Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Nameseek blir Snapback.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-04-11, 12:12 #31
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Nej, men samma sak här
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-11, 12:14 #32
Andreas Bards avatar
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 243
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 243
Troligen då någon metod (eller fel) från snapback.se då.
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-11, 22:55 #33
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik
En följdfråga blir ju dock: prioriteras domäner med höga bud av Snapback.se? Dvs försöker de mer med dessa? Det låter ju inte orimligt (inte konstigt alls), men det vore bra att veta om man borde salta på sina bud lite för att öka sin chans i vissa fall...
Självklart så prioriteras alltid domännamn som våra kunder vill betala mer för, det är ju trots allt dessa som betalar det blod, svett och tårar vi plöjer ner i tjänsten.

Citat:
Ursprungligen postat av Andreas Bard
Jag fick också ett domänamnskonto skapat men inget domän där. Någon som har en förklaring till det?
Måste ha uppstått någon bugg, vi får undersöka detta närmare.
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-12, 08:24 #34
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
Citat:
Ursprungligen postat av Emil_P
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik
En följdfråga blir ju dock: prioriteras domäner med höga bud av Snapback.se? Dvs försöker de mer med dessa? Det låter ju inte orimligt (inte konstigt alls), men det vore bra att veta om man borde salta på sina bud lite för att öka sin chans i vissa fall...
Självklart så prioriteras alltid domännamn som våra kunder vill betala mer för, det är ju trots allt dessa som betalar det blod, svett och tårar vi plöjer ner i tjänsten.
Det där tycker jag personligen är ett förkastligt sätt att se på sina kunder, som jag ju dessutom har svårt att se att ni kan backa upp med siffror, ens om ni skulle vilja...
"...jaha...hade du bara lagt ett bud på 1000 spänn, tyvärr, då anstränger vi oss inte så mycket, vi har ett par domäner här där vi kan tjäna 10.000 kr..."...

Det du säger är att ni prioriterar kunder som lägger höga bud genom att anstränga er mer där, på bekostnad av kunder som lagt lägre bud (för så måste det ju bli, eftersom jag antar att ni har ett "begränsat" antal försök ni kan göra utan att bli blockerade (enligt vad jag har läst mig till tidigare) men även rent kapacitetsmässigt)
Så man ska inte bara lägga ett högt bud på den domänen man vill ha, man ska också lägga ett av dagens högsta bud totalt ?
Kan ni då lämna högre garantier på "omgångens" 10 högsta bud !?

Men...egentligen tror jag väl dom flesta är klara på grundförutsättningarna, även om det där nog kan förvåna en del, men min egentliga fråga, som jag funderade på under gårdagen, var: ni har en auktion på något som ni ens inte äger eller kan garantera er rätten till, är det ens lagligt, legit...alltså, exakt vad är det ni auktionerar ut ?
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-12, 10:37 #35
wwwws avatar
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 223
wwww wwww är inte uppkopplad
Medlem
wwwws avatar
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 223
Hoppöst att bläddra bland så många domäner, som nu var fallet vid detta större släpp, med en viss laddtid per sida.

Några förslag:

- en domän per rad (bredda något/några fält så fixar det sig)

- möjlighet att se fler domäner per sida (förslagsvis upp till 100 eller 200 domäner/sida); det går mycket snabbare att låta dessa laddas in och sedan scrolla än att bläddra åtskilliga gånger med färre domäner/sida
wwww är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-12, 12:18 #36
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
gummianka -
jag tror att du måste se budens storlek mer som en intressemätare för domännamnen och därmed blir ju Snapbacks "tänk" i det närmaste ofrivilligt påtvingat och får nog ses som självklart för en sån verksamhet (Jag kan inte se att dom kan göra på något annat sätt).

Säg så här:
Det finns kanske 20 ombud som i nån mån sysslar med snap. (fiktiv siffra)
Dessa ombud kan/tillåts skicka exempelvis 4 förfrågningar per minut (fiktiv siffra)
Det Snapback.se då gör är att de prioriterar om och sorterar de domäner som är mest attraktiva (och som dom fått högst bud på) överst i sin requestlista dvs närmast tiden för släppet.
Mest troligt är att auktionsbuden är en spegling av hur pass efterfrågat namnet är även hos de andra ombuden och det är därför viktigt att skicka in beställning för dessa domäner så tidigt som möjligt för att ha störst chans - för så kommer även samtliga andra ombud att göra.

Vad som däremot är minst lika troligt är att resten av domänerna i fallande intressegrad (storlek på bud) kanske har större chans att lyckas allteftersom konkurrensen avtar, min förmodan att färre "slåss om dem"

De större snapombuden i all ära - men rent teoretiskt sett på saken så "bör" man ha större chans till ett lyckat resultat om man "garderar sig" med flera ombud och/eller använder ett mindre använt ombud (eftersom "dina" domäner då kanske inte redan är upptagna eller att dom hamnar högre upp på det ombudets sändlista.

