är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-01, 16:37 #10
pierre_k pierre_k är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 104
pierre_k pierre_k är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2007
Inlägg: 104
Citat:
Ursprungligen postat av Jim_Westergren Visa inlägg
Du har glömt stänga en div, förmodligen den med id wrapper. Så bara lägg til </div> innan </body>
Tack Jim! Det funkade

Men hur gör jag med varningen? ( Byte-Order Mark found in UTF-8 File.)
pierre_k är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017