Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbföretag hemsida

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-30, 17:53 #11
ACarlsson ACarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 41
ACarlsson ACarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Vid första anblick håller jag inte med Ciffan vad gäller språket. Jag tycker det är ganska bra (jämfört med andra sajter). Hittade dock särskrivningen "programmerings önskemål" som är tragisk för en särskrivningshatare som mig. Antingen skriver man ihop, eller så hittar man en annan meningsuppbyggnad.

Vad gäller designen så tycker jag en är snygg. Web 2.0 så det rinner till i fi**an på mig. Tycker dock inte om de blå menyknapparna. De är för bleka och borde "sticka ut mer" på sajten.
Tack. Jag ska ta och titta över texterna på sidan noggrannare när jag har tid.
Menyknapparna ska jag se vad jag gör åt.
ACarlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-30, 18:36 #12
ACarlsson ACarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 41
ACarlsson ACarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av cyner Visa inlägg
Sidan är snygg och välgjord med några undantag:

- För mycket whitespace ovanför ex. menyraden och rubrikerna
- För litet typsnitt och för liten "radhöjd" (line-height)
- Texten i logotypen är för liten, vilket gör den svårläst

Jag vet dock fortfarande inte exakt vad företaget erbjuder. Är det webbdesign, CMS-konfigurering, programmering eller vad? Och vad är en "hemsida" som ni bygger? Är det en sida som WN.se eller en personlig hemsida med två statiska html-sidor?
Ska kika närmare på de 3 sakerna du radat upp.

Vi bygger hemsidor efter alla önskemål från grunden.
Programmering, webbdesign, logotypsskapande, spelar ingen roll.
Ska ordna så det framgår mer i texten sen när jag har tid att sätta mig och fundera.
ACarlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-30, 18:55 #13
ACarlsson ACarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 41
ACarlsson ACarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Jag tänker varken ge positiv eller negativ kritik, jag ger KONSTRUKTIV kritik, dvs kritik som du kan använda som underlag för att göra förbättringar.

Bra kritik är ju bara rygg-dunkningar som inte leder någon vart utan bara invaggar dig i en falsk trygghet om att du gjort precis allt rätt.

Negativ kritik är lika illa som positiv kritik, men den ger bara dåliga vibbar och leder inte heller någon vart.

Konstruktiv kritik ger dig sakliga kommentarer på konkreta svagheter och förbättringsförslag som du kan använda för att förbättrra din webbplats. Den perfekta lösningen finns inte utan man kan alltid ge konstruktiv kritik för att förbättra något.

Jag har enbart bedömt Startsidan.

INNEHÅLLET

MÅLGRUPP
Vem är egentligen er primära målgrupp? Det framgår inte på ett tydligt sätt. Alternativt är den för bred, begränsa målgruppen så den blir så snäv att ni blir den bästa leverantören för den målgruppen.

ÄNDAMÅL
Vad vill ni uppnå med webplatsen? Att de ska förstå vad som är unikt med ert företag och vilken målgrupp ni riktar er till? Är väldigt oklart! Det är viktigt att fokusera vad webbplatsen ska göra för besökaren, vad får besökaren ut av att besöka webbplatsen.

VISION
Vad har ni för långsiktig vision med er verksamhet, jag menar något riktigt ambitiöst! Intrycket är väldigt "tamt", känns inte som det fnns någon "karaktär" eller något som utmärker er jämfört med andra webbyråer som det går 20 på dussinet idag. Visa upp er unika inriktning....


LEVERERAT VÄRDE
Rent konkret, vad leverearr er webbplats för värde till besökaren?

Konkreta texeter:
Hela rutan med "Snabbfakta" känns totalt intetsägande:

"Snabbfakta
Vi på Designfuture erbjuder tjänster inom webbproduktion på ett enkelt och kundanpassat sätt till mycket konkurrenskraftiga priser, utan att för den skull minska på kvalitén.
Hemsidorna byggs helt från grunden efter kundens önskemål så att hemsidan blir unik för varje kund. Med Designfuture får du som kund ett mycket prisvärt resultat. Alla våra tjänster finns att läsa om här på Designfuture.se.
Vi hoppas kunna tillfredställa alla era önskemål. "

Jag förstår inget av vad detta ska ge mig för värde som besökare? Skriv in något konkret som ni gör eller som ni kan leverera till kunden som utmärker er över mängden andra webbyråer. Vad är det som berättigar er att finnas på marknaden? Rent konkret menar jag då, ge oss något UNIKT, som väcker intresse hos en kund!

