Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Säljer koncept för webbutik (delvis dropshipping)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-10-02, 14:28 #1
MrClick MrClick är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 83
MrClick MrClick är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 83
Earth Säljer koncept för webbutik (delvis dropshipping)

Hej,

Jag köpte för ca 1½ år sedan en befintlig webbutik som hade en omsättning på ca. 30 000 kr i månaden inkl. moms, med en snittorder på ca 800 kr. Butiken var inom nischen accessoarer och har en nyckelordsdomän inom området i två varianter, ena med IDN och andra utan. Dessa domäner får man givetvis med på köpet.

I samband med att jag tog över webbutiken så påbörjade jag andra projekt som genererade bra mycket mer pengar vilket ledde att webbutiken hamnade i andra hand. Jag valde därför att stänga ner butiken tills vidare för jag kände att jag inte kunde leverera efter förväntan.

När projektet som tog upp all tid avslutades valde jag att ta upp arbetet med webbutiken igen vilket var nu i somras. Jag köpte in en snygg logotyp av en duktig designer, kontaktade en leverantör som hade en bra plattform och en design togs fram av designern som gjorde logotypen.

Jag hade även kontakt med de leverantörer som jag använde mig av tidigare och hörde så det var grönt att köra igång igen med alla dessa leverantörers produkter igen, och dom ville mer än gärna ha mig tillbaka. Vissa av dessa leverantörer skickade direkt från deras lager (dropshipping) medan andra ville att man skulle beställa till eget lager och sedan skicka till slutkund.

Tyvärr så rann även detta ut i sanden ännu en gång, men dess potential finns kvar. Antingen så tar man upp arbetet därifrån jag slutade, design och logotyp finns så det man behöver göra är att skriva avtal med e-handelsleverantören och skriva avtal med diverse betallösningar. Mata in fullt med produkter (kanske bara från dem som kör dropshipping?), skriva fina produkttexter och kör igång.

Jag kommer givetvis introducera dig för dom leverantörer jag köpt in varor/fått varor levererade genom dropship från. Det ingår även en pärm där det finns fler leverantörer inom produkterna.

Det finns även några satelitsajter, på egna domäner, någonstans om jag minns rätt. Ett par stycken, om dom inte gått ut som följer med i köp. Någon vidare SEO-arbete med butiken gjorde jag aldrig, men när jag drev den så hade den i snitt 3000 besökare per månad organisk trafik.

Prislappen för det här paketet är femsiffrigt. Jag säljer genom mitt företag så moms tillkommer på priset. Prislappen är främst satt efter domännamnet och logotypen som är framtagen.

Förstår att du blir nyfiken på domännamnet, vad butiken faktiskt säljer, hur logotyp och design som är framtagen ser ut m.m.. men eftersom jag är trött på oseriösa spekulanter så vill jag att OM du faktiskt är SERIÖST intresserad, skicka ett meddelande här på wn till mig med ditt telefonnummer så ringer jag upp dig så förklarar jag mer. Givetvis får du ett mail med hur logotyp och design ser ut också i samband med samtalet.

Spar både din och min tid, skicka bara meddelande om du är seriöst intresserad. Det innebär att denna tråd också kan hållas ren från eventuella kommentarer eller frågor. Finns det flera spekulanter som är intresserade av att köpa detta, kommer givetvis en budgivning starta. MEN jag föredrar en snabb och smidig försäljning då jag inom en snar framtid (inte inom samma nisch) kommer starta upp en fysisk butik som kommer ta all min tid.
MrClick är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-14, 00:18 #2
MrClick MrClick är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 83
MrClick MrClick är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 83
Bump! Någon intresserad? Skänks nästan bort..
MrClick är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-14, 00:40 #3
Nani Nani är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 16
Nani Nani är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 16
Jag vill inte slösa din tid heller, så du kan kanske skriva ut vad det är för inriktning på produkten/webbshoppen?
Nani är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-14, 09:24 #4
MrClick MrClick är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 83
MrClick MrClick är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 83
Det står i andra meningen, men när du ändå frågar: accessoarer.
MrClick är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-14, 09:32 #5
Monkboll Monkboll är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 157
Monkboll Monkboll är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 157
Omsättning på 30k säger inte så mycket..
Hur stor del av detta va vinst? Hur mycket jobb krävde sidan när den rullade?
Antar att vinsten inte va så stor när omsättningen bara är 30k?

