Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


WN suger

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-05-12, 12:31 #21
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Danielos: Ger upp?
Gör det då, med den inställningen så blir du nog ändå inte saknad.

Jag ser ett väldigt lätt problem på detta som också Alex var inne på. Jag förstår gott att admins inte har tid till allting eftersom att dom helt säkert har heltidsjob, driver egna firmor osv som vi andra. Fler moderatorer måste ju vara den givna lösningen, jag är helt säker på att det finns en hel del av oss vanliga användare som har både kunskapen, tiden och fötrtroendet(?) för att kunna göra det jobbet.

Dock så håller jag också med trådskaparen även om han överdriver (som han själv säger) Wn har tappat kvalitet i det sista, och det har kommit in väldigt många nya som inte följer reglerna, detta gör att det upplevs nu som att wn driver vind för våg i jämförelse med hur bra modererat det var tidigare. Detta beror då naturligtvis inte på en sämre insatts från de nuvarande moderatorerna utan att det helt enkelt behövs fler!
FredrikNas är inte uppkopplad  
Oläst 2009-05-12, 12:32 #22
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
*Läste slarvigt, missförstog hans poäng helt*
Vi var inne på samma sak.
FredrikNas är inte uppkopplad  
Oläst 2009-05-12, 12:34 #23
wedges avatar
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
wedges avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
Att tillsätta flera moderatorer (och eventuellt degradera de som aldrig gör något) låter bra, Alex. Bara ni ser till att ha samma syn på reglerna och agera om/när det behövs.
Den tillit och respekt du skrev om har för min egen del reducerats ordentligt av de fall jag sett där folk brutit ordentligt mot reglerna och ändå sluppit undan.
Ändra reglerna, eller ändra ert agerande. Med en massa om, men och kanske som ni sitter och diskuterar internt känns det inte riktigt trovärdigt.
wedge är inte uppkopplad  
Oläst 2009-05-12, 12:35 #24
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
aDonis aDonis är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 975
Vet inte hur jag läste, men min delade åsikt är att ta in fler, för det låter som att ni har ett statiskt maxantal (max 3 har jag sett under den tiden jag närvarit här).
aDonis är inte uppkopplad  
Oläst 2009-05-12, 12:36 #25
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Originally posted by Novocain@May 12 2009, 12:32
Danielos: vadå lämna över, dom gör ju ett bra jobb idag, även om det inte räcker till ända ut? Det behövs fler moderatorer, inte någon som tar över deras nuvaranda jobb, utan någon som utökar där dom inte hinner med idag
Självklart ger jag inte upp, var snäll och inte märk mina ord, och visst finns det moderatorer som gör ett bra jobb, men generellt så fungerar inte moderatorarbetet som det ska tycker jag, som jag nämnde tidigare. Som det är nu känns det bara som om kocken har åkt på semester med receptet och de andra 5-10 underkockarna försöker röra ihop en soppa. Jag har tidigare nämnt att man bör se över WN's regler och när detta är gjort, se till att dom följs.
Danielos är inte uppkopplad  
Oläst 2009-05-12, 12:41 #26
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Det här är det absolut främsta forumet per idag för webb, det är användarna som gör det stort (oavsett om det är Thomas och CO i bakgrunden eller inte). Sköts det inte så kommer det naturligtvis att dyka upp ett nytt forum som tar över.
Jag tycker dock att det vore synd. Eftersom att många har bildat relationer till varandra här, och gjort både goda och dåliga affärer. Det finns en lång historik och ett stort förtroende i det som sägs på Wn.se
Att börja om i ett nytt forum skulle kännas oerhört dumt.

Flera moderatorer.
FredrikNas är inte uppkopplad  
Oläst 2009-05-12, 12:43 #27
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Originally posted by Novocain@May 12 2009, 12:41
Det här är det absolut främsta forumet per idag för webb, det är användarna som gör det stort (oavsett om det är Thomas och CO i bakgrunden eller inte). Sköts det inte så kommer det naturligtvis att dyka upp ett nytt forum som tar över.
Jag tycker dock att det vore synd. Eftersom att många har bildat relationer till varandra här, och gjort både goda och dåliga affärer. Det finns en lång historik och ett stort förtroende i det som sägs på Wn.se
Att börja om i ett nytt forum skulle kännas oerhört dumt.
Flera moderatorer.
Jag håller helt och fullt med där, men det krävs också Thomas som är anvarig för WN tar tag i det mer samt förnyar forumprogramvaran etc.
Danielos är inte uppkopplad  
Oläst 2009-05-12, 12:44 #28
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
Min sammanfattning:
- De moderatorer som finns idag gör ett kanonjobb!
- Skulle kanske behövas någon till..
- Mindre ordbajsning och lama metaforer, kom med handling istället.
digi är inte uppkopplad  
Oläst 2009-05-12, 12:58 #29
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av coredev
Jag tycker att NW är ett utomordentligt forum med mycket trevliga och kunniga kollegor. De flesta är mycket hjälpsamma och delar med sig av sin kunskap och sina erfarenheter, släpper in yngre kollegor på marknaden genom att hjälpa dem, etc.
På sista tiden har det kommit till en hel del omogna forumtroll - men detta är ju helt enkelt inte moderatorernas fel. Egentligen skall moderatorerna ej behövas alls.
Citat:
Ursprungligen postat av wedge
Styrandet är helt godtyckligt i den mån det överhuvudtaget existerar. Reglerna är bara ett skämt om de inte efterlevs. Avrätta alla nuvarande admins och moderatorer och tillsätt såna som har åtminstone en gnutta närvaro och gnista. Att inte visat sig här på månader och år är inte ovanligt.
Jag tycker att du har en mycket tråkig attityd, en attityd som faktiskt bidrar till den dåliga stämningen.
/Robert
Instämmer helt och hållet.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad  
Oläst 2009-05-12, 12:58 #30
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
Jag tycker inte det är farligt med egenreklam så länge det är svar på en direkt fråga, t.ex om en trådstartare undrar "-Vilka kan leverera tjänsten X?" så tycker jag att leverantörerna själva ska få svara. Men om någon ägare/leverantör själv startar nya trådar med egenreklam så är det naturligtvis inte ok.
SimonP är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017