Ta bort alla refernser till "konkurrenskraftiga priser" och allt som gör att ni framstår som ett billighetsföretag som skjuter fram att ni har lägre priser än konkurenterna. Visa i stället på vad ni kan leverera för unika lösningar för era kunder som de inte kan få hos era konkurenter. Vad kan ni levrera för värde till kunden? Visa det!

Ta bort refernser till "att ni blivit kommanditbolag" det ger ett ganska taffligt intryck då väldigt många bolag är AB. Det är en "icke-nyhet" som är irrelevant för en potentiell kund.

FÖRTROENDE
På vilket sätt skapar webbplatsen förtroende för er verksamhet hos er målgrupp?

Sidan känns opersonlig, lägg dit bilder på några personer som jobbar på företaget, VD, delägarna eller något annat som skapar ett personligt intryck och skapar förtroende för er som människor och därmed i slutändan även företaget.


LOGGAN
Svårt att läsa ut företagsnamnet(firman) av det använda typsnittet, det ger inte något ökat förtroende för ett företag som är specialicerat på att leverera webbplatser till andra företag. Typsnitett ger ett väldigt "tekniskt" intryck, borde ge ett mer "mjukt" intryck. Kan troligen förbättras.


FORMATERING/LAYOUT
Typsnitt på texten är extremt liten och svårläst i synnerhet för mig som behöver glasögon

Ni har bara disponerat en bråkdel av bildskämens utrymme, ger ett mindre bra intryck, utnyttja hela skärmstorleken då de flesta idag har minst 17"-skärmar på sina bärbara, ni är knappast intresserade av kunder som fortfarande sitter med 600*800 skärmar, fokusera på kunderna, inte på gamla stofiler som kräver att ni ska stödja teknik som är 20 år gammal.

Röd text är normalt enbar tför varningstexter, bör inte användas i löpande text eller normala rubriker, använd hellre enkel vanlig svart text.

LOGGAN
Om vi börjar med loggan så kommer den inte att ändras. Detta p.g.a att vi har tryckt för mycket saker för att kunna ändra denna och för att vi anser oss vara nöjda.


INNEHÅLLET
Tack för de punkter du radat upp. Jag kommer tänka på att få med dessa punkter när jag skriver de nya texterna. Ska även ändra så det inte framstår att vi är kommanditbolag lika mycket.

Startbilden
Jag kommer ändra den när jag kommit på någonting bättre. Fick lite nya tankar nu av ditt inlägg.

FORMATERING/LAYOUT
Typsnittet kommer ändras till större snart, eftersom det verkar vara några fler som tycker som dig.

Storleken på layouten kommer kollas upp och ändras om så behövs. På de datorer jag kollat tar den lagom stor del av utrymmet. Jag har 19" skärm med skärmupplösningen 1152x862.

Att röd text endast är för varningstexter har jag inte tänkt på. Men du kan ha rätt. Kommer testa om det ser bra ut att använda svart eller någon annan färg.

Senast redigerad av ACarlsson den 2009-09-30 klockan 18:57
ACarlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-08, 08:48 #14
RLM_JPs avatar
RLM_JP RLM_JP är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 58
RLM_JP RLM_JP är inte uppkopplad
Medlem
RLM_JPs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 58
Språket - du måste nog göra mer åt saken än att själv se över texter på din och dina kunders sajter. Jag skulle rekommendera att du skaffar en utomstående som ser över texter, menyer och rubriker. Någon som antingen har språkinriktad utbildning eller en naturlig fallenhet, men någon som kan dubbel- och trippelkolla saker innan de når andras ögon.

Du verkar vara en kompetent webbmakare, med ett bra och öppet arbetssätt att döma av hur pass personligt anpassade och inriktade dina referens-sajter är, men det funkar inte att skriva "Startisda" istället för "Startsida". Spela på dina styrkor och lär dig att ta hjälp där du behöver.
RLM_JP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-17, 00:21 #15
ACarlsson ACarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 41
ACarlsson ACarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 41
Har nu ändrat texten på Startsidan och Företaget.

Blev det någon förbättring?
ACarlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-17, 13:01 #16
mcfluff mcfluff är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 477
mcfluff mcfluff är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 477
Designpast.se
mcfluff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-17, 16:41 #17
ACarlsson ACarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 41
ACarlsson ACarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av mcfluff Visa inlägg
Designpast.se
Vad menar du?
ACarlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017