Jag gissar att ombud på sikt mer eller mindre blir tvingade att tillhandahålla någon typ av snapbacktjänst.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-12, 14:27 #37
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Citat:
Ursprungligen postat av gummianka
Det där tycker jag personligen är ett förkastligt sätt att se på sina kunder, som jag ju dessutom har svårt att se att ni kan backa upp med siffror, ens om ni skulle vilja......jaha...hade du bara lagt ett bud på 1000 spänn, tyvärr, då anstränger vi oss inte så mycket, vi har ett par domäner här där vi kan tjäna 10.000 kr......
Det du säger är att ni prioriterar kunder som lägger höga bud genom att anstränga er mer där, på bekostnad av kunder som lagt lägre bud...
Som jag ser det så fungerar det som på vilket annat företag som helst. Ringer du till en datorbutik och säger att du ska spendera 1000 kr på en skrivare så ber dom dig säkert att komma in i butiken, ringer du och säger att du ska spendera 1 miljon så kommer en keyaccountsäljare ut till ditt kontor och aktivt tittar på vilka behov du har och hjälper till att hitta den bästa lösningen för att du ska bli nöjd.

Precis som Internet Sweden säger så är ett högt bud en intressemätare, och ger en bra indikation på hur många som är intresserade av ett domännamn och också värdet av domännamnet. Ett populärt domännamn kräver mer av oss för att lyckas registrera domännamnet åt vår kund, svårare än så är det inte. Men vi alla ser på saker olika, och gillar du inte vårt sätt och jobba så finns det ju andra tjänster att använda sig av, exempelvis Neware.se, DomainCrawler.se eller varför inte Registrera-doman.com.

Citat:
Originally posted by -gummianka@Apr 12 2008, 08:24
...men min egentliga fråga, som jag funderade på under gårdagen, var: ni har en auktion på något som ni ens inte äger eller kan garantera er rätten till, är det ens lagligt, legit...alltså, exakt vad är det ni auktionerar ut ?
Vår tjänst är helt resultatsbaserad och vi lämnar inga som helst garantier att vi lyckas (precis som våra kollegor i branschen), man betalar alltså endast om vi lyckas.

Citat:
Originally posted by -wwww@Apr 12 2008, 10:37
- möjlighet att se fler domäner per sida (förslagsvis upp till 100 eller 200 domäner/sida)
Detta tar vi till och och lägger till din punkt ovan på vår utvecklingslista.

Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Jag gissar att ombud på sikt mer eller mindre blir tvingade att tillhandahålla någon typ av snapbacktjänst.
Jag tror du har fel. Dom allra flesta ombud säljer ju även andra tjänster än domännamn, webbhotell exempelvis. Så länge man har en hög service och stabil kundbas så behöver man faktiskt inte jobba med snapback. Det är ju trots att så att det är bara en liten klick på internetkartan som vet vad snapback är, och beställer denna typ av tjänst.
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-12, 14:30 #38
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Emil_P Emil_P är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 1 088
Glömde att fråga, finns det intresse för att införa snapback av fler toppdomäner på snapback.se? Och i så fall vilka?
Emil_P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-12, 14:37 #39
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Ursprungligen postat av Emil_P
Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
Jag gissar att ombud på sikt mer eller mindre blir tvingade att tillhandahålla någon typ av snapbacktjänst.
Jag tror du har fel. Dom allra flesta ombud säljer ju även andra tjänster än domännamn, webbhotell exempelvis. Så länge man har en hög service och stabil kundbas så behöver man faktiskt inte jobba med snapback. Det är ju trots att så att det är bara en liten klick på internetkartan som vet vad snapback är, och beställer denna typ av tjänst.
Sant som du skriver, men det är ändå inte min bedömning allteftersom vi ser intresset för snaback av .se öka succesivt de 2 senaste åren och markant det senaste året och i takt med .SE´s egna siffror om att antalet domäninnehavare med fler än 100 .se-domäner ökar med ca 100 stycken om året - så vidhåller jag att detta kommer att vara mer vanligt framöver.

Man får också vara framsynt och kallt räkna med att antalet ombud kanske är halverat från 200 till 100 om ett år, pga av de nya kommande villkoren.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-12, 19:15 #40
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Originally posted by Emil_P@Apr 12 2008, 13:27
Som jag ser det så fungerar det som på vilket annat företag som helst. Ringer du till en datorbutik och säger att du ska spendera 1000 kr på en skrivare så ber dom dig säkert att komma in i butiken, ringer du och säger att du ska spendera 1 miljon så kommer en keyaccountsäljare ut till ditt kontor och aktivt tittar på vilka behov du har och hjälper till att hitta den bästa lösningen för att du ska bli nöjd.

Precis som Internet Sweden säger så är ett högt bud en intressemätare, och ger en bra indikation på hur många som är intresserade av ett domännamn och också värdet av domännamnet. Ett populärt domännamn kräver mer av oss för att lyckas registrera domännamnet åt vår kund, svårare än så är det inte. Men vi alla ser på saker olika, och gillar du inte vårt sätt och jobba så finns det ju andra tjänster att använda sig av, exempelvis Neware.se, DomainCrawler.se eller varför inte Registrera-doman.com.
Emil: dock ger en kund som betalar 1000 kr och återkommer 30ggr mer än 1 kund som ger 15000 en gång

Själv tycker jag att ni bör skriva ut detta på sidan och jag anser det är bra att det nämns här. Man behöver alltså inte vara aktiv, gå in på er sida, bjuda och bevaka auktionerna om det handlar om domäner under några tusenlappar - man räknas inte som en fullvärdig kund - det sparar ju lite tid för annan fritidsyssla Er prioritering synts ju väl den senaste natten. Många domäner under 2000 kr fick inte en chans och andra snapback-system piskade är där, men ni tog de domäner för VIP-kunderna och blåste NN. Synd bara att NN inte vågar kommentera det. Jag tycker överlag det är i alla fall positivt bara ... så fortsätt med det ... bra system för VIP-kunderna och även alla övriga!
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017