Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbföretag hemsida

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-20, 01:15 #1
ACarlsson ACarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 41
ACarlsson ACarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 41
Standard Webbföretag hemsida

Hej!

Har nu lanserat mitt företags nya hemsida och vill höra lite vad ni tycker.

Adress:
BORTTAGEN

Ge gärna bra och dålig kritik.


Tack på förhand
// Anton

Senast redigerad av ACarlsson den 2011-06-27 klockan 15:48
ACarlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-20, 01:33 #2
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 374
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 374
Tycker sidan känns lite väl stram och tråkig. För lite färger och för mycket vitt utrymme. Lite mer bildmaterial skulle inte skada. Sektionen "Slumpad Referens" finns på alla sidor förutom just på landningssidan. Det känns bakvänt eftersom det är referenserna som är det starkaste försäljningsargumentet och det som du i första hand vill visa upp.
Bjorne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-20, 02:23 #3
Ciffans avatar
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Ciffan Ciffan är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Ciffans avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 819
Favicon - som jag gillar när jag bokmärkt sidor - ska vara där enligt källkoden men det tycks som om själva ico-filen saknas. Eller är jag ute och cyklar nu?!

Sidbeskrivningar skulle nog inte skada hos Google mfl

Röd text har sina problem och de blir inte mindre av kursiveringen - normal text, är mitt råd

Håller med Bjorne om att det inte skulle skada med mer bilder

Länka epostadressen under "Kontakt". Som kund vill jag kunna klicka om jag föredrar att skicka meddelande med mitt eget epostprogram

Språket
Detta är inte kul att skriva. Jag förstår att du inte säljer texttjänster utan att kunden ska leverera texterna men tyvärr drar språket ner intrycket av sidorna.

Har du skrivit om många gånger och sedan bara läst det på skärm? I så fall rekommenderar jag dig att skriva ut det på papper - de flesta ser det tydligare så.

För det finns en del märklig grammatik (felaktig skulle min gamla svensklärare sagt), inkonsekvenser, stavfel och särskrivningar.
Ciffan är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-22, 19:21 #4
ACarlsson ACarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 41
ACarlsson ACarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 41
Okej ska tänka på det där med mer bilder och se vad jag kommer på.

Bjorne:
Jag ska fundera om jag ska ha "Slumpad Referens" på förstasidan också.


Ciffan:
Ang. favicon så har jag ordnat det nu. Hade glömt kvar den på datorn.

Nu länkat epostadressen på kontakt också.

Får ta och kika igenom texten sen. Men helt klart viktigt att det låter/ser bra ut.
Har bara skrivit och läst det på skärm som du skriver.

Blev det bättre nu utan kursiveringen på röda rubrikerna?



Tack för kommentarerna, bra att andra kommenterar och påminner om t.ex. favicon Annars hade det nog dröjt innan man tänkt på det.
ACarlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-26, 13:17 #5
inuDesigns avatar
inuDesign inuDesign är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 1
inuDesign inuDesign är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
inuDesigns avatar
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 1
jag har en fundering om en av sidorna du gjort, nämligen hockeymålvakt.se..

varför i all webbens namn har du använt dig av frames på sidan??
När det finns bättre sätt, ur många synvinklar...
inuDesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-26, 14:42 #6
fr33r1d3 fr33r1d3 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 113
fr33r1d3 fr33r1d3 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 113
Tycker det ser ganska stilrent och bra ut.
Några småsaker med stavningen som någon annan redan nämnt.
fr33r1d3 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-27, 01:45 #7
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Jag tänker varken ge positiv eller negativ kritik, jag ger KONSTRUKTIV kritik, dvs kritik som du kan använda som underlag för att göra förbättringar.

Bra kritik är ju bara rygg-dunkningar som inte leder någon vart utan bara invaggar dig i en falsk trygghet om att du gjort precis allt rätt.

Negativ kritik är lika illa som positiv kritik, men den ger bara dåliga vibbar och leder inte heller någon vart.

Konstruktiv kritik ger dig sakliga kommentarer på konkreta svagheter och förbättringsförslag som du kan använda för att förbättrra din webbplats. Den perfekta lösningen finns inte utan man kan alltid ge konstruktiv kritik för att förbättra något.

Jag har enbart bedömt Startsidan.

INNEHÅLLET

MÅLGRUPP
Vem är egentligen er primära målgrupp? Det framgår inte på ett tydligt sätt. Alternativt är den för bred, begränsa målgruppen så den blir så snäv att ni blir den bästa leverantören för den målgruppen.

ÄNDAMÅL
Vad vill ni uppnå med webplatsen? Att de ska förstå vad som är unikt med ert företag och vilken målgrupp ni riktar er till? Är väldigt oklart! Det är viktigt att fokusera vad webbplatsen ska göra för besökaren, vad får besökaren ut av att besöka webbplatsen.

VISION
Vad har ni för långsiktig vision med er verksamhet, jag menar något riktigt ambitiöst! Intrycket är väldigt "tamt", känns inte som det fnns någon "karaktär" eller något som utmärker er jämfört med andra webbyråer som det går 20 på dussinet idag. Visa upp er unika inriktning....


