Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Webbplats för litet webbföretag

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-10-10, 02:08 #11
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Fliken "start" känns helt meningslös, den tillför inget av värde för besökaren. Ta bort den fliken helt.

Fliken tjänster passar betydligt bättre som första sida.

I Fliken "Egna Projekt" står det en rad om att ditt företag "Förutom konsultuppdrag utvecklar Davén Data också egna webbtjänster."

Du nämnet konsultuppdrag i förbigående fast det troligen är lejonparten av din önskade verksamhet. Gör en helt egen flik med "kundreferenser" från dian konsultuppdrag, det är troligen det absolut viktigaste du kan förmedla.

Fliken "om företaget" känns ganska personlig, det kanske borde vara lite mer info om "företaget" och lite mindre om "privatpersonen", det personliga ska inte gå till överdrift men detta är ett gränsfall, det kan förbättras men jag är lite osäker på exakt vad.

Bilden är väl hyfsad, du ser lite okammad ut och det är ett veck i draperiet i bakgrunden, i övrigt är bakgrunden mjuk och bra tycker jag.

Lite kostiga skuggor av glasögonen tyder på knepig ljussättning vid fotograferingen. Kanske borde ha mer indeirekt belysning så skuggningen försvinner.

Använd helst en helt slät/dvs oveckad gardin i bakgrunden, vit vägg går även bra.


Fliken "kontakt" bör framgå vilken staddel du är verksam i västerås typ centrala elelr så, jag fattar att du jobbar hemifrån och det är helt ok, för det gör de flesta egna konsulter. Men en boxadress ger ett alldeles för opersonligt intryck, det är min åsikt, andra tycker säkert annorlunda.

Generellt så är det lite dåligt utnyttjande av bildytan, lägg in lite bilder från dina uppdrag typ bilder på kunder (som måste ge sitt tillstånd givetvis med bildtexter), minska hellre antalet flikar än att ha så mycket outnyttjat bildutrymme.

Vidare tycker jag du ska ha en fottexet som är med på samtliga sidor med kontaktuppgifterna.

Ta bort onödiga refernser till CMS-systemet i fottexten, det ger inget bra intryck. Om du vill visa vilka verktyg du kan arbeta med så lägg denna info undet "teknisk information" i fliken "Tjänster".

Jag skulle nästan föreslå att du döper om rubriken "Teknisk infrmation" till "Verktyg vi behärskar" eller något liknande "Verktyg vi använder regelbundet"...
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-10, 09:24 #12
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
Sidan tilltalar inte mig, men sen är vi ju alla här inom den grafiska branschen och vi är relativt finkänsliga. Men det känns som att designen är väldigt 90-tal. Tråkiga färger, font med serifer (sans serif för skärm), tråkig logotype, sedan tror jag ingen direkt bryr sig om vad du har för högskoleutbildning. Skippa skitsnacket och gå rakt på sak och presentera det du jobbar med och vad du har att erbjuda.
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-10, 11:28 #13
svedlund.net svedlund.net är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 63
svedlund.net svedlund.net är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 63
"Davén Data drivs av Christian Davén, som har sysslat med programmering sedan 1991 och webbutveckling sedan 1997. Christian bor i Västerås med fru och katt. Christian guidar dig från idé till färdig produkt."

Du skriver om dig själv i tredje person. Det är väl du som berättar om dig själv och företaget, inte din kompis/fru/katt?
svedlund.net är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-10, 11:36 #14
Cosmas avatar
Cosma Cosma är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 466
Cosma Cosma är inte uppkopplad
Flitig postare
Cosmas avatar
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 466
Citat:
Ursprungligen postat av svedlund.net Visa inlägg
"Davén Data drivs av Christian Davén, som har sysslat med programmering sedan 1991 och webbutveckling sedan 1997. Christian bor i Västerås med fru och katt. Christian guidar dig från idé till färdig produkt."

Du skriver om dig själv i tredje person. Det är väl du som berättar om dig själv och företaget, inte din kompis/fru/katt?
Han är inte först som gör liknande i en portfölj. Har sett liknande massor av gånger.

Annars har jag inga kommentarer på sidan förutom att du är säkert grym på koda men urusel på design biten (säger det med glimten i ögat)
Cosma är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-10, 14:41 #15
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
"Expert på webbutveckling" verkar vara en underrubrik till "Skräddarsydd webbutveckling"

Bättre isf att "Expert på webbutveckling" har samma font som "Skräddarsydd webbutveckling", dvs båda är huvudrubriker

Sen är det något med designen som inte fungerar riktigt, troligen den svarta ramen runt allt på 3-4 pixel. Sedan fungerar inte "designen" på flikerna, ser halvdant och "blackigt" ut.

Senast redigerad av Danielos den 2009-10-10 klockan 14:43
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017