Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Någon som känner till Strongbox

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-12-04, 21:43 #31
qovop qovop är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 1
qovop qovop är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 1
Hej....
Vill bara tala om att jag har sedan våras använt strongbox, valet blev att dom gav mig grymt bra pingtid, som jag värderar mycket, men största anledningen är FRITT ANTAL mySql databaser....... (en Joomla-utvecklares våta dröm). Då jag har fet problem med det på Loopia m.m.

På mitt eget SB konto har jag säkert nu 50 tal databaser rullande, dom flesta i utvecklingssyfte och jag har som partnerwebb ca 40 tal kunder nu som jag har total kontroll över. (övertalar dom flesta av mina andra kunder att flytta, om dom inte ligger på space2u, swedenet m.m villsäga)

Jag vet att det finns massa lirare här som tycker strongbox verkar vara oseriösa med fri datamängd, men det känns som ett litet problem gentemot fria databaser som för mig är viktigt.

Självklart har även stronbox mörka sidor... som tex en i supporten blev sur att jag ringde mitt inatten på hans privata mobil, då han inte var jour... men det får dom ta.

Om ni har frågor (inte för avancerade om strongbox så kanske jag kan svara på det...)
och... nej, jag jobbar inte där, är bara nöjd som kund...

//Chris
qovop är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-04, 22:49 #32
Mickees avatar
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
Mickee Mickee är inte uppkopplad
Flitig postare
Mickees avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 336
Har med ett konto på strongbox, skaffade det efter rekomendationer om att dom inte gör som flera andra aktörer som knökar burkarna med kunder till bristningsgränsen.
Tiden får utvisa!
Mickee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-12-05, 01:31 #33
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Citat:
Originally posted by qovop@Dec 4 2007, 22:43
Hej....
Självklart har även stronbox mörka sidor... som tex en i supporten blev sur att jag ringde mitt inatten på hans privata mobil, då han inte var jour... men det får dom ta.
Vad menar du med det? Du ringer mitt i natten till en som inte arbetar, "men det får dom ta"???

Vad konstigt att han blev sur.

Ännu mer konstigt är att du ringde honom mitt i natten...
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-01, 10:13 #34
Urme Urme är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 108
Urme Urme är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 108
3 år gammal tråd, men dags att bumpa upp denna, funderar på att testa en dedikerad server på Strongbox/Ipeer. Först och främst är det samma företag? Varför marknadsför de sig separat så här i så fall?

Någon som har mer info om hur stabila/bra de är nu 2010? Har blivit uppringd av Strongbox X antal gånger, och fick precis ett erbjudande på mail från Sveriges Kommunikationsbyråer på halva priset första året hos Ipeer.

Men behöver lite feedback på folk som fortfarande kör hos dem
Urme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-10-01, 12:38 #35
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
tomas70 tomas70 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 254
Strongbox sysslar med webbhotells delen och Ipeer med VPS, Dedikerade servrar etc.
Jag har haft dedikerat hos dem sedan ett par år tillbaka då en av mina större webbsidor ligger på en dedikerad server hos Ipeer.
Jag kan svära på att du blir rejält nöjd om du satsar på en maskin hos dem, Dem kanske är lite dyrare än andra men i detta fallet får du verkligen valuta för dina pengar.

Strongbox är ett systerföretag till Ipeer, Dock marknadsförs servrar, vps etc även på strongbox hemsida.
Men gäller ditt intresse dedikerat, vps etc så besöker du adressen http://www.ipeer.se
Webbhotellskunder handläggs och sköts helt av Strongbox
tomas70 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017