LEVERERAT VÄRDE
Rent konkret, vad leverearr er webbplats för värde till besökaren?

Konkreta texeter:
Hela rutan med "Snabbfakta" känns totalt intetsägande:

"Snabbfakta
Vi på Designfuture erbjuder tjänster inom webbproduktion på ett enkelt och kundanpassat sätt till mycket konkurrenskraftiga priser, utan att för den skull minska på kvalitén.
Hemsidorna byggs helt från grunden efter kundens önskemål så att hemsidan blir unik för varje kund. Med Designfuture får du som kund ett mycket prisvärt resultat. Alla våra tjänster finns att läsa om här på Designfuture.se.
Vi hoppas kunna tillfredställa alla era önskemål. "

Jag förstår inget av vad detta ska ge mig för värde som besökare? Skriv in något konkret som ni gör eller som ni kan leverera till kunden som utmärker er över mängden andra webbyråer. Vad är det som berättigar er att finnas på marknaden? Rent konkret menar jag då, ge oss något UNIKT, som väcker intresse hos en kund!

Ta bort alla refernser till "konkurrenskraftiga priser" och allt som gör att ni framstår som ett billighetsföretag som skjuter fram att ni har lägre priser än konkurenterna. Visa i stället på vad ni kan leverera för unika lösningar för era kunder som de inte kan få hos era konkurenter. Vad kan ni levrera för värde till kunden? Visa det!

Ta bort refernser till "att ni blivit kommanditbolag" det ger ett ganska taffligt intryck då väldigt många bolag är AB. Det är en "icke-nyhet" som är irrelevant för en potentiell kund.

FÖRTROENDE
På vilket sätt skapar webbplatsen förtroende för er verksamhet hos er målgrupp?

Sidan känns opersonlig, lägg dit bilder på några personer som jobbar på företaget, VD, delägarna eller något annat som skapar ett personligt intryck och skapar förtroende för er som människor och därmed i slutändan även företaget.


LOGGAN
Svårt att läsa ut företagsnamnet(firman) av det använda typsnittet, det ger inte något ökat förtroende för ett företag som är specialicerat på att leverera webbplatser till andra företag. Typsnitett ger ett väldigt "tekniskt" intryck, borde ge ett mer "mjukt" intryck. Kan troligen förbättras.


FORMATERING/LAYOUT
Typsnitt på texten är extremt liten och svårläst i synnerhet för mig som behöver glasögon

Ni har bara disponerat en bråkdel av bildskämens utrymme, ger ett mindre bra intryck, utnyttja hela skärmstorleken då de flesta idag har minst 17"-skärmar på sina bärbara, ni är knappast intresserade av kunder som fortfarande sitter med 600*800 skärmar, fokusera på kunderna, inte på gamla stofiler som kräver att ni ska stödja teknik som är 20 år gammal.

Röd text är normalt enbar tför varningstexter, bör inte användas i löpande text eller normala rubriker, använd hellre enkel vanlig svart text.

Senast redigerad av Conny Westh den 2009-09-27 klockan 11:12
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-27, 04:13 #8
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Vid första anblick håller jag inte med Ciffan vad gäller språket. Jag tycker det är ganska bra (jämfört med andra sajter). Hittade dock särskrivningen "programmerings önskemål" som är tragisk för en särskrivningshatare som mig. Antingen skriver man ihop, eller så hittar man en annan meningsuppbyggnad.

Vad gäller designen så tycker jag en är snygg. Web 2.0 så det rinner till i fi**an på mig. Tycker dock inte om de blå menyknapparna. De är för bleka och borde "sticka ut mer" på sajten.

Senast redigerad av kw_wasabi den 2009-09-27 klockan 07:13 Anledning: Censur för de känsliga
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-29, 09:45 #9
cyners avatar
cyner cyner är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 74
cyner cyner är inte uppkopplad
Medlem
cyners avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 74
Sidan är snygg och välgjord med några undantag:

- För mycket whitespace ovanför ex. menyraden och rubrikerna
- För litet typsnitt och för liten "radhöjd" (line-height)
- Texten i logotypen är för liten, vilket gör den svårläst

Jag vet dock fortfarande inte exakt vad företaget erbjuder. Är det webbdesign, CMS-konfigurering, programmering eller vad? Och vad är en "hemsida" som ni bygger? Är det en sida som WN.se eller en personlig hemsida med två statiska html-sidor?
cyner är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-09-30, 17:49 #10
ACarlsson ACarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 41
ACarlsson ACarlsson är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av inuDesign Visa inlägg
jag har en fundering om en av sidorna du gjort, nämligen hockeymålvakt.se..

varför i all webbens namn har du använt dig av frames på sidan??
När det finns bättre sätt, ur många synvinklar...
Det största valet till frames var för att menyn skulle funka bra. Hade gått att lösa på annat sätt men jag valde att lösa det så i det här fallet.
ACarlsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017