Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Fångar Catch.info lediga domäner fort?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-18, 11:22 #21
frecka frecka är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 410
frecka frecka är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 410
Är inte catch.info en sida där man bara kan se när domäner går ut som har varit registrerade förut?
frecka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-18, 13:41 #22
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Hur som helst lägger jag ett bud på domänen hos catch.info och ska försöka hitta andra som tillhandahåller likadana tjänster med snapback så får vi se vem som vinner. om någon annan gör likadant vill jag gärna att den postar här vilket företag som fick domänen åt dig!
Jag fårstår verkligen inte hur det är ämnat att hjälpa dig i din frågeställning..

Om person 1 lagt bud hos 10 registrarer och en av dessa 10 registrerar den åt dig, så betyder det VERKLIGEN INTE att resterande 9 är mindre lyckosamma.

Vissa av dessa registrarer försöker snappa 30-40 domäner vissa dagar, medan vissa andra ett mycket litet antal.

Vissa domäner är dessutom mer eftertraktade än andra domäner och det innebär att fler registranter lägger snapbackorders.

Vissa registrarer erbjuder endast att försöka registrera domänen till en unik registrant, medan andra registrarer erbjuder snapbackbokning av samma domän till ett flertal registranter och genomför sedan en "round robin" för att slumpa till vem de försöker snappa domänen.

Det finns även de "snapbackregistrarer" som registrerar ett mycket stort antal "mindre eftertraktade" domännamn under dessa tider, vilket, som sagts i tråden, ger ganska missvisande statistik, sett till "totalen" för de två första timmarna varje morgon för frisläppta domäner (de 2 första timmarna brukar vara "praxis" att räkna som snapback.

Det jag menar kan vara missvisande är att även om en registrar registrerat xxx antal frisläppta domäner, så behöver det inte funnits någon som helst konkurrens från annan registrant/registrar..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-29, 19:11 #23
Shaaw Shaaw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 107
Shaaw Shaaw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 107
Jo men om 100 personer använt sig av 10 olika snapback tjänster och 99 av dom fått domänen genom catch.info så måste det väl ändå betyda att catch.info är bäst?
Försökte få igång en diskussion här där folk delar med sig av vilka snapback tjänster dom använt sig av vid et tillfälle, hur mycket de betalt, vilken domän och av vilken snapback tjänst dom fick domänen av.

Det är klart att det inte går att säga när man använder sig av ett företag en gång och det är därför jag vill ha fleras synpunkter!
Shaaw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-30, 12:55 #24
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Ursprungligen postat av Shaaw Visa inlägg
Jo men om 100 personer använt sig av 10 olika snapback tjänster och 99 av dom fått domänen genom catch.info så måste det väl ändå betyda att catch.info är bäst?
Försökte få igång en diskussion här där folk delar med sig av vilka snapback tjänster dom använt sig av vid et tillfälle, hur mycket de betalt, vilken domän och av vilken snapback tjänst dom fick domänen av.

Det är klart att det inte går att säga när man använder sig av ett företag en gång och det är därför jag vill ha fleras synpunkter!
Nej det behöver det inte betyda - och det är dessutom inte någon enda på WN som KAN veta..(mer än mig själv, eftersom ingen annan har vetskap om hur loggen ser ut i form av antal försök/konkurrens mm) ..och jag har ingen anledning eller intresse att berätta vilken eller vilka registrarer som är bäst intrimmade, speciellt eftersom det hela också innehåller en skopa tur - även om den turen i många fall är nere på ms-nivå..

Att Catch sedan började erbjuda .se-domäner i början av augusti efter flera års uppehåll kan vara intressant att veta. Men precis som många andra här inne så kan jag berätta att de snappar genom .se:s ende Österrikiska registrar..
https://www.iis.se/domaner/registrer...sta?country=AT

Sedan behöver du vara medveten om att betalningsmodellerna kring bokning/beställning varierar friskt med alltifrån hur lång tid innan du lägger en beställning till ren budgivning om att kunna lägga en beställning av ett specifikt domännamn..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-31, 17:39 #25
Shaaw Shaaw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 107
Shaaw Shaaw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 107
Nä men eftersom inte du vill berätta för oss så är det väl upp till oss att ta reda på det?
Shaaw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-31, 17:42 #26
Shaaw Shaaw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 107
Shaaw Shaaw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 107
Citat:
Ursprungligen postat av frecka Visa inlägg
Är inte catch.info en sida där man bara kan se när domäner går ut som har varit registrerade förut?
Näe man kan beställa domäner som har tagits bort eller någon glömt att betala för. Jag har iaf lagt ett bud. Sen får jag se om jag får den eller inte xD ;D
Shaaw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-31, 22:21 #27
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Ursprungligen postat av Shaaw Visa inlägg
..så är det väl upp till oss att ta reda på det?
ok, vet inte om du förstod innebörden av vad jag skrev, men det är väl bara att önska dig lycka till då..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-01, 00:30 #28
Shaaw Shaaw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 107
Shaaw Shaaw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 107
Jag tror ändå att man skulle kunna ta reda på ungefär vilka som är bästa när det gäller snapback genom att alla berättar sina erfarenheter. Visserligen inte om det bara är ett fåtal men är det många borde man kunna få sig en bild. x) dock verkar det inte vara så många här som delar med sig (A)
Shaaw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-01, 08:16 #29
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
Citat:
Ursprungligen postat av Shaaw Visa inlägg
Jag tror ändå att man skulle kunna ta reda på ungefär vilka som är bästa när det gäller snapback genom att alla berättar sina erfarenheter. Visserligen inte om det bara är ett fåtal men är det många borde man kunna få sig en bild. x) dock verkar det inte vara så många här som delar med sig (A)
Till en början tyckte jag I.S var en aning otrevlig, men det är fan befogat.

Hur svårt kan det vara att kolla vilka registrarer som fått de bra domänerna? Titta t.ex. på Domainstat.se o så får du avgöra själv vilka som troligtvis är "premiumdrops" och därefter se vilka registrarer som varit framgångsrika..... Catch(Haddad) är en av de sämsta FYI.
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-11-02, 18:16 #30
Shaaw Shaaw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 107
Shaaw Shaaw är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2011
Inlägg: 107
Men hur svårt kan det vara att skriva vilka tjänster som man upplevt som bra och de man upplevt som dåliga? Det är ju inget tvång för dig kippex att läsa den här tråden (A)
Shaaw är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
domännamn, lediga domäner, lediga domännamn


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:55.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017