Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kodare/Programmerare sökes

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-25, 17:49 #1
Webmaster_MPGSC Webmaster_MPGSC är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 2
Webmaster_MPGSC Webmaster_MPGSC är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 2
Tjenix allihopa!

Tänkte kolla här med er om någon av er har lust att hjälpa till att koda (CSS/xHTML) och programmera (PHP/AJAX/MySQL) ett Community som jag och mina kollegor håller på att bygga ihop?

Självklart kan jag kodning själv, likaså flera av oss som jobbar med detta projekt, men vi har helt enkelt inte tid eftersom vi ansvarar för tillfället själva designen av hemsidan där vi bygger allt från noll.

Målet med projektet (Communityt) är att komma i kontakt med alla spelare i världen, som spelar någon slags multiplayerspel över nätet så att dessa kan samlas på ett ställe för att få support och service från de specifika speltillverkarna ifall något börjar bugga sig, fel inträffar, hårdvaran inte är kompatibelt med spelet osv.
Det tuffaste arbetet med projektet är att Miska måste få tillåtelse från speltillverkarna att lämna ut alla serienycklar till vardera specifikt spel, för att dessa läggs som nycklar i databasen och vid registrering skall medlemmen skriva in sitt spels serienyckel och en kontroll genomförs i databasen för att se om det överensstämmer med serienyckeln som finns i registret, om ej så är det en piratkopia som ger konsekvenser till förrädaren.

Hela projektet är ett strikt arbete på mellan 8-18 timmar om dygnet, beroende på dina kunskaper, vad du kan och hur snabbt du gör detta.
Designteamet arbetar i genomsnitt 15 timmar om dygnet i med att bara designa hemsidans alla sidor, forumets layout, chatt layout m.m.
Vi hoppas på att bli klara med projektet så fort som möjligt samt att inneha alla serienycklar innan årets slut, för att nästa år flyttar servern plats från Lycos (Tyskland) till RackSpace (USA) och där får vi bättre uppkoppling, bandvidd, press på servern samt egen sektion med rackskåp i serverhallen som är enbart för Communityts syfte.

Arbetsgivaren för detta projekt kommer vara Miska "Xit" Saarikko från Enter2Xit, så om ni är intresserade att åta jobbet så prata gärna med honom på: [email protected].
Detta är ett seriöst projekt och Miska sitter på telefonmöten med de stora spel- och hårdvarutillverkarna dagarna om, och han har lite tid kvar om dagen till att säkerställa att sidan byggs upp.

För mera information om själva projektet och deltagare finner ni här: http://www.enter2xit.com.
Webmaster_MPGSC är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017