Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Missdomain

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-03-12, 13:36 #71
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av laststory Visa inlägg
Någon smidig bulklistning på gång?
Vi har en funktion som vi använder internt, men vi jobbar på att få den till att gå live för alla. Om du har något du vill ha in via bulk kan jag fixa det åt dig

Senast redigerad av Frebjo den 2015-03-12 klockan 13:44
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-14, 08:39 #72
KPK KPK är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 138
KPK KPK är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 138
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Har du något exempel på en domän som inte går att redigera NS på? Detta är inne i vårt billingsystem där vi har kunder som gör dagliga uppdateringar på sina NS.
Det har i princip varit alla domäner jag har registrerat hos er. Lovisa har hjälpt mig i alla fallen men då har jag upplevt det som att det har krävts ett manuellt arbete hos er.

Vad gäller domäner med svenska tecken så tycks ert system inte kunna hantera det speciellt bra. Ex: vägval.se som jag har registrerat. Medan vagval.se har propagerat ok så ser jag på billing.missdomain.se att t.ex. fälten för namnservrar fortfarande är tomt trots att jag så sent som igår ändrade till mina egna. Domän registrerades för flera dagar sedan.
KPK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-14, 09:38 #73
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av KPK Visa inlägg
Det har i princip varit alla domäner jag har registrerat hos er. Lovisa har hjälpt mig i alla fallen men då har jag upplevt det som att det har krävts ett manuellt arbete hos er.

Vad gäller domäner med svenska tecken så tycks ert system inte kunna hantera det speciellt bra. Ex: vägval.se som jag har registrerat. Medan vagval.se har propagerat ok så ser jag på billing.missdomain.se att t.ex. fälten för namnservrar fortfarande är tomt trots att jag så sent som igår ändrade till mina egna. Domän registrerades för flera dagar sedan.
Hejsan!

Jag kikade igenom båda domänerna nu och dom pekar rätt mot nya Namnservrar. Du får gärna maila mig direkt på [email protected] istället om det är några fler så kan jag kolla dom.

Vi gjorde i torsdags en uppdatering på vår Kundzon så att NS uppdateras korrekt då vi såg att vissa fall så gjordes inte det.

Mvh, Fredrik
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-14, 10:18 #74
KPK KPK är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 138
KPK KPK är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 138
Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Hejsan!

Jag kikade igenom båda domänerna nu och dom pekar rätt mot nya Namnservrar. Du får gärna maila mig direkt på [email protected] istället om det är några fler så kan jag kolla dom.

Vi gjorde i torsdags en uppdatering på vår Kundzon så att NS uppdateras korrekt då vi såg att vissa fall så gjordes inte det.

Mvh, Fredrik
Jag är som sagt nöjd med er support, men inte med de buggar ni verkar ha i ert system. Vagval.se pekar rätt och propagerats korrekt, men vägval.se som registrerades vid samma tillfälle propagerar inte rätt och nu när jag var inne i kundzon i ert system och kollade namnservrar så ser det ut så som i bifogad fil.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Skärmklipp.JPG (84.7 KB, 7 visningar)
KPK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-14, 10:43 #75
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av KPK Visa inlägg
Jag är som sagt nöjd med er support, men inte med de buggar ni verkar ha i ert system. Vagval.se pekar rätt och propagerats korrekt, men vägval.se som registrerades vid samma tillfälle propagerar inte rätt och nu när jag var inne i kundzon i ert system och kollade namnservrar så ser det ut så som i bifogad fil.
Jag förstår det helt, man vill ju se att det står rätt även där inne. Domänen vägval.se pekar rätt men en visuell bugg i systemet gör att den inte visas rätt. Vår utvecklare håller på att se över varför den inte visas korrekt, vi åtgärdade det för alla nya ändringar men det är inte helt löst än för domäner som redan finns där vissa kan ha tomma rutor och några andra har våra NS istället för dom som är uppdaterade till. Detta är som sagt inget som påverkar domänen i säg utan bara vår KundZon som visar fel, vi har även skickat in detta som en bugg till WHMCS och förklarat för dom så dom kan redigera sitt system i framtiden.

Men om du nu skulle till exempel skriva in NS igen där så kommer det sparas och synas som det ska. Jag kollade även din domän och den pekar mot rätt namnservrar om man kollar direkt mot IIS:

https://www.iis.se/domaner/free/whois/

Här är ett utdrag från Whois:

state: active
domain: xn--vgval-gra.se (vägval.se)
nserver: ns4.linode.com
nserver: ns3.linode.com
nserver: ns2.linode.com
nserver: ns1.linode.com

Om du har några andra domäner du är osäker på så får du gärna maila mig direkt på [email protected] då jag svarar där snabbare, men jag sitter och går igenom hela ditt konto nu för att se om jag hittar någon annan domän som mot förmodan skulle peka fel.