"Prislappen är främst satt efter domännamnet och logotypen som är framtagen."
Du säljer helt enkelt ett domän du inte vill säga och en logotyp du inte vill visa?
Monkboll är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-14, 13:49 #6
Nani Nani är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 16
Nani Nani är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 16
Citat:
Ursprungligen postat av MrClick Visa inlägg
Det står i andra meningen, men när du ändå frågar: accessoarer.
Jag såg det, men accessoarer kan betyda rätt så mycket:

Citat:
Accessoarer, eller accessoirer, från franskans Accessoire de mode (ung. tillbehör till modet), betecknar inom modet tillbehör som handskar, skärp, skor, väskor, scarfar, smycken eller hattar som i form och färg överensstämmer med resten av klädseln och på så sätt skapar en enhetlig modeform. Till viss klädsel, till exempel klänningen "den lilla svarta", är valet av accessoarer särskilt viktigt.

Ordet "accessoar" kan också användas bildligt för något som används för stilens skull snarare än i egensyfte. Till exempel kan speciella politiska åsikter användas som accessoarer för den som vill passa in i en trend eller en subkultur.
Om du bestämmer dig att sälja så få du gärna skriva vad det är exakt du säljer (går lika bra i pm) så återkommer jag om det är av intresse.
Nani är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-14, 21:45 #7
MrClick MrClick är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 83
MrClick MrClick är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 83
Citat:
Ursprungligen postat av Monkboll Visa inlägg
Omsättning på 30k säger inte så mycket..
Hur stor del av detta va vinst? Hur mycket jobb krävde sidan när den rullade?
Antar att vinsten inte va så stor när omsättningen bara är 30k?

"Prislappen är främst satt efter domännamnet och logotypen som är framtagen."
Du säljer helt enkelt ett domän du inte vill säga och en logotyp du inte vill visa?
Jag la knappt ner något jobb på sidan, därav att den dog ut. 30 lax var inkl moms så blev väl inte mycket pengar direkt, men marginalerna var helt okej.

Jag säger mer än gärna vilket domännamn det rör sig om och logotypen visar jag också mer än gärna. Anledningen att jag valt telefonkontakt är för att jag vill sortera bort dom som bara är nyfikna och inte seriöst intresserade vilket dem flesta verkar vara nu för tiden.
MrClick är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-14, 23:34 #8
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av MrClick Visa inlägg
Anledningen att jag valt telefonkontakt är för att jag vill sortera bort dom som bara är nyfikna och inte seriöst intresserade vilket dem flesta verkar vara nu för tiden.
Det är väl inte så konstigt om intresset är lågt när allt är så hemligt att man inte kan göra en bedömning om huruvida det ens är en intressant bransch.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-14, 23:55 #9
MrClick MrClick är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 83
MrClick MrClick är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 83
Det är flera seriösa som lämnat nummer tidigare som jag haft telefonkontakt med och det har fungerat alldeles ypperligt tycker jag.

Anledningen till varför jag är så "hemlig" är för att i början av min tid på internet sålde jag en hemsida här.. min MFA sida var ensam i toppen men så fort jag sagt vad sidan hette till s.k. "spekulanter" fanns det 3-4 sidor till... känns inte som någon slump.
MrClick är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-04-15, 02:51 #10
Nani Nani är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 16
Nani Nani är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 16
Citat:
Ursprungligen postat av MrClick Visa inlägg
Det är flera seriösa som lämnat nummer tidigare som jag haft telefonkontakt med och det har fungerat alldeles ypperligt tycker jag.
Det är ju jättebra, då har du la inga problem att sälja din sida eller?
Nani är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017