Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bästa sättet att spendera 14.400 kr på annonsering

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-09-10, 11:27 #1
Thomas E Thomas E är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 85
Thomas E Thomas E är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 85
gulasidorna.se (Eniro) har i år som vanligt höjt sitt pris på en bassida, nu till 14.400 kr + MOMS. Här är min sida som exempel:
http://gulasidorna.eniro.se/query?wh..._code=63876996

Enligt eniros egen statistik visades sidan 900 gånger förra året, 500 personer klickade sig vidare till min hemsida. Årspriset var 12.000 kr.

Nu är jag trött på att de höjer priset varje år med 2000 kr utan att ge mer trafik, snarare mindre. Så jag säger upp sidan och har 14.400 kr att spendera under året på något annat sätt att få in kunder till min hemsida.

Jag säljer gamla filmaffischer på seriesam.com. Jag har bara ett ex av varje vara, priserna är ganska höga. De som handlar gör stora inköp (500-1000 kr i genomsnitt). Så det är nog inte lönsamt att annonsera så att man får in massor med besökare, de kollar bara runt och tycker att priserna är för höga. Man måste hitta de personer som har ett verkligt intresse för film, eller heminredning. Troligen var klicken från gulasidorna "bra" klick.

Vilket är bästa sättet att använda 14.400 kr för att få in köpstarka kunder till hemsidan?
Thomas E är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 11:44 #2
Jockes avatar
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 690
Jocke Jocke är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jockes avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 690
Köp en butik på blocket (http://www.blocket.se/li?ca=11_s&fk=1&s=1) och lägg upp så många produkter du frå råd med.

Har för mig att vår butik kostar 4000kr ex moms och en annons kostar kanske 30 ink moms

Blir mycket blocketannonsering för 14´400. garanterat fler besökare än eniro.

Jag brukar skratta o lägga på luren när Eniro ringer.
Jocke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 13:22 #3
palmiks avatar
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 345
palmik palmik är inte uppkopplad
Flitig postare
palmiks avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 345
Tror blocket kan vara en bra idé, men då du säger att dina produkter mer är samlarprylar och förmodligen lätta att skicka så måste det väll ändå vara bättre att köra e-bay worldwide plus lokala varianter som tradera.

Är inte blocket väldigt tidskrävande vad gäller att lägga upp annonser?
palmik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 13:37 #4
Thomas E Thomas E är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 85
Thomas E Thomas E är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 85
blocket känns som ett bra förslag. Där finns bara personer som verkligen vill handla. Annonspengarna ska i första hand få in tänkbara kunder till min hemsida, inte sälja utanför seriesam.com. Men antagligen får man som bonus in kunder till hemsidan med bra annonser på blocket.

ebay är mindre bra. Jag har sålt där tidigare. Men sedan översvämmades ebay av affisch-kopior vilket ger mycket låga slutpriser. För mig är det bättre att köpa där.

tradera satsar jag redan 20-25.000 kr på, fungerar bra. Jag tror inte jag behöver lägga mer pengar där.
Thomas E är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 14:49 #5
j3rk3rs avatar
j3rk3r j3rk3r är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 289
j3rk3r j3rk3r är inte uppkopplad
Medlem
j3rk3rs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 289
Adworks funkar bra för många, har dock inte testat det själv.
j3rk3r är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 15:18 #6
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Jag har fått för mig att annonser via Blocket är som att be skatteverket om revision. För en tid sedan så var det flera nyhetsinslag i både tv och i tryckt media, om att skatteverket numera aktivt letar efter företag som säljer via de här sidorna. De verkar utgå ifrån att i stort sett alla fuskar och kör just denna försäljning svart.

Har man ordning på sina papper så överlever man så klart en revision. Därmed inte sagt att man vill ha en revision. Det kommer att kosta en pengar även om man från början trodde att precis allt var i sin ordning.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 20:53 #7
Thomas E Thomas E är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 85
Thomas E Thomas E är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 85
Jag har redan reviderats pga stor omsättning på tradera, så det är inget problem. Hörde om någon som sålde 20.000 småprylar på tradera utan att skatta. Sedan skickade han in fel svar på skattemyndighetens frågor...
Thomas E är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-10, 21:13 #8
brottaren84 brottaren84 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 38
brottaren84 brottaren84 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 38
Jag är en av dom största annonsörena enligt blocket.se på blocket, vi annonserar för ca 45.000 kr i månaden och har gjort det i snart 2 år och vi har aldrig varit med om någon revision.

Det du ska tänka på när det gäller blocket är att annonserna snabbt bli gamla.
Förnya ofta är mitt tips och byt län varjegång du förnyar.
brottaren84 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-11, 11:51 #9
Thomas E Thomas E är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 85
Thomas E Thomas E är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2006
Inlägg: 85
Det är ju intressant, hur man lägger upp en blocket-strategi. Om man ändå säljer över hela Sverige via webb-butik så antar jag att man roterar "städer" varannan månad t.ex, eftersom flertalet bara söker inom närområdet. Har du lust får du gärna ge lite strategi-tips för (kommande) storannonsörer här.
Thomas E är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-09-11, 18:55 #10
brottaren84 brottaren84 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 38
brottaren84 brottaren84 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 38
Jag säljer ju grejer som ingen vet att dom vill ha förens dom ser det.
Därför är det ju viktigt för mig att mina grejer syns för det är ingen soim går in och söker på något av mina grejer.

Det kan nog vara lite anorlunda med dina grejor

I stockholm t.ex. , där hamnar annonsen du lägger in på morgonen på 30 sidan till kvällen och då är det ganska lätt att räkna ut att den annonsen inte kommer att visas för någon som inte söker på grejen.

Men Norrland t.ex där kan annonsen ligga kvar på 1:a sidan i 3-4 dagar


Jag säljer grejer över hela sverige så varje gång jag ska förnya en annons så byter jag län d.v.s två gånger om dagen.

Jag tror jag kanske har gett lite tips iallafall, men som sagt jag vet mycket lite om marknaden för filmaffischer
brottaren84 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017