Senast redigerad av Frebjo den 2015-03-14 klockan 10:48
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-15, 08:57 #76
KPK KPK är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 138
KPK KPK är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 138
Tusen tack för snabba svar, men när domänen fortfarande 5 dagar efter registreringen ännu inte propagerar rätt (ja det fungerar fortfarande inte!), så tror jag inte att det är en korrekt felbeskrivning.

Inte minst med tanke på att andra domäner som registrerades (utan svenska tecken) vid samma tillfälle propagerar ok.

Vad som står iis.se är ju en sak men det är någonting som inte är som det ska vara. Kolla gärna:

https://www.whatsmydns.net/#A/xn--vgval-gra.se
https://www.whatsmydns.net/#NS/xn--vgval-gra.se

Så har det sett ut de 3 senaste dagarna!

Jag har flera svenska domännamn som jag har registrerat hos Loopia och Binero, och liknande fördröjning brukar inte dyka upp.

FYI, ns syns fortfarande inte i missdomain.se-kundzon-hantera domäner. Dessutom tycks den femte ns raden alltid falla bort. Jag har faktiskt angett ns5.linode.com också.

Mvh,

Citat:
Ursprungligen postat av Frebjo Visa inlägg
Jag förstår det helt, man vill ju se att det står rätt även där inne. Domänen vägval.se pekar rätt men en visuell bugg i systemet gör att den inte visas rätt. Vår utvecklare håller på att se över varför den inte visas korrekt, vi åtgärdade det för alla nya ändringar men det är inte helt löst än för domäner som redan finns där vissa kan ha tomma rutor och några andra har våra NS istället för dom som är uppdaterade till. Detta är som sagt inget som påverkar domänen i säg utan bara vår KundZon som visar fel, vi har även skickat in detta som en bugg till WHMCS och förklarat för dom så dom kan redigera sitt system i framtiden.

Men om du nu skulle till exempel skriva in NS igen där så kommer det sparas och synas som det ska. Jag kollade även din domän och den pekar mot rätt namnservrar om man kollar direkt mot IIS:

https://www.iis.se/domaner/free/whois/

Här är ett utdrag från Whois:

state: active
domain: xn--vgval-gra.se (vägval.se)
nserver: ns4.linode.com
nserver: ns3.linode.com
nserver: ns2.linode.com
nserver: ns1.linode.com

Om du har några andra domäner du är osäker på så får du gärna maila mig direkt på [email protected] då jag svarar där snabbare, men jag sitter och går igenom hela ditt konto nu för att se om jag hittar någon annan domän som mot förmodan skulle peka fel.
KPK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-15, 09:37 #77
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Hej igen,

Jag har mailat dig direkt i ditt ärende hos vår kundtjänst.
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-06-18, 20:18 #78
Rbin Rbin är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 393
Rbin Rbin är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2010
Inlägg: 393
Hej när ska ni lösa buggen som gör att domäner som är upptagna går att köpa?
Har hänt både mig och min vän.

Tack.
Rbin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-06-18, 23:07 #79
Frebjos avatar
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Frebjo Frebjo är inte uppkopplad
Flitig postare
Frebjos avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Rbin Visa inlägg
Hej när ska ni lösa buggen som gör att domäner som är upptagna går att köpa?
Har hänt både mig och min vän.

Tack.
Hejsan, vår leverantör jobbar på att ta fram en uppdaterad version av sitt API som gör att rätt domäner visas som lediga och upptagna domäner visas som upptagna. Tråkigt att både du och din vän har råkat ut för detta, vi ber så mycket om ursäkt för det. Återkoppla gärna via PM om du inte fått hjälp med en återbetalning eller blivit ersatt med annan domän.

Ha en fin kväll och glad midsommar!

Senast redigerad av Frebjo den 2015-06-18 klockan 23:09
Frebjo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-09-07, 16:16 #80
hermi hermi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 84
hermi hermi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 84
Har det blivit sämre tryck på Miss domain?

Listan över senaste bud har inte rört sig på cirka en vecka:

seorankhigher.com 1095 kr
applikationsutvecklare.se 1787 kr
å.tv 110 kr
Qvbx.com 904 kr
doob.nu 115 kr
stockholmlimousine.se 10010 kr
bloggsida.se 10020 kr
jobbguide.nu 2104 kr
ragg.nu 283 kr
u.domains 9461 kr


Hänger folk på andra ställen? Typ Sedo, tradera?
hermi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:11.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017